به باور یک پیشگو موسوم به «نوستراداموس انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا» نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا پیروز خواهد شد.

ترامپ و هریس

به گزارش همشهری آنلاین، پروفسور «آلن لیختمن» فردی که از زمان انتخاب مجدد رئیس‌جمهور ریگان در سال ۱۹۸۴، به طور دقیق برنده هر انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا را پیش‌بینی کرده و به‌عنوان نوستراداموس انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا معروف شده است، در اظهاراتی گفت که به باور او «کامالا هریس»، نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری جاری آمریکا و معاون رئیس جمهور در انتخابات پیروز خواهد شد.

به گفته لیختمن که استادی تاریخ در دانشگاه «آمریکایی» است، روش او به‌کلی از نظرسنجی‌های برگزار شده اجتناب می‌کند و در عوض بر مجموعه‌ای از ۱۳ سؤال درست یا غلط استوار است که ظاهراً «کلیدهای» کاخ سفید را نگه می‌دارند.

لیختمن روز پنجشنبه در گفتگو با نشریه آمریکایی «نیویورک‌تایمز» گفت: «کامالا هریس رئیس جمهور بعدی ایالات متحده خواهد بود»

او توضیح داد که از ۱۳ به اصطلاح «سوال کلیدی»، ۸ مورد از نامزد دموکرات ها حمایت می کنند. لیختمن مدعی شد که هریس از غیبت یک نامزد قوی حزب سوم پس از اینکه «رابرت اف کندی جونیور» نامزد مستقل ماه گذشته از رقابت‌ها به نفع «دونالد ترامپ»، نامزد حزب جمهوری‌خواه کنار کشید، سود برده است.

این تاریخدان همچنین به شاخص‌های مثبت اقتصادی کوتاه‌مدت و بلندمدت، دستاوردهای قانونی فرضی تصویب‌شده توسط دولت بایدن و عدم وجود ناآرامی اجتماعی یا رسوایی مرتبط با کاخ سفید در دوران ریاست جمهوری بایدن اشاره کرد که شانس‌ها را به نفع نامزد دموکرات انباشته می‌کند.

از طرفی، پیش‌بینی‌کننده مشهور انتخابات آمریکا روز شنبه در گفت‌وگو با شبکه «فاکس‌نیوز»، بر پیش‌بینی خود پافشاری کرد و گفت که پس از کناره‌گیری «بی‌سابقه» بایدن از رقابت‌ها، «دموکرات‌ها در اقدامی هوشمندانه پشت هریس متحد شدند».

در همین حین، «نیت سیلور» یکی دیگر از تحلیلگران بانفوذ انتخابات آمریکا، روز چهارشنبه مدعی شد که شانس ترامپ برای شکست دادن هریس از زمانی که معاون رئیس جمهور در ماه ژوئیه وارد رقابت‌ها شد، بیشتر از هر زمانی بوده است.

اظهارات متناقض دو تحلیلگر با نظرسنجی‌های برگزار شده توسط پایگاه‌های افکارسنجی آمریکا در هفته اخیر هم‌سو بوده است.

تازه‌ترین نظرسنجی برگزار شده توسط نیویورک‌تایمز و کالج سینا، حاکی از رقابت تنگاتنگ دو نامزد در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا است.

طبق این نظرسنجی، هریس و ترامپ هر دو میزان محبوبیت تقریبا یکسانی دارند و پرونده‌های قضایی متعددی که علیه ترامپ در جریان است، تاثیری بر محبوبیت او نداشته است. به‌طوریکه ترامپ با ۴۸ درصد آرا، از نامزد حزب دموکرات با ۴۷ درصد آرا پیشتاز است.

به گزارش نیویورک‌تایمز، ترامپ از زمان کناره‌گیری بایدن و نامزدی رسمی هریس، هفته‌های سختی را سپری کرده، اما این نظرسنجی نشان می‌دهد که حمایت از او به میزان قابل‌توجهی پایدار مانده است.

محبوبیت این ۲ نامزد اصلی انتخابات آمریکا در ایالت‌های کلیدی و تاثیرگذار این کشور هم به یکدیگر نزدیک است و این یعنی رقابتی تنگاتنگ پیش روی آن‌ها خواهد بود. فرصت کمی برای نامزدها باقی مانده و به نظر می‌رسد ترامپ ترفند خاصی در ادامه نداشته باشد، اما رأی‌دهندگان هنوز به‌صورت کامل با سیاست‌های هریس آشنا نیستند و ممکن است آرای او تغییر کند.

وضعیت اقتصادی و حق سقط جنین از مسائلی هستند که محبوبیت ترامپ و هریس در آن‌ها اختلاف فاحش دارد. بر اساس نتایج این نظرسنجی، ۱۳ درصد از رأی‌دهندگان در مسئله اقتصاد، ترامپ را ترجیح می‌دهند و در مسئله سقط جنین، ۱۵ درصد از شرکت‌کنندگان در نظرسنجی رویکرد هریس را قبول دارند.

علاوه بر این، نظرسنجی مذکور نشان داد حملات دموکرات‌ها به شخصیت و صلاحیت ترامپ برای ریاست‌جمهوری کارساز نباشد. بر اساس نتایج منتشرشده، ۵۴ درصد از رأی‌دهندگان ترامپ را چهره‌ای خطرناک برای تصدی امور می‌دانند و در مقابل، ۵۲ درصد از رأی‌دهندگان چنین گزاره‌ای را نسبت به هریس مطرح می‌کنند. این در حالی است که ترامپ ۲ بار استیضاح شده در دادگاه و به ۳۴ فقره جرم محکوم شده است.

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا پنجم نوامبر (۱۵ آبان) برگزار می‌شود.

پیش از روز رأی‌گیری، ۲ نامزد در ۱۰ سپتامبر (۲۰ شهریور) در مناظره شبکه «ای بی سی نیوز» شرکت خواهند کرد. تاکنون، این تنها مناظره‌ای است که هریس و ترامپ با آن موافقت کرده‌اند.

کد خبر 879840
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۹:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۸
    0 0
    این تابلو هست