یکشنبه ۱۸ شهریور ۱۴۰۳ - ۲۰:۴۶
۰ نفر

رسانه‌های عبری نسبت به وقوع «انتفاضه سوم» در سایه ادامه تجاوزگری رژیم صهیونیستی و شروع موج استعفاها به دلیل سیاست‌های نتانیاهو هشدار دادند.

رژیم صهیونیستی

به گزارش همشهری آنلاین ، روزنامه عبری یدیعوت آحارونوت گزارش داده که ارتش صهیونیستی نسبت به ادامه تجاوزات این رژیم در کرانه باختری هشدار داده و از وقوع انتفاضه سوم ابراز نگرانی کرده است.

ارتش صهیونیستی از اینکه ممکن است سیاست‌های دولت نتانیاهو و وزرایش به وقوع شورشی جدید منجر شود، به شدت نگران است و این نگرانی در میان نیروهای ارتش به ناامیدی و نارضایتی گسترده‌ای منجر شده است.

بر اساس این گزارش، ارتش رژیم صهیونیستی به دلیل افزایش مقاومت فلسطینیان و احتمال موفقیت آنها در مبارزه با این رژیم، به ویژه در زمینه‌های حملات با بمب‌های دست‌ساز و تیراندازی به خودروهای صهیونیستی، به شدت نگران است. این نگرانی‌ها ارتش را وادار کرده تا برخلاف خواسته‌های شهرک‌نشینان، برخی از ایست‌های بازرسی میان شهرک‌ها و مناطق فلسطینی‌نشین را بردارد تا مانع از پیوستن فلسطینیان به اعتراضات گسترده شود.

این گزارش همچنین از نارضایتی عمیق ارتش رژیم صهیونیستی نسبت به نحوه مدیریت کابینه در برخورد با مسائلی همچون وضعیت اسیران صهیونیست در غزه و مدیریت جنگ خبر می‌دهد.

سران ارتش رژیم صهیونیستی معتقدند که دخالت‌های سیاسی کابینه نتانیاهو، به‌ویژه توسط ایتمار بن‌گویر، وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی و بتسلئیل اسموتریچ، وزیر دارایی رژیم صهیونیستی، عامل اصلی افزایش خشونت‌ها در کرانه باختری و گسترش تنش‌ها در مناطق جنین و نابلس است.

یک مقام ارشد ارتش رژیم صهیونیستی اظهار داشت که وضعیت فعلی قابل دوام نیست و ارتش در آستانه یک انفجار بزرگ قرار دارد. این مقام همچنین هشدار داد که وقوع انتفاضه سوم ممکن است ارتش صهیونیستی را مجبور به تخصیص نیروهای زیادی کند که در حال حاضر در دسترس نیستند.

نتانیاهو نیز در یک جلسه امنیتی که در تل‌آویو برگزار شد، عنوان کرد که ارتش ممکن است مجبور به افزایش نیروهای ذخیره شود تا بتواند به طور همزمان در تمامی جبهه‌ها با شدت بالا به مبارزه بپردازد.

همچنین، یکی از مقامات ارشد ارتش رژیم صهیونیستی از دولت خواست که به جای تشدید تنش‌ها، به دنبال راهکارهایی برای کاهش درگیری‌ها و کمک به تلاش‌های اطلاعاتی در کرانه باختری باشد.

در این گزارش، به اختلافات عمیق میان ارتش و کابینه صهیونیستی اشاره شده که ناشی از انتقادات مکرر کابینه به ارتش و تلاش برای مقصر جلوه دادن نظامییان در ناکامی‌های جنگ غزه است. این انتقادات، به‌ویژه علیه هرتزی هالوی، رئیس ستاد کل ارتش صهیونیستی، افزایش یافته و خواستار استعفای او شده‌اند.

یک مقام ارشد نظامی در این باره مدعی شد که این اتهامات ناعادلانه و مخرب است و تلاش‌های جنگی ارتش را تخریب می‌کند.

وی همچنین کابینه را متهم کرد که با عدم اتخاذ تصمیمات استراتژیک مناسب، به جای تبدیل دستاوردهای نظامی به موفقیت‌های استراتژیک، باعث شده است تا ارتش رژیم صهیونیستی در وضعیت دشواری قرار بگیرد.

در نهایت، «یدیعوت آحارونوت» هشدار داده که این اختلافات و ناکامی‌های مدیریتی ممکن است منجر به موجی از استعفاها در ارتش رژیم صهیونیستی شود و آن را در برابر چالش‌های بزرگ‌تری که در پیش دارد، آسیب‌پذیرتر کند.

کد خبر 879868

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha