بازیکن سابق تیم ملی گفت: مطمئناً در بازی با امارات درایت کادرفنی و هوش ملی‌پوشان عاملی می‌شود تا تیم برنده زمین شویم.

تیم ملی

به گزارش همشهری آنلاین، محمدرضا مهدوی، در خصوص برتری یک بر صفر تیم ملی فوتبال ایران مقابل قرقیزستان در دور اول مرحله نهایی انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶ که انتقادهایی را حتی روی سکوهای ورزشگاه به همراه داشت، اظهار کرد: کسب ۳ امتیاز از دیداری که زمین چمن آن کیفیت ضعیفی داشت و عملاً اجازه نداد تا تیم ملی روی زمین بازی کند ارزشمند است و در گام نخست حداکثر امتیاز به دست آمد تا تیم ملی در ردیف تیم‌های برنده روز اول مسابقات قرار بگیرد.

وی ادامه داد: به غیر از ژاپن، تمامی تیم‌های مدعی در روز اول به مشکل خوردند و نتوانستند برنده شوند، چون فاصله فوتبال در آسیا خیلی کم شده است. اتفاقات فوتبال وجود دارد و هیچ تیمی در حاشیه امنیت نیست. اگر کیفیت زمین چمن ورزشگاه فولادشهر همانند بازی‌های دیگر رقبا بود، مطمئن باشید نتیجه بهتری رقم می‌خورد. چندین و چند فرصت گلزنی ما به خاطر آنکه زمین بازی نامطلوب بود، از دست رفت، چون مسیر توپ منحرف شد و به بازیکن تمام کننده نرسید. سردار آزمون بازیکنی نیست که فرصت‌های خوب گلزنی را از دست بدهد و مهدی طارمی یا دیگر بازیکنان تهاجمی ما هم فرصت‌ها را غنیمت می‌شمارند. تماشاگرنماهایی که با شعارهای خود علیه تیم کشورشان هستند و بی ادبی و گستاخی می‌کنند، دست پرورده یکسری افرادی هستند که به دنبال ناکامی تیم ملی هستند. تیم امیر قلعه‌نویی می‌تواند به جام جهانی صعود کند اگر شرایط برای این تیم فراهم باشد.

گوش شنوایی برای شنیدن ایرادها نبود

بازیکن سابق تیم ملی یادآور شد: ماه گذشته هم سپاهان به عنوان نماینده ایران روی زمین چمن بی کیفیت ورزشگاه نقش جهان بازی کرد و تیم ملی هم در فولادشهر به همان سرنوشت دچار شود. علت این مسائل این است که مسائل مهم و با اهمیت را به سهل‌انگاری می‌گیرند. همه چیز با برنامه‌ریزی دقیق و اجرای صحیح درست می‌شود و تنها با حرف کاری پیش نمی‌رود. از مدت‌ها پیش باید فکر چنین روزهایی می‌شد نه اینکه بگذارند زمان مقتضی هدر برود و در زمانی کوتاه که وقت نیست سعی در جبران ایرادها بردارند که کارگشا نیست. به دفعات در مورد ایرادها صحبت شد اما گوش شنوایی نبود تا شرایطی را شاهد باشیم که امروز تیم ملی کشورمان هم ورزشگاهی در اختیار نداشته باشد که کیفیت زمین چمن آن استاندارد و به روز باشد.

وی در مورد اینکه انتقادها به جوانگرایی و تغییر نسل در تیم ملی را اثربخش ارزیابی می‌کند، تصریح کرد: در بازی با قرقیزستان دیدیم که آریا یوسفی و محمدامین حزباوی در ترکیب اصلی قرار گرفتند، چون توانسته بودند خود را به سرمربی تیم ملی ثابت کنند. سرمربی تیم ملی که نمی‌تواند ۱۱ بازیکن جوان را به زمین بفرستد و ساختار اصولی برای تیم‌های پایه می‌تواند منجر به معرفی نسل جدید شود. بازیکنان خوبی که در تیم‌های پایه چهره شدند به درستی مدیریت نشدند و فرصتی مهیا کردند تا سرمربی تیم ملی بازیکنان مستعد را ببیند یا اینکه کادرفنی با سعی و تلاش زیاد به دنبال شناسایی بازیکنان مستعد بود. قلعه‌نویی بسته به نیاز تیمش بهترین بازیکنان را به تیم ملی دعوت می‌کند و در میان آنها بازیکنان جوان هم حضور دارند که به ترکیب اصلی هم می‌رسند ولی هیچ عقل سلیمی نمی‌گوید طارمی، آزمون، قلی‌زاده، قدوس، عزت‌اللهی و ... بیرون بمانند. تیم ملی امید یا جوانان را به مصاف رقبا نمی‌فرستیم.

مهدوی در خصوص دیدار دوم تیم ملی که در خانه امارات است و صدرنشین گروه A شده، تأکید کرد: مطمئناً بازی سخت‌تری نسبت به بازی با قرقیزستان خواهد بود. کیفیت بالایی که زمین‌های ورزشگاه‌های کشورهای حاشیه خلیج فارس دارند به تیم ملی ما کمک می‌کند تا نمایش برتری را ارائه کند. کیفت نامطلوب زمین چمن ورزشگاه فولادشهر باعث شد تا تیم ملی ایران نتواند بازی همیشگی خود را ارائه کند و خیلی موقعیت‌ها به این خاطر شکل نگرفت. مطمئناً در بازی با امارات درایت کادرفنی و هوش ملی‌پوشان عاملی می‌شود تا تیم برنده زمین شویم. پیش‌بینی غیرممکن است، چون امارات تیم آماده‌ای را به زمین می‌فرستد و از حمایت هوادارانش بهره می‌برد، به خصوص اینکه موفق شده در اولین بازی در خانه قطر قهرمان جام ملت‌ها برنده شود ولی ظرفیتی که تیم ملی ایران دارد کمک می‌کند تا احتمال برتری‌اش در این مسابقه حساس بیشتر شود.

کد خبر 880006
منبع: آنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • شکیب نظری IR ۱۲:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۹
    3 1
    مربی نیست این یار بهترین نسلو نابود کرده با سبک مزخرفش!!!!
  • IR ۱۳:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۹
    1 1
    سلام آقای قلعه نویی بهترین مربی ایران و آسیا
  • IR ۱۴:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۹
    0 0
    بنویس تماشاگر نما بخوان طرفداران لنگ