حتی ائتلاف نظامی آمریکا و انگلیس در دریای سرخ نیز نتوانسته مانعی در برابر فعالیت‌های نیروها یمنی در این دریا علیه اسرائیل باشد.

بندر ایلات

همشهری آنلاین: علیرغم جار و جنجال و تبلیغات بسیار زیادی که آمریکا و انگلیس به راه انداختند تا با تشکیل یک ائتلاف دریایی به اصطلاح مانع فعالیت نیروهای یمنی در دریای سرخ شوند، اما به نظر می‌رسد که حتی ائتلاف نظامی آمریکا و انگلیس در دریای سرخ نیز نتوانسته مانعی در برابر فعالیت‌های نیروها یمنی در این دریا علیه اسرائیل باشد. در عمل یمن توانسته بندر ایلات اسرائیل در جنوب مناطق اشغالی را به ورشکستگی برساند. یمنی‌ها چگونه توانستند در برابر اسرائیل، آمریکا و انگلیس ورشکستگی بزرگترین بندر دریایی اسرائیل در جنوب این کشور همزمان با جنگ غزه را رقم بزنند؟

کاهش شدید فعالیت‌های تجاری و درآمد ناشی از محاصره دریایی: «گیدئون گلبر»، مدیرعامل بندر ایلات در گفتگو با جورزالیم پست گفته است که باید پذیرفت که این بندر در وضعیت ورشکستگی قرار دارد و در ماه های اخیر فقط یک کشتی به اینجا آمده است، در واقع یمنی‌ها عملاً دسترسی به بندر را مسدود کرده‌اند.

اخراج موقت کارکنان: مقامات محلی در بندر ایلات گفته‌اند که با تداوم درگیری‌‎ها و جنگ و حملات نیروهای یمنی، به ناگزیر برخی از کارمندان و ساکنان وابسته به تاسیسات بندری از این منطقه خارج شده و تعداد کارکنان به کمتر از یک سوم روزهای عادی کاهش یافته است.

درخواست وام از تل آویو: براساس گزارشی که میدل ایست مانیتور منتشر کرده، در اوایل ماه جولای یعنی کمتر از ۳ ماه پیش با تداوم جنگ و حملات نیروهای یمنی، مقامات بندر ایلات از تل آویو خواسته‌اند تا به آن‌ها برای امور جاری این بندر کمک مالی کند، زیرا از زمان آغاز جنگ غزه در اکتبر(مهرماه سال گذشته)، این بندر در عمل غیرفعال شده است.

اعلام رسمی ورشکستگی: پایگاه جهانی کشتیرانی «WorldCargo» دو ماه پیش گزارش داد که بندر ایلات اعلام ورشکستگی کرده است و در ادامه نوشت مقامات این بندر در جلسه خود با کمیسیون امور اقتصادی در کنست اعلام کردند که فعالیت بندر ایلات از زمان آغاز حملات انصارالله به این بندر متوقف شده است.

کد خبر 880158
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha