سفارت عربستان سعودی در سوریه بامداد سه‌شنبه به صورت رسمی و در راستای آنچه حمایت و تقویت روابط دوجانبه خوانده شده، فعالیت خود در دمشق را پس از ۱۳ سال آغاز کرد.

سفارت عربستان در سوریه

به گزارش همشهری آنلاین، به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، «عبدالله الحریص» کاردار سفارت عربستان در سخنانی تصریح کرد که این سفارتخانه از هیچ تلاشی برای توسعه روابط دوجانبه میان ریاض و دمشق فروگذار نخواهد کرد.

الحریص که در مراسم استقبال از مهمانان در هتل فورسیزون در دمشق سخن می گفت، تصریح کرد: بازگشایی دوباره فعالیت سفارت سعودی یک لحظه مهمی در تاریخ روابط میان دو کشور برادر است.

«ایمن رعد» معاون وزیر امورخارجه و مهاجران سوریه نیز بر عمیق بودن روابط برادرانه و پیوندهای اجتماعی میان عربستان و سوریه تأکید کرد و گفت که ازسرگیری فعالیت دوباره سفارت عربستان در دمشق و پیش از آن سفارت سوریه در ریاض موجب به جریان انداختن روابط میان دو کشور می‌شود که این مسأله در چارچوب تقویت تلاش‌های مشترک کشورهای عربی از جمله منافع کشورهای منطقه است.

دولت ریاض خردادماه سال جاری «فیصل بن سعود المجفل» را به عنوان سفیر خود در دمشق تعیین کرد.

اعلام از سرگیری روابط دیپلماتیک بین دو کشور پس از سفر «فیصل المقداد» وزیر امور خارجه و اتباع خارجی سوریه به عربستان در ۱۲ آوریل ۲۰۲۳ (۲۳ فروردین ماه ۲۰۲۳) که به دعوت رسمی «فیصل بن فرحان» همتای سعودی وی انجام گرفت، اعلام شد و دو طرف در بیانیه‌ای مشترک از آغاز روند از سرگیری خدمات کنسولی و پروازهای بین دو کشور استقبال کردند.

چند روز پس از آن «بن فرحان» وزیر امور خارجه عربستان با سفر به سوریه با «بشار اسد» رئیس جمهور این کشور دیدار کرد. نزدیکی سوریه و عربستان که با حضور اسد در نشست سران کشورهای عربی در جده کلید خورده بود بعد از دیدار وی با «محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان به اوج رسید.

عربستان روابط دیپلماتیک خود را با سوریه را در سال ۲۰۱۲ و به دنبال آغاز جنگ در این کشور قطع و سفارت خود را در دمشق تعطیل کرد.

کد خبر 880216
منبع: ایرنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha