دوشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۸۸ - ۰۹:۵۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: دست کم 11 نفر بر اثر انفجار یک بمب قوی در پاسگاهی در جنوب روسیه کشته شدند.

به گزارش بی بی سی، در این حمله انتحاری که توسط یک خودروی مملو از بمب در" نذران" شهر اصلی جمهوری اینگوش واقع در روسیه انجام گرفت، حداقل 50 نفر نیز مجروح شدند.

گزارش شده است که خودروی مملو از بمب زمانی منفجر شد که اعضای پاسگاه پلیس در محوطه این پاسگاه گرد هم آمده‌ بودند.

کالوی اخیلگوف سخنگوی دولت اینگوش در مصاحبه با رویترز گفت که  فرد مهاجم  خودروی خود را به درهای پاسگاه کوبید. در زمان این حادثه، افسران این پاسگاه در حال ارائه گزارش‌ها جهت بازرسی بودند.

 او افزود: تقریبا تمامی خودروها و ساختمان‌هایی که در اطرف محوطه این مقر پلیس قرار داشتند، تخریب شده‌اند.

در پی این انفجار ساختمان دچار اتش سوزی شد و احتمالا انفجارهای بیشتری در این محل روی داد چراکه این ساختمان به عنوان انبار مهمات نیز مورد استفاده قرار می گرفت.

در بیانیه‌ای که دفتر دادستانی دولتی اینگوش انتشار داده نیز آمده است که بمب به کار رفته در این حادثه توسط یک کامیونت روسی گازل به داخل این پاسگاه انتقال داده شده است.

در ادامه این بیانیه به این نکته اشاره شده که این انفجار بسیار قوی بده و خسارات قابل توجهی را به ساختمان پاسگاه  و مناطق مسکونی اطراف وارد آورده است.

گفته می‌شود که فرد بمب گذار نیز در این حادثه کشته شده است. البته هنوز این خبر تائید نشده است.

کشته‌ها و مجروحان این انفجار فقط از افراد پلیس نبودند بلکه شدت انفجار، مناطق مسکونی اطراف را نیز دربر گرفت لذا برخی از قربانیان، غیر نظامی و حتی کودک بودند.

مجروحان این حادثه که بسیاری از آن‌ها دارای جراحات وخیمی هستند، نیز به بیمارستان انتقال داده شدند.

این سومین حادثه طی یک هفته اخیر در اینگوش محسوب می‌شود. روز چهارشنبه گذشته(12 اوت)، وزیر بازسازی اینگوش ترور شد و بعد از آن هم افراد مسلح به یک کافه در نذران حمله کردند و به سوی مردم آتش گشودند که ‪ ۱۰‬نفر از جمله ‪ ۴‬پلیس کشته شدند.

کد خبر 88027

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز