یک منبع آگاه نظامی ادعای مقامات اروپایی مبنی بر ارسال موشک‌های بالستیک ایرانی به روسیه را تکذیب کرد و گفت: این ادعاها از اساس کذب است و هیچ موشکی به روسیه منتقل نشده است.

موشک

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از فارس، یک منبع آگاه نظامی ادعای مقامات اروپایی مبنی بر ارسال موشک‌های بالستیک ایرانی به روسیه را تکذیب کرد و گفت: این ادعاها از اساس کذب است و هیچ موشکی به روسیه منتقل نشده است.
این مقام آگاه نظامی تأکید کرد: طرح ادعاهای کذب در خصوص انتقال تجهیزات نظامی و موشکی صرفاً جنبه جنگ روانی دارد و بی‌پایه و اساس است.

رسانه‌های آمریکایی هفته گذشته به نقل از منابع ناشناس گزارش دادند که واشنگتن اعتقاد دارد ایران این نوع سلاح‌ها را برای استفاده در جنگ اوکراین به روسیه ارسال کرده است.
سخنگوی دستگاه دیپلماسی اتحادیه اروپا نیز روز دوشنبه در پاسخ به سؤالی دراین‌خصوص به خبرنگاران گفت: «ما اطلاعات موثقی از سوی متحدان دریافت کرده‌ایم که حکایت از اقدام ایران در ارسال موشک‌های بالستیک به روسیه دارد».

البته این ادعاها توسط سخنگوی مشاور امنیت ملی کاخ سفید تأیید نشد. جان کربی روز دوشنبه تصریح کرد که نمی‌تواند گزارش‌های منتشر شده در رسانه‌ها درباره ارسال موشک از سوی ایران به روسیه را تأیید نکرد.

جمهوری اسلامی ایران نیز صریحاً ادعاهای مطرح شده دراین‌خصوص را رد کرده است. ناصر کنعانی سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی در واکنش به این گزارش‌ها گفته بود که جمهوری اسلامی ضمن مخالفت با جنگ از راهکار سیاسی برای حل‌وفصل اختلافات روسیه و اوکراین حمایت می‌کند.

کد خبر 880334
منبع: فارس

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha