نخست‌وزیر اوکراین دنیس شمیگال امروز گفت که اطلاعات خاصی مبنی بر این که روسیه از موشک‌های بالستیک ایران استفاده کرده یا آن‌ها را دریافت کرده باشد، در دسترس نیست.

دنیس شمیگال

به گزارش همشهری آنلاین، درحالی‌که اتحادیه اروپا مدعی اطلاعات موثق مبنی بر ارسال موشک بالستیک از ایران به روسیه شده، نخست‌وزیر اوکراین دنیس شمیگال امروز گفت که کی‌یف هیچ اطلاعاتی در مورد انتقال این موشک‌ها و استفاده از آن‌ها توسط نیروهای مسلح روسیه در اختیار ندارد.

او در ادامه مدعی شد که «درعین‌حال، اطلاعات مبنی بر این که دشمن (روسیه) همچنان ممکن است که آن‌ها را دریافت کند، نگران‌کننده است».

پیش‌تر، کاخ سفید هم گفته بود که نمی‌تواند گزارش‌ها را تأیید کند؛ بااین‌حال، وزیر خارجه آمریکا آنتونی بلینکن امروز ضمن تکرار این ادعای بی‌اساس، گفت که تحریم‌های جدیدی به‌عنوان پاسخی علیه تهران به دلیل همکاری با روسیه معرفی خواهد شد.

موج جدید علیه ایران در حالی است که سخنگوی ریاست‌جمهوری روسیه دیمیتری پسکوف در نشست خبری دیروز گفت که چنین اطلاعاتی با واقعیت مطابقت ندارد و سخنگوی وزارت خارجه ناصر کنعانی هم در نشست خبری دیروز تأکید کرد ایران بخشی از جنگ و بحران اوکراین نیست و راهکار سیاسی را بهترین راهکار برای حل این موضوع می‌داند.

وی تأکید کرد «این اتهامات را قویاً رد می‌کنیم، به‌ویژه اینکه اتهام زنندگان به ایران از کسانی هستند که جزو بزرگ‌ترین صادرکنندگان جنگ به یک طرف (اوکراین) هستند و نقش بسزایی در تشدید بحران و جنگ داشته‌اند».

کد خبر 880422
منبع: فارس

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha