طب ایرانی یکی از بهترین اساتیدش را به دلیل سرطان از دست داد، پزشکی به تاکید همکارانش یکی از بهترین‌ متخصصان پوست و مو در طب سنتی بوده است.

شیربیگی

به گزارش همشهری آنلاین، خبر درگذشت دکتر لیلا شیربیگی، معاون آموزشی دانشکده طب ایرانی دانشگاه علوم پزشکی تهران و دانشیار طب سنتی ایرانی دیروز منتشر و صبح امروز با حضور برخی اساتید جامعه پزشکی ایران مراسم خاکسپاری او برگزار شد.

کارنامه کاری این پزشک ممتاز حوزه طب ایرانی با 18 سال سابقه در حالی به پایان رسید که بسیاری از اساتید این حوزه او را جزو نیروهای اخلاق‌مدار، خوشرو و پرانرژی یاد می‌کنند.

دکتر روشنک مکبری نژاد، رئیس انجمن علمی طب سنتی ایران در این باره به همشهری آنلاین می‌گویند: اگر بخواهیم بارزترین صفت این دوست ارزشمند را بیان کنم، سخاوت ارزشمند ایشان در مهربانی است. متاسفانه سرطان کولون به ایشان فرصت بیشتری نداد و او را از دست دادیم.

مکبری نژاد درباره یکی از شاخص‌ترین اقدامات علمی دکتر شیربیگی هم بیان می‌کند: به جرئت می‌توان گفت که در حیطه پوست و مو از دیدگاه طب سنتی ایرانی جزو نفرات اول و شاخص‌ترین فرد این حوزه بودند. ما یکی از ارزشمندترین متخصصان طب ایرانی را از دست دادیم.

بیشتر بخوانید

هفتمین سرطان کشنده در ایران، جان این هنرمند را گرفت

دکتر مهرداد کریمی هم درباره درگذشت این پزشک در یادداشتی نوشت:‌

همیشه برای رفتن بعضی‌ها زود است. زمان هم ندارد. چه در میانه ی عمر باشی یا در انتهای زمانه. از اول همه چیز ناگهانی بود و از ابتدا همه چیز بهت‌آور بود. وقتی بود که بیماری و مرگ را نزدیک نمی‌دیدیم. حقیقتا غافلگیر شدیم. آن هم در زمانی که خانم دکتر شیربیگی تازه از سوگ پدر به درآمده بود و در حال رسیدگی به بیماری سخت خانواده‌ بود.

خبر بیماری شدید در اوج سلامتی، ما را از بالا به پایین راند. در طی این مدت چه کشیدیم بماند. همسر و پسرش چه‌ها کشیدند بماند. در این مدت در خوف و رجا بودیم، در انتطار دائم. ولی در ته ذهنمان این خبر را می‌بینیم زیر هزار لایه پنهان می‌کردیم تا جلوی چشمانمان نیاید. ولی آمد و...

گاهی دیگر رشته کار از دست می‌رود، هر چه می‌کنی و هرچه دعا می‌کنی و هر چقدر نذر و نیاز می‌کنی جواب نمی‌دهد. دست التجا به باب‌الحوائج هم جواب نمی‌دهد که تقدیر الهی است

از خداوند می‌خواهم با او مهربان باشد و راهش را تا جوار رحمت الهی آسان کند که با بیماران که خلق خدا بودند در منتهی الیه مهربانی و رآفت بود.

کد خبر 880372
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بهداشت و درمان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 4
  • نظرات غیرقابل انتشار: 2
  • IR ۱۵:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۰
    0 4
    طب ایرانی یا طب سیاسی در برابر علم و اندیشه ...
  • لیلا قنبریان IR ۱۶:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۰
    4 0
    روح استاد عزیز و مهربانمان شاد. از دست دادن ایشان بسیار سخت و جانکاه است. بهشت برین جایگاهشان😭😭😭😭