مصی علینژاد و اطرافیانش با اسم جمع‌آوری کمک برای مبارزه با نظام جمهوری اسلامی ایران و کمک به خانواده‌های موسوم به دادخواه یا زندانیان سیاسی درآمدزایی می‌کنند، این افراد در حال حاضر توسط اپوزیسیون ضدانقلاب به خیانت، سواستفاده مالی و منفعت‌طلبی متهم شده‌اند.

مسیح علی نژاد

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از میزان، در سال‌های اخیر خصوصا پس از ماجراهای رخ داده بر اثر فوت مهسا امینی جمع‌آوری کمک به اسم مبارزه با نظام جمهوری اسلامی ایران و کمک به خانواده‌های موسوم به دادخواه یا زندانیان سیاسی یکی از شگردهای مورد علاقه اپوزیسیون ضد انقلاب خصوصا مصی علینژاد و اطرافیانش برای کسب درآمد بوده است.

در طول این مدت میزان مبالغ جمع شده و محل هزینه آن‌ها در میان بسیاری از افراد منتسب به اپوزیسیون همواره محل بحث و ابهام بوده است.

در تازه‌ترین نمونه از این قبیل حساب‌کشی‌ها مهدی توحیدی، متهم امنیتی در گفت‌وگویی توییتری با مطرح کردن سوالی درباره محل هزینه این مبالغ خشم علی ابراهیم‌زاده، یکی از نزدیکان علینژاد و مدیر کمپین زندگی نرمال به عنوان یکی از متولیان جمع‌آوری این وجوه را برانگیخت و با این پاسخ روبه‌رو شد که من صلاح ندانستم به شما کمک کنم، پولی که در خیریه جمع می‌شود نه برا شما نه برای فرد دیگریست.

این بحث هرچند واکنش‌های فراوانی را در شبکه ایکس به وجود آورد، اما بیانیه اکانت ۱۵۰۰ تصویر در این‌باره واکنش‌های هواداران و مخالفان علینژاد را به اوج خود رساند.

این حساب کاربری برانداز که پس از آبان سال ۹۸ شروع به‌کار کرد و در جریان حوادث سال ۱۴۰۱ نیز تمام توان خود را برای ایجاد آشوب در کشور به کار بست در پستی خطاب به علینژاد نوشت: هر بار که به ظاهر برای مردم کاری کردین، فقط درد به جا گذاشتین؛ هیچ‌وقت صداقت نداشتین و ادعاتون فقط یه دروغ بزرگ بود. تو و نوچه‌هات مثل درنده، دور مردم، حلقه زدید و فقط دنبال بلعیدن قدرت و منفعت خودتون بودید؛ سهمتون رو از خون و زجر مردم گرفتید و باهاش زندگی حقیرتون رو سرپا نگه داشتید. حالا کارتون به جایی رسیده که این جونورای دوروبرت بخاطر چندرغاز پول دزدی سر بچه‌های داخل ایران داد و بیداد کنن؟ شما اصلا فکر کردین کی هستین که صلاح ببینین یا نبینین؟ تو خانوم علی‌نژاد معنی خط قرمز داشتن رو نفهمیدی و نمی‌فهمی. چون کل دغدغه‌ت، ژستت و کج نشدن گل روی موهات بوده نه ایران، نه مردم ایران. ولی الان خودت و امثال این ابراهیم‌زاده‌هات که دور خودت جمع کردی، یک قدم دیگه بردارین، یک بار دیگه به مردم ایران توهین کنین، نه ما، بلکه کل ایران از روتون رد می‌شه تا بلاخره معنی خط قرمز رو یک جا بفهمین.

این پست با واکنش‌های متفاوتی از طرف هوادارن گروه‌های چنددسته و درتضاد با هم اوپوزیسیون ضدانقلاب مواجه شد، سلطنت‌طلبان هوادار رضا پهلوی با شور و شوق بسیار موارد مطرح شده را تنها بخشی از واقعیتی دانستند که در سال‌های اخیر از طرف آن‌ها درباره علینژاد مطرح شده بود.

این بار اولی نیست که دعوای میان ضدانقلاب در شبکه‌های اجتماعی برسر منابع مالی بالا می‌گیرد، پیش از این نیز در مهر ماه سال گذشته طرفداران رضا پهلوی با راه‌اندازی هشتگی علیه مصی علینژاد وی را عامل تفرقه، کاسب خون مردم ایران و دریافت کننده پروژه‌های مالی از طرف سرویس‌های امنیتی و گروهک‌های تروریستی معرفی کردند و از علینژاد خواستند تا مبالغ دریافتی خود را به بهانه حمایت از مردم ایران اعلام عمومی کند.

دعوای میان پروژه بگیرهای ضدانقلاب در دو سال اخیر به حدی بالاگرفته که موجب تعجب بسیاری از طرفداران این جریانات شده است، افرادی که به بهانه فوت مهسا امینی در اسفند سال ۱۴۰۱ و پس از به راه‌انداختن آشوب در ایران پای منشوری به‌نام همبستگی و سازماندهی برای آزادی یا مهسا را امضا کردند و رویای سلطنت و ریاست در ایران را در سر می‌پروراندن حالا در آستانه سالگرد آن اغتشاشات ضد میهنی از یکدیگر حساب‌کشی مالی کرده و همدیگر را به خیانت، سواستفاده مالی و منفعت‌طلبی متهم می‌کنند.

کد خبر 880373
منبع: میزان

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار حقوقی و قضایی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha