سه‌شنبه ۲۰ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۹
۰ نفر

رییس مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران از تدوین طرحی برای اجرائی شدن فروش متری مسکن در بازار بورس و اوراق بهادار شهر تهران با همکاری سازمان بورس و اوراق بهادار خبر داد.

مسكن مهر

به گزارش همشهری آنلاین، عطاء الله رفیعی آتانی با بیان این که ایجاد سازوکار فروش متری مسکن می تواند گامی مهم در ایجاد ظرفیت افزایش قدرت خرید خانوار ایرانی در جهت خانه دار شدن باشد، گفت: «ابزار فروش متری مسکن می تواند در هدایت پس اندازهای خرد به نفع تولید مولد استفاده شود. این ابزار با تامین مالی کم هزینه برای تولیدکنندگان محدودیت های موجود در تامین مالی از نظام بانکی را برطرف کرده و گامی بزرگ در تامین مالی برای تولید مسکن در کشور خواهد بود.»

او ادامه داد: «مردم می توانند با استفاده از ابزار خرید مسکن به صورت متری در قالب یونیت های سرمایه گذاری اقدام کنند و تضامین دریافت شده از سوی ارکان اصلی این برنامه و نظارت سازمان بورس، تضمین صد در صدی در جهت حفظ سرمایه مردم خواهد بود.»

به گفته آتانی، مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران به تازگی طی پژوهشی به بررسی شیوه های عملیاتی اجرای طرح فروش متری مسکن پرداخته است. این روش سرمایه گذاری، یک روش پوشش ریسک در برابر تورم های بالا است و علاوه بر این، زمینه افزایش تولید و اشتغال را نیز به همراه خواهد داشت.

کد خبر 880435
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهردارى

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha