تاجر ایرانی، به گمان اینکه دو نفر از شرکای کاری‌اش، سرمایه ۳۰ میلیارد تومانی او را تصاحب کرده‌اند، دو بار نقشه نقشه‌ آدم‌ربایی کشید تا با ربودن آنها به پولش برسد اما هر دوبار پلیس نقشه او را ناکام گذاشت.

متهم

همشهری آنلاین - حوادث: مدتی قبل خانواده دو مرد میانسال به نام‌های مجتبی و حسین نزد ماموران پلیس پایتخت رفتند و خبر از ناپدید شدن این دو نفر دادند.

آنطور که خانواده افراد گمشده می‌گفتند، مجتبی و حسین با تاجران ایرانی و خارجی کار می‌کردند و در زمینه واردات کالا به کشور فعالیت داشتند اما آخرین بار که برای انجام یک معامله کاری از خانه بیرون رفته بودند، دیگر بازنگشته و ناپدید شده بودند.

گروگانگیری اول

با اظهارات خانواده مردان گمشده، تیمی از ماموران به دستور بازپرس شعبه دوم دادسرای جنایی، تحقیقات برای پیدا کردن آنها را آغاز کردند. درحالی‌که جست و جو برای یافتن ردی از مجتبی و حسین ادامه داشت، خانواده آنها بار دیگر راهی اداره پلیس شدند و گفتند که این دو نفر گروگان گرفته شده‌اند.

بررسی‌ها از این حکایت داشت، افراد ناشناسی با خانواده حسین و مجتبی تماس گرفته و با گفتن این جمله که این دو نفر را گروگان گرفته‌اند، برای آزادی آنها درخواست ۳۰ میلیارد تومان کرده بودند.

خانواده گروگان‌ها می‌گفتند که آدم ربایان در یکی از شبکه‌های اجتماعی برای آنها فیلم شکنجه گروگان‌ها را فرستاده و تهدید کرده‌اند که اگر پول درخواستی‌شان را دریافت کنند، هر دو مرد ربوده شده را خواهند کشت.

با مشخص شدن سرنوشت مردان گمشده، تحقیقات کارآگاهان برای دستگیری آدم‌ربایان و آزادی گروگان‌ها آغاز شد تا اینکه گروگانگیران وقتی متوجه شدند پلیس در تعقیب آنهاست، گروگان‌ها را با دست و پا و چشمانی بسته در بیابان‌های حاشیه پایتخت رها کردند و چوپانی با دیدن آنها به کمک‌شان رفت و نجات‌شان داد.

ماموران قلابی

با نجات گروگان‌ها، یکی از آنها به پلیس گفت: من و مجتبی با هم شریک هستیم و روز حادثه برای انجام یک معامله کاری رفته بودیم که در بین راه خودروی پژویی سد راه‌مان شد. چند مرد از آن پیاده شدند و در حالی که اسلحه داشتند خودشان را مامور معرفی کردند. سپس به بهانه انتقال ما به اداره پلیس، هر دوی‌مان را ربودند و به خانه باغی در اطراف تهران بردند. آنها یک هفته ما را زندانی کردند و در این مدت مدام شکنجه‌مان می‌دادند تا از خانواده‌هایمان باجگیری کنند اما وقتی متوجه شدند پلیس وارد ماجرا شده، ما را رها کردند.

دومین گروگانگیری

هر دو مرد ربوده شده می‌گفتند که از پشت‌پرده آدم‌ربایی خبر ندارند اما پلیس احتمال می‌داد که پشت‌پرده این گروگانگیری اختلافات مالی بوده است. در حالی که تحقیقات کارآگاهان برای شناسایی آدم‌ربایان ادامه داشت دومین گروگانگیری رقم خورد. آدم‌ربایان مدتی بعد از آزادی گروگان‌ها، یک بار دیگر حسین را ربودند. آنها با ارسال فیلم شکنجه‌های این مرد برای خانواده‌اش باز هم همان درخواست قبلی را مطرح کردند و مدعی شدند که برای آزادی گروگان ۳۰ میلیارد تومان می‌خواهند.

آدم‌ربایی دوم، پلیس را مطمئن کرد که پشت پرده این ماجرا یک نفر است که احتمالا با گروگانش دچار اختلاف مالی شده است.

رازگشایی

ماموران در ادامه تحقیقات به یک تاجر ایرانی در ترکیه به نام منوچهر رسیدند. او صاحب شرکتی بود که در زمینه واردات پیچ و مهره به ایران فعالیت داشت. این مرد زمانی که در تهران به سر می‌برد، دستگیر شد و تنها چند ساعت بعد از دستگیری او بود که گروگان (حسین) در حالی که ۱۵ روز از ربوده شدنش می‌گذشت با دست و پای بسته در جاده اصفهان پیدا شد. آزادی حسین هیچ شکی باقی نگذاشت که منوچهر عامل این آدم‌ربایی بوده است.

این تاجر ایرانی که چاره‌ای جز بیان حقیقت نداشت، گفت: من با حسین و مجتبی کار می کردم و از طریق شرکتی که در ترکیه داشتم، محموله پیچ و مهره به ایران وارد کرده و می‌فروختم. تجارت ما ادامه داشت تا اینکه مدتی قبل متوجه شدم ۳۰ میلیارد تومان سرمایه‌ام در یکی از بانک‌های ترکیه مسدود شده است. وقتی پیگیری کردم، متوجه شدم افرادی که در تهران با آنها شریک بودم، به تعهدات مالی خود عمل نکرده‌اند و ۳۰ میلیارد تومان از سرمایه من از بین رفته است. من هم چون تصور می‌کردم مقصر این اتفاق حسین و مجتبی هستند برای رسیدن به پولم، چند گروگانگیر اجیر کردم تا با ربودن آنها به پولم برسم.

وی ادامه داد: از طریق یکی از دوستانم چند خلافکار را اجیر کردم و آنها در ازای وعده دستمزد میلیونی، حسین و مجتبی را ربودند اما نقشه اول من اما نگرفت چون پای پلیس به ماجرا باز شد و من هم از ترس دستگیری به آدم‌ربایان دستور دادم آنها را آزاد کنند. پس از آن با خودم گفتم که اگر آدم‌ربایان از مجرمان شهرهای مرزی باشند، حتی پلیس هم نمی‌تواند آنها را ردگیری کند. برای همین این بار چند راهزن را که اهل یکی از شهرهای جنوب شرق ایران بودند اجیر کردم. آنها راهی تهران شدند و در یک عملیات پیچیده، حسین را ربودند و همراه خود از تهران خارج کرده و به نزدیکی مرز بردند. سپس او را در خانه‌ای روستایی زندانی کردند و هر روز شکنجه‌اش می‌کردند تا هر طوری شده خانواده‌اش مجبور شود که پول مرا پس بدهد اما این بار پلیس مرا دستگیر کرد و آدم‌ربایان اجیر شده از ترسشان، گروگان را در جاده اصفهان رها کردند.

با اعتراف مرد تاجر ماموران پلیس موفق شدند یکی از آدم ربایان اجیر شده را دستگیر کنند و این در حالی است که گروگان‌ها می‌گویند هیچ نقشی در بلوکه شدن حساب تاجر ایرانی و از بین رفتن سرمایه ۳۰میلیارد تومانی او نداشته‌اند.

اختلاف مالی. پلیس در تعقیب سایر متهمان است تا همه متهمان این پرونده دستگیر شوند.

کد خبر 880459

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار حوادث

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۰۸:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۱
    0 0
    چه غم انگیز