دادستان اصلی دیوان بین‌المللی دادگستری در لاهه خواستار آن شده قرار بازداشت بین‌المللی برای نخست‌وزیر و وزیر جنگ رژیم صهیونیستی با «حداکثر فوریت» صادر شود.

کریم خان

به گزارش همشهری آنلاین، کریم خان، دادستان اصلی دیوان بین‌المللی دادگستری مستقر در لاهه از «اتاق پیش‌دادرسی» این دادگاه خواسته با «حداکثر فوریت» اقدام به صدور قرار بازداشت برای «بنیامین نتانیاهو» و «یوآو گالانت»، نخست‌وزیر و وزیر جنگ اسرائیل و «یحیی سنوار»، رهبر حماس کند.

کریم خان در ماه مه میلادی درخواست خود برای صدور قرار بازداشت بین‌المللی علیه مقام‌های رژیم صهیونیستی و مقام‌های حماس را ثبت کرده بود.

او امروز سه‌شنبه در نامه‌ای خطاب به «اتاق پیش‌دادرسی» نوشته که صدور این قراردادهای بازداشت بین‌المللی برای حصول اطمینان از اینکه افراد مورد هدف اقدام به مانع‌تراشی در تحقیقات یا رویه‌های قضایی نمی‌کنند اهمیت دارد.

کریم خان همچنین خواستار آن شده که درخواست برای بازداشت بین‌المللی «اسماعیل هنیه»، رهبر سیاسی سابق حماس که در تهران ترور شده است حذف شود.

با وجود این، کریم خان درخواست خود برای بازداشت محمد ضیف، از سران ارشد حماس که رژیم صهیونیستی مدعی است او را ترور کرده است را پس نگرفته است.

کد خبر 880487
منبع: فارس

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مجامع‌ جهانی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha