«متیلده ویتاک» یک طراح بلژیکی است که در مدرسه هنر سنت‌مارتینز لندن تحصیل کرده. او البته یک وفادار به محیط‌زیست هم هست و برای حفظ آن به اندازه خودش تلاش می‌کند. او در اوقات فراغت خود، تنیس بازی می‌کند و حالا مدتی است توپ‌های تنیس برای او تبدیل به یک چالش شده.

بازیافت

همشهری‌آنلاین - سیدسروش طباطبایی‌پور: توپ‌هایی پلاستیکی که بعد از دورانداختن، حدود ۴۰۰‌سال طول می‌کشد تا دوباره به طبیعت بازگردند و این یعنی فاجعه!

نکته دیگری که او دریافته این است که در سال، حدود ۳۰۰‌میلیون توپ تنیس در جهان تولید می‌شود ‌که معمولا همه آنها در پایان سال، از سطل زباله سر درمی‌آورند و در آخر این هنرمند بلژیکی فهمیده که چرخه زندگی یک توپ تنیس، البته با توجه به سطح بازی، بعد از ۹‌ بازی به پایان می‌رسد.

بیش‌تر بخوانید:

هنرمند وسایل بازیافتی

این اطلاعات و دغدغه‌های محیط‌زیستی، او را بر آن داشت تا به فکر تولید مبلمان با استفاده توپ‌های مستعمل بیفتد و حالا مدتی است مبلمان‌های توپی او، مثل توپ صدا کرده و آوازه‌اش، در جهان پیچیده. او با توجه به اندازه صندلی‌ها، از ۲۵۰ تا ۵۰۰ توپ را برای ساخت یک صندلی راحتی به‌کار می‌برد؛ آن‌هم صندلی‌هایی که دیگر به تشکچه هم احتیاجی ندارند.

روش ساخت

این هنرمند، توپ‌های تنیس را با دست برش می‌دهد و بعد از رنگ‌شدن، بدون استفاده از چسب‌های شیمیایی، آنها را در کنار هم قرار می‌دهد و بعد از ۳ تا ۴ هفته، یک میز، صندلی یا دیگر مبلمان‌های داخلی را تولید می‌کند.

زندگی دوباره توپ های تنیس | خلاقیت برای نجات زمین

حرف حساب

در انجام این پروژه، ویتاک تنها به فکر تولید نبوده. او می‌گوید بعد از خراب‌شدن صندلی‌های راحتی تولیدی من، می‌توانید آنها را به مراکز بازیافت تحویل دهید.

درواقع او معتقد است که از این به بعد، نباید کسی نگران خراب‌شدن توپ‌های تنیس باشد، چون دیگر خراب‌شدن توپ تنیس، برابر با تمام‌شدن زندگی آن نیست، بلکه می‌تواند آن توپ خراب، زندگی جدیدی را آغاز کند و به محیط‌زیست، آسیب نرساند.

زندگی دوباره توپ های تنیس | خلاقیت برای نجات زمین

کد خبر 881017

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha