ثبت‌نام و قرعه‌کشی ایران خودرو به پایان رسیده اما هنوز نتایج قرعه کشی طرح مادران که بیش از یک میلیون نفر در آن شرکت کرده‌اند مشخص نشده است علت این موضوع به استعلام اسامی این افراد از سازمان ثبت احوال بازمی‌گردد.

ایران خودرو

به گزارش همشهری آنلاین، ثبت نام جدید ایران خودرو در هفته پایانی مرداد ماه ۱۴۰۳ انجام و نتایج آن در قالب قرعه کشی در ۱۷ شهریور ماه امسال مشخص شد اما با گذشت یک هفته از اعلام نتایج قرعه کشی ایران خودرو در طرح عادی و فرسوده هنوز تکلیف مادرانی که در طرح مادران ایران خودرو شرکت کرده اند مشخص نشده است. بررسی ها نشان می دهد استعلام زمان بر شرکت کنندگان از ثبت احوال دلیل این تاخیر بوده است و هنوز مشخص نیست این روند استعلام چه زمانی به اتمام خواهد رسید. این استعلام زمان بر به دلیل آن است که تعداد افرادی که در قالب طرح مادران در قرعه‌کشی ایران خودرو شرکت کرده‌اند بیشتر از سایر گروه‌هاست و همین موضوع کار استعلام ثبت احوال این افراد را زمان‌بر کرده است.

اما تعداد افرادی که در طرح مادران شرکت کرده‌اند چقدر است و نسبت به سایر گروه ها و طرح‌ها چقدر بیشتر است؟

در طرح جدید ایران خودرو ۱۱۷,۲۰۰ دستگاه خودرو عرضه می‌شود که در این میان، ۳۰,۷۰۰ دستگاه برای شرایط فروش فوق العاده و ۸۶ هزارو ۵۰۰ دستگاه برای طرح پیش فروش در نظر گرفته شده است.

بیشتر بخوانید

برندگان خوش شانس ایران خودرو بخوانند | امکان واریز وجه برای اولویت‌های اول تا سوم طرح پیش‌فروش مشخص شد؛ فقط تا این تاریخ فرصت دارید

رکود در بازار خودرو؛ این خودروی پرطرفدار ایران خودرو ۲۷ میلیون تومان ارزان شد | جدول قیمت ها

قرار است از مجموع کل خودرو های عرضه شده ۵۸ هزارو ۶۰۰ دستگاه در قالب دو طرح فوق العاده و پیش فروش به طرح مادران اختصاص یابد و این به معنای آن است که تقریبا نیمی از خودرو های عرضه شده توسط ایران خودرو به طرح مادران اختصاص یافته است. که البته شرایط هریک از دو طرح فوق العاده و پیش فروش و شانس برنده شدن در آنها متفاوت است.

طرح فوق‌العاده مادران

طبق آخرین آمارها نزدیک به یک ملیون و ۷۰ هزار طرح نفر در قالب طرح های فروش فوق‌العاده و پیش فروش در طرح مادران شرکت کرده‌اند که بخش بزرگی از شرکت کننده‌ها را تشکیل می‌دهد.

با توجه به قوانین، ۵۰ درصد این تعداد دستگاه برای طرح مادران، ۳۰ درصد برای متقاضیان عادی و ۲۰ درصد این تعداد برای طرح خودرو های فرسوده در نظر گرفته شده و این به این معنا است که ۱۵,۳۵۰ دستگاه برای طرح عرضه فوق العاده مادران، در نظر گرفته شده است.

آن طور که آمارها نشان می‌دهد در طرح فروش فوق‌العاده مادران ۷۸۶,۳۵۵ نفر شرکت کرده اند که بر این اساس به طور میانگین از هر ۱۰۰ نفر، ۲ نفر شانس برنده شدن دارند.

طرح پیش‌فروش مادران

در طرح پیش‌فروش ایران‌خودرو، خودروهای بیشتری عرضه شده و همین موضوع شانس شرکت‌کننده‌ها را افزایش داده است. در این طرح ۸۶ هزارو ۵۰۰ دستگاه خودرو عرضه شده است که از این تعداد ۴۳ هزارو ۲۵۰ دستگاه خودرو به طرح مادران اختصاص یافته است.

طبق تازه‌ترین اطلاعات در جریان این طرح ۲۸۲ هزارو ۶۹۹ نفر برای طرح مادران ثبت نام کرده‌اند و این به معنای آن است که از هر ۱۰۰ نفر ۱۵ نفر شانس برنده شدن در این طرح را دارند. این به معنای آن است که افرادی که در طرح پیش‌فروش ایران خودرو شرکت کرده‌اند شانس بیشتری برای برنده شدن و دریافت خودرو خود دارند.

در طرح پیش‌فروش همچنین، ۲۵,۹۵۰ دستگاه برای طرح متقاضیان عادی و ۱۷، ۳۰۰ دستگاه خودرو برای طرح خودروهای فرسوده در نظر گرفته شده است.

بیشترین خودروهای عرضه شده

آمارها همچنین نشان می‌دهد بیشترین خودرو عرضه شده توسط ایران خودرو مربوط به خودرو سورن‌پلاس است که جمعا ۴۳ هزار دستگاه از این خودرو توسط این شرکت عرضه شده است همچنین کمترین خودرو عرضه شده مربوط به هایما S۷ و S۷ پرو است که در مجموع فقط ۴۰۰ دستگاه توسط ایران خودرو عرضه شده است.

امسال همچنین ایران‌خودرو برای نخستین بار ۵ هزار دستگاه خودرو جدید ری را عرضه کرده است که مشتریان برای نخستین بار آن را دریافت خواهند کرد. پیش از این برآورد می‌شد شرکت ایران‌خودرو دست کم ۱۰ هزار دستگاه ری‌را عرضه کند که این اتفاق نیفتاد و حجم عرضه به ۵ هزار دستگاه کاهش یافت.

آخرین آمار تعداد خودروهای عرضه و ثبت نام کننده‌ها در طرح ایران خودرو

نام طرح

فروش فوق العاده

پیش فروش

تعداد عرضه- دستگاه

تعداد ثبت نام- نفر

شانس برنده شدن

تعداد عرضه- دستگاه

تعداد ثبت نام- نفر

شانس برنده شدن

طرح مادران

۱۵۳۵۰

۷۸۶۳۵۵

۱.۹۵

۴۳۲۵۰

۲۸۲۶۹۹

۱۵.۳۰

خودرو های فرسوده

۶۱۴۰

۱۸۵۹۳۲

۳.۳۰

۱۷۳۰۰

۶۶۸۴۴

۲۵.۹۰

شرکت کننده های عادی

۹۲۱۰

۱۲۲۲۰۹۴

۰.۷۵

۲۵۹۵۰

۴۳۹۳۵۰

۵.۹۱

جمع

۳۰۷۰۰

۲۱۹۴۳۸۱

۱.۴

۸۶۵۰۰

۷۸۸۸۹۳

۱۱

کد خبر 881265
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ثبت نام و قیمت خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سحر بازوند IR ۲۰:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۴
    0 1
    برنده شدم
  • IR ۲۱:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۴
    0 1
    شماهم‌واقعادیگه‌ شورشودراوردین‌فقط‌ به‌ادم‌استرس‌میدین‌ اصلابرنامه‌ندارین‌من‌موندم‌ شمادارین‌ چیکارمیکنین