وزیر بهداشت نگران است که در نیمه دوم سال، ارز ترجیحی تجهیزات پزشکی هم مانند دارو حذف شود و این مساله منجر به کمبود تجهیزات پزشکی در بیمارستان‌ها خواهد شد.

وزیر بهداشت

به گزارش همشهری آنلاین، دکتر محمدرضا ظفرقندی، وزیر بهداشت در مراسم تکریم و معارفه معاون توسعه مدیریت و منابع این وزارتخانه نسبت به حذف ارز ترجیحی تجهیزات پزشکی اعلام نگرانی کرد و گفت: چند ماه پیش بیماری داشتم که چندین دوره جزو نمایندگان مجلس بود. او نارسایی کلیه داشت و قرار بود برای او عمل نصب یکی از این تجهیزات را انجام دهم. وارد اتاق عمل شدیم و به ما اعلام کردند وسیله‌ای که برای عمل نیاز داریم، موجود نیست.

او ادامه داد:‌ درخواست جستجو از مراکز درمانی و بیمارستان‌های دیگر را داشتیم و حتی به یکی از اقوام این بیمار عنوان کردیم در سطح شهر به دنبال آن باشد. 4 ساعت در اتاق عمل نشستم و بالاخره از یک جایی این وسیله را خریداری کردند و آوردند.

ظفرقندی با تاکید بر این که باید دست به دست هم دهیم تا تجهیزات پزشکی این چنین کمبودی را نداشته باشد و مردم کمتر با این مشکلات مواجه شوند، بیان کرد: زمانی که طرح دارویار اجرا شد باید مابه‌التفاوت ارزی آن پرداخت می‌شد اما این پرداخت را در قالب هدفمندی قرار دادند و منجر به کمبودها شد. در این باره نیازمند کمک نمایندگان مجلس هستیم. باید سهم نظام سلامت از GPD پرداخت شود. اما نگرانی جدی من این است که در ادامه سال اگر ارز ترجیحی تجهیزات هم مثل دارو حذف شود، در بیمارستان‌ها به دلیل تاخیر در تامین این وسایل بیمار با مرگ مواجه خواهد شد.

بخشی از صحبت‌های وزیر بهداشت را در این فیلم ببینید.

کد خبر 881314
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بهداشت و درمان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۲۱:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۴
    0 0
    جناب وزير، مگر در ساخت تجهيزات پزشکی خودکفا نشده ايم؟ پس دريافت ارز ترجيحی به چه کارتان می آيد؟