ایالت‌های چرخشی در آمریکا ایالت‌هایی هستند که به طور سنتی طرفدار هیچ یک از دو حزب جمهوری‌خواه یا دموکرات نیستند و از این نظر آرای آنها در انتخاب رئیس جمهور آمریکا بسیار تاثیر گذار است.

آمریکا

همشهری آنلاین؛ ایالت‌های چرخشی در آمریکا ایالت‌هایی هستند که به طور سنتی طرفدار هیچ یک از دو حزب جمهوری‌خواه یا دموکرات نیستند و از این نظر آرای آنها در انتخاب رئیس جمهور آمریکا بسیار تاثیر گذار است. تا قبل از کناره گیری بایدن به نفع هریس او در مقابل ترامپ در ایالت های چرخشی عقب بود.

نظرسنجی تیرماه که توسط کالج امرسون پس از سوء قصد به دونالد ترامپ انجام شد، نشان داد که میزبان سابق کاخ سفید در هفت ایالت چرخشی و در سطح ملی از جو بایدن، رئیس جمهور کنونی پیشی گرفته است.این نظرسنجی نشان داد که ۴۶ درصد از رای دهندگان ثبت نام شده از دونالد ترامپ حمایت می‌کنند در حالی که تنها ۴۲ درصد آماده رای دادن به بایدن هستند و ۱۲ درصد هنوز تصمیم نگرفته‌اند.اما اکنون ورق به سود دمکرات ها و هریس چرخیده است. بعد از تعویض بایدن با هریس و همچنین مناظره موفق او در مقابل ترامپ نتایج نظرسنجی نشان دهنده تغییر در ایالت های چرخشی است.

Swing state اما چیست و چه تاثیری در نتایج انتخابات ریاست جمهوری آمریکا دارد؟ طبق آخرین نظرسنجی‌ها، کامالا هریس در سه ایالت چرخشی پنسیلوانیا، میشیگان و ویسکانسین از دونالد ترامپ ‏پیش افتاده است؛ اما در سایر ایالت‌های چرخشی (شامل فلوریدا، جورجیا، آریزونا، نوادا) همچنان عقب است.از ‏آنجا که این سه ایالت مجموعاً ۴۴ رأی الکترال دارند، پیروزی در آنها مجموع الکترال‌های هریس را به ۲۷۳ ‏می‌رساند که برای پیروزی او کافی است. البته اگر او ایالت‌های به طور سنتی دموکرات را از دست ندهد.‏

نگرانی اصلی دموکرات‌ها از جانب دیگر نامزدها از جمله کورنل وست ترقی‌خواه است که حتی سبد رأی اندک او ‏می‌تواند توازن را به نفع ترامپ بر هم بزند. کاندیدای دیگر یعنی رابرت اف.کندی جونیور از سبد رأی هر دو ‏نامزد می‌کاهد اما به طور نسبی آرای بیشتری را از رأی‌دهندگان به ترامپ جذب می‌کند.‏

بین ایالت‌های چرخشی فلوریدا از سایر ایالت‌ها پراهمیت‌تر است. فلوریدا که به «ایالت آفتاب» مشهور است، به دلیل تنوع نژادی و اجتماعی مقیاس کوچکی از کلیت آمریکاست و هرچه در آن رخ دهد به احتمال زیاد به‌زودی قابل تکرار در سراسر آمریکاست. فلوریدا از سال ۱۹۶۴ تاکنون به جز یک استثنا همواره به فردی رای داده که او پیروز انتخابات شده است. این ایالت که به دلیل دست به دست شدن آرای آن در انتخابات‌ها جزء ایالات «چرخشی» دسته‌بندی می‌شود به نوعی میدان نبرد دو حزب آمریکا برای کسب رای است.

آریزونا، جورجیا، میشیگان، پنسیلوانیا، ویسکانسین، نوادا، مینه سوتا و کارولینای شمالی جز ایالت‌های چرخشی در آمریکا محسوب می شوند که باعث تغییر نتایج انتخابات خواهند شد. اما تعداد آرای الکترال این ایالت ها چقدر است:

آریزونا(11 رای الکترال)

جورجیا(16 رای الکترال)

میشیگان(16 رای الکترال)

پنسیلوانیا(20 رای الکترال)

ویسکانسین(10 رای الکترال)

نوادا(6 رای الکترال)

مینه سوتا(10 رای الکترال)

کارولینای شمالی(15 رای الکترال)

کد خبر 881333

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۰۶:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۵
    0 0
    خخخخخخ انتخابات در آمریکا نمایشی است رای الکترال مهمه مسخره ترین انتخابات دنیا