۱۱ ماه پس از قتل داریوش مهرجویی و همسرش در خانه‌شان در کرج در شرایطی که ۴ متهم پرونده یک مرتبه محاکمه و به قصاص و حبس محکوم شده بودند، با نقض این حکم در دیوان‌عالی کشور، آنها برای دومین مرتبه در دادگاه محاکمه شدند.

دادگاه قاتلان مهرجويي

همشهری آنلاین- حوادث: داریوش مهرجویی کارگردان مشهور سینمای ایران و همسرش وحیده محمدی‌فر شامگاه ۲۲ مهرماه سال ۱۴۰۲ در خانه ویلایی‌شان در مجتمع مسکونی زیبادشت شهرستان فردیس کرج به قتل رسیدند. این خبر شوک بزرگی به جامعه وارد کرد و همه ناباورانه اخبار مربوط به این حادثه را دنبال می‌کردند. به همین دلیل بود که از همان ساعات اولیه تیم‌های ویژه‌ای از پلیس آگاهی تحقیقات در این باره را آغاز کرده و سرانجام موفق شدند ۴ نفر را که همگی از اتباع بیگانه بودند دستگیر شدند. یکی از دستگیرشدگان باغبان سابق خانه مهرجویی بود که با او و همسرش دچار اختلاف شده و حتی به اتهام سرقت دستگیر شده بود. او اعتراف کرد که به همین دلیل از این زن و شوهر کینه به دل گرفته و با همدستی ۳ نفر از دوستانش نقشه قتل را کشیده است.

قاتلان داریوش مهرجویی و همسرش محاکمه شدند | در دادگاه قتل کارگردان مشهور چه گذشت؟

در این شرایط بود که پرونده این جنایت با صدور کیفرخواست به دادگاه کیفری یک استان البرز فرستاده شد و مدتی بعد ۴ متهم در شعبه یکم محاکمه شدند. شواهد به دست آمده حاکی از این بود که یکی از متهمان ۲ مقتول را به قتل رسانده و ۳ نفر دیگر با وی همدستی کرده‌اند. با ختم دادرسی هیئت قضایی هر ۴ متهم را گناهکار تشخیص داده و متهم ردیف اول را به دو بار قصاص، متهم ردیف دوم و سوم را به تحمل ۲۰ سال حبس و شلاق و متهم ردیف چهارم را به دلیل نوجوان بودن به ۵ سال نگهداری در کانون اصلاح و تربیت محکوم کردند. این رای اما با اعتراض طرفین پرونده به دیوان‌عالی کشور رفت. در این مرحله قضات دیوان با وارد دانستن ایراداتی در تحقیقات مقدماتی، حکم را نقض کرده و پرونده بار دیگر به دادگاه فرستاده شد.

صبح امروز (شنبه) اولین جلسه از دور تازه محاکمه متهمان در شعبه یکم دادگاه کیفری یک استان البرز آغاز شد. در این جلسه که با حضور متهمان، اولیای دم و وکلای مدافع برگزار شد قضات دادگاه در جهت برطرف کردن ایرادات دیوان به تحقیق از متهمان پرداختند. بر اساس این گزارش قرار است فردا (یکشنبه) نیز دومین جلسه رسیدگی به این پرونده برگزار شود.

کد خبر 881364

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار حوادث

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha