۱۳ بازی همزمان در ۱۳ زمین خاکی رکوردی است که به تازگی در بندر گناوه بوشهر به دست آمده تا احتمالا در صورت اقدام برای ثبت در کتاب گینس خبرساز شود.

فوتبال بندرگناوه

به گزارش همشهری ‌آنلاین، استان بوشهر در حال حاضر ۳ ستاره در فوتبال ایران دارد؛ مهدی طارمی، مهدی قائدی و محمد محبی. بنابراین، بوشهر یک منطقه فوتبال خیز به حساب می آید که بازی فوتبال در آن یک دغدغه است. دغدغه‌ای که به تازگی با برگزاری ۱۳ مسابقه همزمان در بندر گناوه خود را نشان داده است. جالب اینکه بوشهر در فوتبال ساحلی هم حرف‌های بسیاری برای گفتن دارد.

در روزی که ۱۳ بازی در بندرگناوه برگزار شد، ۲۶ تیم و ۱۳ تیم داوری حضور داشتند و با توجه به آزاد بودن محدوده اطراف زمین‌ها، توپ جمع‌کن‌ها از موتور سیکلت‌ها نیز استفاده کردند. ۱۳ بازی همزمان در زمین‌های خاکی نیز بخشی از تفریح ساحل نشینان گناوه است که در مقاطع زمان مختلفی تکرار و اوج اشتیاق جوانان این خطه به فوتبال را به تصویر می‌کشد.

مشاور ثبت رکوردهای جهانی ایرانیان در ارتباط با قابلیت ثبت این رویداد در کتاب گینس (کتاب رکوردهای جهان) به ایرنا گفته است: «در این زمینه می‌توان طبق قوانین گینس و رکوردهایی که درباره فوتبال ثبت شده کار را پیش برد. در اجرا این فرایند ابتدا فیلم و اسناد این رویداد جذاب به دفتر ثبت رکورد های جهانی ارسال می‌شود و در صورت تایید می‌توان آن را جهانی کرد.»

اشکان دشمن زیاری اضافه می‌کند: «چنانچه این رکورد ثبت نشد رکوردهای مشابهی در ورزش و به‌ویژه فوتبال وجود دارد که به صورت فردی و گروهی قابلیت ثبت جهانی شدن دارند. از این رو با توجه به اشتیاق ورزشکاران و ورزش دوستان گناوه‌ای به‌ زودی شرایط ثبت رکوردهای مشابه اجرایی می‌شود تا شهر گناوه به عنوان نخستین شهر کشور، صاحب عنوان چنین رکورد گروهی در فوتبال کشورمان شود.»

جالب اینکه بندر گناوه یکی از کانون‌ها مهم گردشگری ساحلی و تجاری کشور محسوب می‌شود و ثبت‌نام این بندر می‌تواند به معرفی بیشتر گناوه کمک بسیاری کند.

معمولا در کنار ورزشگاه‌های بزرگی که ساخته می‌شود، حداقل یک یا دو زمین فوتبال دیگر به موازات زمین اصلی ساخته می‌شود. برای مثلا ورزشگاه تختی تهران علاوه بر زمین اصلی استادیوم، ۱۲ زمین خاکی و ۶ زمین چمن برای بازی‌های محلی و چمن مصنوعی دارد که البته کمتر پیش می‌آید ۴، ۵ بازی همزمان در این زمین‌ها برگزار شود. این در حالی است که در بندر گناوه ۱۳ بازی همزمان در یک مکان مشخص انجام شده است.

کد خبر 881610
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بوشهر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha