حسن یزدانی برای عمل جراحی کتف خود راهی پاریس شد تا برای دومین بار کتف مصدوم خود را به تیغ جراحان بسپارد. یزدانی پس بازی‌های آسیایی هانگژو کتفش را جراحی کرد که این مسئله بعد از المپیک پاریس و مصدومیت مجدد او از ناحیه کتف حواشی متعددی را به همراه داشت.

حسن یزدانی

همشهری آنلاین| علیرضا دبیر رئیس فدراسیون کشتی که در دوران قهرمانی‎‌ خودش از ناحیه کتف دچار مصدومیت شده بود و در نهایت پس از دو مرتبه جراحی مجبور شد کشتی را برای همیشه کنار بگذارد عنوان کرده بود که ورزشکاری را سراغ ندارد که در ایران عمل کتف کرده باشد و توانسته باشد به ورزش حرفه‌ای برگشته باشد.

پزشک یزدانی بلافاصله این صحبت‌ها واکنش نشان داد و با ضبط کلیپ های متعدد صحبت های دبیر را نقد کرد. دبیر تاکید کرده بود برخلاف ورزشکار ایرانی که بعد از جراحی کتف از دنیای قهرمانی خداحافظی کردند ورزشکاران خارجی که عمل کتف داشته اند بدون چالش به دوران قهرمانی بازگشته اند. این نظر رئیس فدراسیون کشتی هم با واکنش پزشک یزدانی همراه شد و او در فضای مجازی از صحبت‌های دبیر انتقاد کرد و کسب مدال نقره یزدانی در المپیک پاریس را ارزشمند دانست!

. در المپیک پاریس دو کشتی گیر دیگر هم بودند که کتف خودشان را عمل کرده بودند که اتفاقا هر دو موفق به کسب مدال شدند ولی دیگر نیاز به جراحی مجدد ندارند. و از همه مهمتر اینکه کتف آنها موقع کشتی آسیب ندید. ژمالوف کشتی گیر روس الاصل تیم ملی ازبکستان یکی از این دو نفر بود که به مدال طلا رسید و طاها آکگل کشتی گیر تیم ملی ترکیه که به مدال برنز دست یافت. البته نمونه خارجی قبلا هم بوده که بعد از عمل کتف مجدد به دوران اوج خود بازگشته است. رومن ولاسوف در کشتی فرنگی بعد عمل جراحی کتف توانست بدون آسیب دیدگی مجدد صاحب مدال طلای جهان و المپیک شود.

حسن یزدانی دارنده 10 مدال جهان و المپیک بدون اینکه پیش از این اظهار نظری درباره جراحی کتفش کرده باشد راهی فرانسه شده تا دوباره خودش را به تیغ جراحان بسپارد . این کار او پاسخ به تمام حواشی ایجاد شده در این مدت است.

کد خبر 881644

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار کشتی و وزنه‌برداری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 2
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۲۳:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۶
    4 1
    شیر مازندارن میتونه دوباره به کشتی برگرده و مثل همیشه بدرخشه