سریال انتصابات مسئله‌دار در دولت چهاردهم با شدت بیشتری در حال ادامه است، انتصاباتی که ابتدائی‌ترین شیوه‌های گزینش و جذب نیرو را هم نقض کرده و باعث تعجب افکار عمومی شده است.

مسعود پزشکیان

به گزارش همشهری آنلاین، کیهان نوشت:افرادی که در آزمون‌های استخدامی شرکت دستگاه‌ها و نهادهای اجرائی شرکت کرده و به مرحله گزینش برای جذب و استخدام در سازمان‌های دولتی راه پیدا کرده‌اند، در این مرحله، در کنار مصاحبه علمی، با بخش‌های متنوع، مصاحبه عقیدتی، تحقیقات محلی و همچنین استعلامات امنیتی مندرج در قانون روبه‌رو شده و تنها پس از کسب معیار و امتیاز لازم در این مرحله موفق به استخدام و جذب در دستگاه‌های اجرائی دولتی می‌شوند، مراحلی که در آن بعضا شاهد سخت‌گیری‌های بیش از حد و بی‌موردی نیز هستیم که مردم را آزرده خاطر کرده و بعضا کشور را از ظرفیت افراد محروم می‌کند.

حتی بیرون از سازوکار دولتی و در ساده‌ترین شغل‌های در دسترس مردم همچون تاکسی‌های اینترنتی نیز ارائه سوء‌پیشینه یکی از مدارک الزامی مورد نیاز برای ثبت‌نام
است.

در برابر این روند ما شاهد این هستیم که در دولت چهاردهم، افرادی به مناصب مهم و کلیدی وزارتخانه‌ها و نهادهای ذیل ریاست جمهوری منصوب شده‌اند که حتی قادر به ارائه اولین اصل گزینش یعنی ارائه گواهی عدم سوءپیشینه نیز نیستند، از سویی دیگر شاهد این هستیم گرچه سطح استعلامات به تناسب جایگاه سازمانی فرد بکارگرفته شده بالاتر می‌رود، ولی انتصابات اخیر در دولت، این ظن را به ذهن متبادر می‌کند که فرآیند استعلامات که برای به‌کارگیری پایین‌ترین جایگاه سازمانی امری عادی به شمار می‌رود برای تصدی مناصب عالیه و بلندپایه دولتی انجام نمی‌شود و یا توسط مسئولان و مدیران ارشد دولتی به آن وقعی نمی‌نهند.

در روزهای اخیر نیز به‌کارگیری افرادی که علاوه‌بر سوابق علنی دشمنی و عناد با نظام و انقلاب، محکومیت‌های امنیتی نیز داشته‌اند، نگرانی را در میان دلسوزان دولت، نظام و انقلاب بیشتر از پیش کرده است.

در همین راستا انتصاب افراد مسئله‌دار و محکومان امنیتی در مناصبی همچون سرپرست امور اطلاع‌رسانی دولت و سرپرست اداره کل حوزه سخنگوی دولت، سؤالات بسیاری را درباره فرآیند به‌کارگیری این افراد، اخذ یا عدم اخذ استعلامات لازم و همچنین توجه تصمیم‌گیران به استعلامات از نهادهای ذی ربط در سطح افکار عمومی مطرح کرده است.

افراط برای مردم، تفریط برای مسئولان

بدون شک این استاندارد دوگانه، افراط در فرآیند گزینش مردم عادی و تفریط دولت در گزینش افراد در مناصب عالیه دولتی مردم را ناراحت و همچنین علاقه‌مندان به انقلاب و نظام را متعجب کرده است.
در کنار اشتباه بودن سختگیری‌های بی‌مورد در فرآیند گزینش دستگاه‌های دولتی که در سال‌های ابتدای انقلاب نیز مورد نقد امام راحل(ره) قرار گرفت، تفریط و سهل‌گیری بیش از حد دولت چهاردهم در انتصاب افراد و مدیران میانی دولت نیز روی دیگری از اشتباه در حوزه انتصابات است.

علت اصلی این روند اشتباه و عجیب دولت در به‌کارگیری افراد را باید بیش از هرچیز در سازوکار شورای سابق راهبری انتخاب کابینه دید.

انتصاب افراد مسئله‌دار و زاویه‌دار با محکومیت‌های امنیتی و همچنین سابقه‌های عیان دشمنی با نظام و انقلاب، نتیجه سازوکار افرادی در شورای راهبری بود که خود در مجموع ۲۶ سال محکومیت امنیتی داشته‌اند.
علاوه‌بر این در دولت جدید مسئولیت اداره امور گزینش کشور به فردی سپرده شده است که خود به احتمال زیاد مردود روندهای گزینشی است که برای مردم عادی در استخدام دستگاه‌های دولتی به‌کار بسته
می‌شود.

معیارهای رهبری و عملکرد دولت چهاردهم

رهبر حکیم انقلاب، ۳۱ تیرماه در دیدار با نمایندگان مجلس درباره ملاک‌های تعیین کابینه فرمودند: «آن کسی را باید میداندار کرد که امین باشد، صادق باشد، متدین باشد، از بُن دندان به جمهوری اسلامی معتقد باشد.

امید به آینده و نگاه مثبت به افق. آنهائی که افق به نظرشان تاریک است، [می‌گویند] کاری نمی‌شود کرد، نمی‌شود به اینها مسئولیت‌های اساسی و کلیدی داد. متشرّع بودن یکی از معیارهای مهم است. اشتهار به پاکدستی، به صداقت، یک معیار است... نگرش ملی داشته باشند. یعنی غرق در مسائل جناحی و سیاسی نشوند... این معیارها باید رعایت بشود. هم رئیس‌جمهور محترم اینها را رعایت کنند، هم مجلس رعایت کند.»

رهبر انقلاب همچنین پنجم تیرماه مصادف با عید غدیر نیز خطاب به نامزدهای انتخابات فرمودند: «من به نامزدهای محترم انتخابات عرض می‌کنم با خداوند خودتان عهد کنید که اگر موفق شدید و توانستید مسئولیتی به دست بیاورید:

۱- کسان و کارگزاران خود را از کسانی قرار ندهید که ذره‌ای با انقلاب زاویه دارند. آن کسی که با انقلاب، با امام راحل، با نظام اسلامی ذره‌ای زاویه داشته باشد به درد شما نمی‌خورد و همکار خوبی برای شما نخواهد بود.

۲- آن کسی که دلبسته‌ آمریکا باشد و تصور کند که بدون لطف آمریکا نمی‌شود قدم از قدم برداشت در کشور، برای شما همکار خوبی نخواهد بود. او از ظرفیت‌های کشور استفاده نخواهد کرد و خوب مدیریت نخواهد کرد.

۳- آن کسی که راهبرد دین و شریعت را مورد بی‌اعتنایی قرار دهد او با شما همکار خوبی نخواهد بود.
کسی را انتخاب کنید که اهل دین، اهل شریعت، اهل انقلاب، اهل اعتقاد کامل به نظام باشد. اگر شما نامزدهای محترم یک چنین عهدی با خدای خودتان ببندید بدانید که کارهایی که برای انتخابات می‌کنید همه‌اش حسنه خواهد بود.»

بررسی روند انتصابات و به‌کارگیری افراد در مدت زمان کوتاهی که از شروع دولت چهاردهم می‌گذرد، نشان می‌دهد که دولت جدید نه تنها به این معیارها توجهی نکرده که بعضا در جهت عکس این اصول افراد و مدیران خود را به‌کارگیری کرده است.

پیش از این نیز بارها و از سر دلسوزی برای شخص رئیس‌جمهور، ایشان را از به‌کارگیری افرادی که به دلیل میل به حاشیه بحران‌آفرینی بیش از همه به ایشان و موفقیت دولتشان ضربه خواهد زد، برحذر داشته و رئیس‌جمهور محترم را مجددا از چاه ویلی که مدعیان اصلاحات برای وی تدارک دیده‌اند، انذار می‌دهیم ولی متاسفانه انتصاب افراد مسئله‌دار در طی روزهای گذشته و مدت زمان کوتاهی که از عمردولت چهاردهم می‌گذرد سیری صعودی به خود گرفته است.

کد خبر 881744
منبع: کیهان

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 145
  • نظرات در صف انتشار: 6
  • نظرات غیرقابل انتشار: 201
  • علی IR ۰۷:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۶
    ازانتصابات جدید مردم استقبال میکنند و هیچیک از مردم آزرده خاطرنمیشوند، شاید کیهان و دارودسته اش آزرده خاطرگردند، ملت خواهان ارتباط مذاکره مستقیم با آمریکا هستند تا تحریمها رفع شده و وضعیت معیشت و اشتغال فرزندانشان روبراه شود.
    • IR ۱۴:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۶
      ما استقبال نکرده و نمی‌کنیم از قول مردم حرف نزن.. پزشکیان از یه طرف نهج البلاغه میخونه از یه طرف دیگه میگوید جنگ ما سر قدرت است..این حرف یعنی مردم بی ارزش ..فقط برای رای مردم رو میخواستی
    • IR ۱۴:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۶
      72 96
      دقیقا از یه طرف نهج البلاغه میخونه از یه طرف دامادش را با هرینه بیت المال میبره سفر زیارتی
    • IR ۱۴:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۶
      47 43
      کیهان هم برای همیشه پلمپ نشودصلوات خیلی داره توکارحکومت ودولت هاسخن می ندازه
    • IR ۱۶:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۶
      64 34
      پزشکیان را با وجود نوشتجات و مدارک موجود با شهید رجایی میتوان مقایسه کرد و باید از وی مراقبت زیادی بشود اشخاص مختلف بدلایل شخصی و بعضا ناصواب از او خوششان نمی اید با وجود تحریم او میتواند کارهای خوبی بکند.
    • افشین IR ۱۶:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۶
      31 49
      لطفاً از طرف ملت حرف نزنید. اینکه چندین انتصاب از فتنه کران و اغتشاشگران در دولت انجام شده کاری بسیار غلط هست. هیچ حکومتی نباید از بین مخالفان مارکدار خود مدیر بگیرد که همانا این یک راه هموار برای جاسوسی هست که ایضا سطح این انتصابات بسیار مهم می‌باشد.‌نورد بعدی رابطه با آمریکاست. اولا اگر یک ایرانی یک مثقال غیرت داشته باشد حداقل بخاطر اختران به شهدای هواپیمای مسافربری که مستقیما توسط آمریکا و به فید زده شد اینچنین پاچه خواری آمریکا را نمیکند. و دوم شماها از برجام عبرت نمی‌گیرید؟؟ آدم عاقل دو بار از یک سوراخ گزیده نمیشود و این یعنی شما از عقل هم بهره نبردید. اما در مورد مقایسه شهید رجایی با آقای پزشکیان باید بگم هر زمانی رفتاری را میطلبد. امروز ما در زندگی شخصی توقع رجایی بودن از پزشکیان نداریم اما نمیشود از عدالت سخن گفت ولی با خرج ملت داماد و دختر به سفر برد. کجای نهج‌البلاغه از این سفارشات کردند.
    • ایثارگر IR ۱۷:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۶
      31 21
      بخدا سخن شما حق است آقا مردم استقبال می کنند نخبه گان دانشکاههای مطرح هستند کار بلد هستند نه درپایگاه محله دو روز در بسیج بودند ، ملت راضی هستند کیهان به تو چه مربوط هست ، شما چکاره مملکت هستید دنبال منافع شخصی خویش هستند نه منافع کشور
    • IR ۱۷:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۶
      38 37
      مردم خواهان مذاکره با امریکا هستن
    • IR ۱۸:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۶
      16 7
      کارمند خسته ریسس خسته کشور خسته قانون خسته در کار دولتی بیداد میکنه
    • IR ۱۸:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۶
      15 13
      ۱۴:۱۳یه عده هم سه سال قبل می بردن خانوادشون روایااون ازپول بیت المال نبودحتمااون ازمردم جمع اوری شده بود
    • حجت شکرزاده IR ۲۲:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۶
      0 0
      شما از مردم نظرخواهی کردی که داری از طرف اونها حرف میزنی؟ مگه با آمریکا مذاکره نکردیم؟ چی شد؟ چی بدست آوردیم؟ بهتره چشم‌هایتان را باز کنید!
  • IR ۰۷:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۶
    من به عنوان یک ایرانی اصلا تعجب نکردم . در این مملکت دور زدن قانون عادی است؟!!
  • ناشناس IR ۰۸:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۶
    وقتی کیهان انتقاد میکنه یعنی کار داره درست پیش میره
    • IR ۱۵:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۶
      55 83
      چه سوزش ی دارین شما از کیهان
    • رنجبر.فسا IR ۱۷:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۶
      37 26
      از کی تا حالا کیهان مردمی شده ؟ هرگاه کیهان گفت شبه شما بگید روزه... کیهان چکاره مملکته که عملکرد شخص دوم مملکت را زیر سوال میبره ، مردم دقیقا به همین شیوه ای رای داده اند که داره عمل میشه. عشق است پزشکیان. اینکه دور دوم ، مردم بیشتر توی انتخابات شرکت کردند و به دکتر پزشکیان رای دادند ، همه چیز مشخصه... اگه امثال شریعتمداری مفهوم این نکته را متوجه نشده ، بسی جای سواله.
  • IR ۰۸:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۶
    84 23
    اینا برای شما همکار نمیشن .گفته باشم .
    • حامد IR ۱۵:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۶
      2 10
      این چه ادبیاتی هست ازمدعی مسلمان بودن
  • IR ۰۸:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۶
    از اینکه جلو رانتی گرفته میشه وعادلانه عمل میشه ناراحت هستید، درود بر پزشکیان
    • IR ۱۲:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۶
      62 39
      ۱ سال دیگه خواهیم دید خخخخخ
    • IR ۱۵:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۶
      35 31
      هنوز نیامده همه چیز گرون حقوق هنوز بازنشسته نداده عادلانه نیست مالیات از بازنشسته برگیرنده اما فوتبال و بازیگران که حقوق. میلیارد می گردد اون مالیات نداده
  • شاهرخ IR ۰۸:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۶
    به نظر شما اونی که سوسابقه داره دیگه جز آدمیزاد نیست یا اینکه باید از جامعه طرد بشه
    • IR ۱۲:۲۴ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۶
      54 24
      نه در پست های بالا .اگراینها فردا در پست بالا جرم مرتکب بشن چی ؟؟ مملکت باید دست افراد امین باشد
    • طاهره IR ۱۷:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۶
      17 6
      خب پس خدا را شکر از این به بعد محکومین و سارقین و قاتلین...... هم می توانتد در مشاغل دولتی مشغول به کارشوند
    • کاربر IR ۱۹:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۶
      16 9
      بله که آدم نیست دزده آشوبگری فتنه گره همشون علیه کشورن باعث شدن کلی مردم و پلیس کشته بشه حالا هم اومدن دندون تیز کردن برای مقام های دولتی و کشوری
  • IR ۰۹:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۶
    34 29
    مقصر جلیلی عامل اصلی با ریاست جمهور کردن روحانی و پزشکیان
    • IR ۱۵:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۶
      13 12
      سنگ پا قزوین
  • IR ۰۹:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۶
    به نظر میرسه کار درست این باشه که آقای شریعتمداری همه کاره مملکت بشه تا دیگه ابراز نارضایتی نکنه!
  • IR ۰۹:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۶
    96 33
    تا کی می خواهند روند استخدامی را سخت گیری که هیچ از مواهب اجتماعی محروم سازند .چرا نباید از مغزها و تمامی افکار جامعه ایرانی جهت ساختن استفاده نکنیم ‌؟زمانی در گزینش به جوراب هم گیر میدادند .استشهاد محلی .امام جمعه . بسیج .مدرسه .سو پیشینه .اطلاعات و... یعنی عدم گزینش و فقط گزینش خودی .
    • بندا خدا IR ۱۶:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۶
      17 15
      چون از نظر دوستان کیهان و پایدارچی ها مملکت فقط برای همین چند میلیون نفر است. باقی 80 میلیون باید جمع کنند و بروند.
  • IR ۰۹:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۶
    66 27
    چرا به راحتی حذف می کنیم ؟ برای رانندگی هم سو پیشینه .یعنی مردن . حذف . عدم زندگی .حتی مغازه داری .بخاطر همین در اعتراضات از همه اقشار و طیف ها هست .
  • IR ۱۰:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۶
    43 35
    مجلس محترم به ریاست آقای قالیباف باید پاسخگو باشند مجلس در راس امور است..
  • جعفر IR ۱۱:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۶
    98 49
    ناراحتی کیهان نشانه عملکرد درست دولت جدید است
  • DE ۱۱:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۶
    برعکس کیهان عمل شود ۹۵ درصد مردم راضیند
    • فرید ون IR ۱۳:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۶
      18 45
      خیلی کاردولت درسته ویفاق بلادولت خانه سالمندان وفتنه گران
  • مصطفی IR ۱۱:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۶
    84 29
    من پیشنهاد میکنم دولت محترم برای استخدام و بکارگیری افراد از آقای شریعتمداری ( روزنامه کیهان) استعلام و باتائید و گزینش ایشان افراد مشغول بکار شوند
  • لبخند واقعی خدا زمانیکه مظلوم بحقش برسه IR ۱۱:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۶
    48 20
    اصلا کار نیست که بگیم بیکاریم و مقصر... الان یارانه رو حذف می کردین و نمی دادین بهتر بود الان با یارانه چی می شه خرید اصلا یک گونی برنج با کیفیت ایرانی و تن ماهی و روغن شاید بتونی زنده بمونی پول آب و برقم که دیگه چی بگم
  • ناصر IR ۱۱:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۶
    70 22
    نه اینکه تاحالا، گزینشی های دولت های قبل امتحان خودشونو خیلی خوب پس دادند.
  • IR ۱۲:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۶
    76 33
    دم دولت چهاردهم گرم که توانست شما را آزرد خاطر کند
  • گرگعلی IR ۱۲:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۶
    71 30
    همه مواضع کیهان رو میدونن. برای جذب خودتان احتمالا گواهی سو پیشینه نیاز نبود
    • فرید ون IR ۱۴:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۶
      15 3
      دولت کاربلده خیلی ؟
  • IR ۱۲:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۶
    58 26
    کیهان دوران قدیم تمام شد دور جدید را پذیرا باش وصبر کن نتیجه راببین
  • CY ۱۲:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۶
    52 20
    متخصص و وطن پرست خیانت نمیکند..
  • فرهنگی IR ۱۲:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۶
    47 30
    همه ی نخبه ها دارند خونه نشین میشن وفتنه گرا دارن مقام می‌گیرند .اگر از خدا میترسید حق رو بگید والکی از کسی جانبداری نکنید.
    • گمنام IR ۲۰:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۶
      5 6
      کاملا حق با شماس جوجہ رو اخر پاییز میشمارن فقط فردا پس فردا ھمہ چیزو گردن روحانیون و رھبر نندازین
  • احمد IR ۱۲:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۶
    47 34
    فکر کنم این دفعه نوبت اقای شریعتمداریه قطار تعویض سرعتش خیلی زیاده
  • حسن IR ۱۲:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۶
    55 25
    همین که کیهان میگه اشتباه پس درسته .
  • محمد خیرمند IR ۱۲:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۶
    43 16
    زود قضاوت نکنید دورهای قبل دیدیم یا اختلاس کرذنند یا مال لیت المال را به تاراج بردنند
  • IR ۱۲:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۶
    27 38
    بسمه تعالی. باید مراقب بود،تا آن جریان خیانت بار مجلس ششم دوباره اتفاق نیافتد.این حقیر نسبت به این آقایان حس خوبی ندارم.
    • IR ۱۴:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۶
      35 17
      احسنت، اینحانب هم به کیهان و دارو دسته اش حس خوبی ندرم
  • سعید اصفهان IR ۱۲:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۶
    54 30
    پس محکم همین رویه رو ادامه‌ بدهید، چون کیهان انتقاد کرده پس حتما کار رئیس جمهور درست است
    • IR ۱۴:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۶
      20 14
      دمت گرم😁
  • مهدی IR ۱۲:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۶
    53 34
    کار پزشکیان خیلی منطقی و درست میباشد
    • Borzoo NO ۱۳:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۶
      19 26
      فقط تو مانده بودید که تعریف کنید. منطقی ودرست !!!!؟؟
    • IR ۱۳:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۶
      27 24
      مجبوری این بگی یه مدت دیگه میفهمی پزشکیان کیه
  • ناشناس IR ۱۳:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۶
    24 39
    از طرف خودت صحبت کن نه همه مردم. اکثر مردم این دولت را دولت سوم روحانی می دانند و انتظاری هم برای انتخاب افراد صالح و وطن پرست ندارند.
    • رنجبر.فسا IR ۱۷:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۶
      11 11
      خوبه که مفهوم اکثر هم نمیدانی ؟؟؟؟ اکثر مردم که به این دولت رای داده اند ، کاملا واضحه اون اکثریتی هم که رای ندادند با اون یکی کاملا مخالف بودند.
  • ناشناس IR ۱۳:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۶
    25 52
    استاد شریعتمداری یکی از با سوادترین و دلسوزترین و با تقواترین انسانها است. نعمتی برای کشور ماست.خدا حفظش کند.
  • علی IR ۱۳:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۶
    26 18
    پاسخ شمابسیارمختصر وروشن است.چگونه کسیکه صلاحیتش براب نمایندگی شهرستان ردمیشود.امابرای ریاست جمهوری تائید صلاحیت میشود؟خب انتصاب های اوهم درهمین رابطه است.
  • IR ۱۳:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۶
    22 8
    درود برشرفت خواهشاً دست دزدارو از این مملکت قطع کنید بخدا مردم دیگه تحمل ندارن
  • اشنا IR ۱۳:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۶
    17 12
    میخ آهنین بر سر نرود ی شما کیهان بگو همشهری تو بگو گوشها وچشم ها بسته است
  • ناشناس IR ۱۳:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۶
    24 39
    وجود ظریف و بهادری و همتی و جهانگیری و.... در اطراف پزشکیان همه چیز را مشخص می کرد انتظار برای انتخاب افراد اصلح و با تقوا ،انتظاری بیهوده است. حالا کجایش را دیده اید؟
  • علی IR ۱۳:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۶
    37 18
    وقتی آقای رئیسی ساداتی نژاد فاطمی امین عشقي و امثالهم را انتخاب می کرد چرا کیهان سکوت کرده بود آیا آنها خطرناک نبودند
  • وو IR ۱۳:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۶
    41 24
    من عاشقتم پزشکیان عزیز
  • مسعود دهقانی ] از بسیجیان دفاع مقدس IR ۱۳:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۶
    48 22
    دست از انتقاد از پزشکیان بردارید مسعود پزشکیان رئیس جمهور توده رنج کشیده مردم است خودش کارش خوب می داند
    • ال IR ۱۹:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۶
      10 5
      با این انتصابات دارن غنائم تقسیم می کنند والا اگر برای کارکردن باشد اصولاً اقای ظریف باید وزیر امورخارجه می شد وجناب آقای همتی،رئیس بانک مرکزی ولی چون می دانندکه نمی توانند تورم راکنترل کنند و نمی توانند باکشورهای غربی وعربی رابطه برقرارکنند لذا انداختن به گردن دیگران
  • مسعود ] بچه های بسیجی دفاع مقدس از یاران حاج قاسم IR ۱۳:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۶
    40 23
    مسعود پزشکیان درست است در پاسخ خیلی سوالات می گویید نمی دانم [ نمی دانم پزشکیان به معنای نمی توانم بدانم نیست نمی دانم پزشکیان اوج خودآگاهی وخود شناسی است لطفا در کار رئیس جمهور ما مردم رنجدیده دخالت ممنوع
  • IR ۱۳:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۶
    26 12
    متأسفانه نوع گزینش ها در استخدام ها و ورودی دانشگاه هایی مثل فرهنگیان، عدالت را زیر سوال می برد.
  • مسعود دهقانی ] از بسیجیان دفاع مقدس IR ۱۳:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۶
    38 20
    تفکر پزشکیان تا ۲۰سال دیگر برنده انتخابات ریاست جمهوری است خواهشمندم رسانه ها به ویژه کیهان سکوت ما بسیجیان دفاع مقدس از او حمایت می کنیم
  • مجید. IR ۱۴:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۶
    37 24
    خودت مشکل داری چون تو وافکارتون با پزشکیان مشکل دارید.افکارعمومی عملکرد پزشکیان را تایید می‌کند.شما دوست دارید مملکت مثل۴۵ سال اداره بشه وآقای پزشکیان اومده تغییرایجادکنه
    • IR ۲۰:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۶
      2 2
      اون ۴۵ سال بیشترش از همین دار و دسته بودند که .. روحانی و خاتمی و هاشمی و ...
  • IR ۱۴:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۶
    21 11
    من که خودم رو به خدا سپرده ام. ان شاء الله خداوند به همه کمک کنه.
  • IR ۱۴:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۶
    20 14
    یک نفر در جوانی نادانی کرده و یک اشتباهی مرتکب شده حق بازگشت به جامعه رو نداره درسته که به کلی از جامعه طرد بشه
  • ناشناس IR ۱۴:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۶
    22 12
    بیائیم ازقضاوت کردن هم دیگه دست بکشیم همه چیز درست میشه
  • بیترمز IR ۱۴:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۶
    24 13
    چقدر میخواهید جلوی ‌‌پیشرفت کشور بگیریین ،همونهایی که شما بد می انگارید همونها بیشترین محبوبییت بین مردم دارند
  • اسکندری IR ۱۴:۲۴ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۶
    20 20
    ملت ایران هنوز فراموش نکرده‌اند که یکی از روسای جمهور اصلاح‌طلب کشور در انتهای دوره ریاست جمهوری گفته بود من کاره ای نبودم و دلیل معضلات و مشکلات فرهنگی و امنیتی و اقتصادی و.. کشور را دیگران و تحریمها معرفی میکرد ملت ایران هنوز داغ ۸ سال فرصت سوزی دولت روحانی را فراموش نکرده است آقای پزشکیان که در ابتدا و تبلیغات انتخاباتی بارها گفته من بلد نیستم و من نمیتوانم و.. خدا اخروعاقبت ملت و کشور مارو ختم بخیر کنه
    • محسن IR ۱۹:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۶
      6 9
      ملت ایران هم سال ۱۴۰۱اردیبهشت ماویارانه سیصدوبه چاله انداختن هرچه بیشتراقتصادرویادشون نرفته بابهانه یارانه سیصدبعداحتکارقیمت همه چیزهفته بعدش شدچندین برابر
  • ناشناس IR ۱۴:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۶
    29 16
    کیهان جمع کن و ساکت باش ما با این انتصابات هیچ مشکلی نداریم
  • IR ۱۴:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۶
    27 9
    وقتی کیهان انتقاد کرده یعنی کار برای مردم بوده و آقای پزشکیان کارش درسته زنده باد
  • محمدرضا مهاجر IR ۱۴:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۶
    21 9
    با سلام تشخیص ریاست محترم جمهور می باشد کسی نبایستی تعیین تکلیف کند
  • ناشناس IR ۱۴:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۶
    19 33
    شریعتمداری درد دل هشتاد میلیون ایرانی داره بیان میکنه با دلسوزی تمام
    • بندا خدا IR ۱۶:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۶
      8 11
      از مشارکت 39 درصدی معلموکه حرف تمام مردم ایران چیه.
  • IR ۱۴:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۶
    18 14
    خدا را شکر می کنیم که هیچکدام اختلاسگر نیستند
  • حسن IR ۱۴:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۶
    34 13
    مدیرانی که در سه سال گذشته این همه تورم و گرانی را به مردم تحمیل کردند باید عوض شوند
    • IR ۱۷:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۶
      10 4
      ومدیرانی که ۳۲سال کشوررابه فلاکت کشاندن باید سرکاربیایند
    • IR ۱۹:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۶
      6 8
      ۱۷:۰۶درسی ودوسال پس چه طورکی این هاروتاییدصلاحیت می کرد؟وگرنه خودبه خودی که نمی تونن مقام بگیرنداون هم نه یه سال سی ودوسال
  • حسین ایرجی IR ۱۵:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۶
    11 10
    استعلام سوء پیشینه برای جرایمی که موجب ناهنجاری و اختلال در نظم جامعه و یا از این قبیل شود و فرد به حکم قطعی مرجع قضایی محکوم به زندان شود منطقی است.
  • IR ۱۵:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۶
    6 11
    ایشون رای گرفته نیازی به امور مردم نیست
  • IR ۱۵:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۶
    13 15
    کیهان درست می گوید بایدطبق فرموده رهبر باید افرادخوب وباتقوابیاید
  • ممدجفر IR ۱۶:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۶
    4 12
    کیهان چقد وسواس داره... عجله کار شیطونه ... باید مردم فرصت داشته باشن مث دوره بنی صدر خودشون تاوان ندونم کاریهاشون رو پس بدن... با گفتن و تذکر چیزی تغییر نمیکنه مردم باید خیانت و مفاسد مسولین رو به چشم ببینن تا بفهمن خوب و بد چیه...
  • منیژه IR ۱۶:۳۳ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۶
    9 6
    اگر قرار باشه سوئ پیشینه هارا ببینند وسوابق را بسنجند باید وزرا را یا از خارج بیارن ویا فقط از بین مردم باسواد ودرست عادی انتخاب کنند وگرنه بالاخره هرکسی سوابقی داره نمی دونم چرا درکشور ما قحط الرجاله وزارتها وپستهای کشور همه دور همین بیست سی نفر دور می زنه از وزارت نفت به اموزش وپرورش وازمسکن وشهرسازی به ارتباطات ومانند ان ها !! همینطور الا اخر
  • سید هادی علوی تفتی IR ۱۶:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۶
    4 11
    سلام.خدا قوت. یکی از معیارها جان بر کف باشد. از مرگ و شهادت نترسد.و حق را بگوید و از حق دفاع کند.و مانند سیبل گوشتی در برابر تیر حوادث ایستاده باشد.و برده نباشد..
  • ابو IR ۱۶:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۶
    2 10
    بنده خدا را بزارید حرکتی بزند اگر موفق نبود انتقاد کنید .افرادی که خیلی زیاد دم از اسلام اسلامی بودن می‌زدند ملت را ناراضی کردند ایران مرد دیندار با سیاست ولایق واردان میخواد ،نه همین لباس زیباست،..... جلوی دزدی واختلاص گرفته شود دیگه کار درست میشه.وقتی به سرپرستی اجازه برداشت میلیاردی وام ویا.....داده می‌شود خود خود عین غیر اسلامی بودن هستش.زیادن افرادی با آخرین مدارک علمی ب
  • سید IR ۱۶:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۶
    2 10
    شما لازم نیست نظر بدی به هر چی دخالت میکنی، میزان حال فعلی افراد است، هر کی بتونه به کشور خدمت کنه باید بیاد تو میدون وفاق همینه، مردم به این رای دادن شما مدتی ساکت باش بزار مملکت سر و سامان بگیره
  • IR ۱۶:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۶
    1 2
    لطفا ساکت شوید ، الان بااین همه گزینش و حساسیت در جذب نیرو به کجا رسیدید؟ شما در گزینش فقط دارید افرادی را که هم فکر شما نیستند را حذف میکنید و کاری به دانش وآگاهی او ندارید و مملکت را به بن بست رساندید
  • محراب IR ۱۶:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۶
    16 2
    کیهان ،سایپا ، ایران خودرو بحران آفرینان ساسی اقتصادی کشور
  • احمد IR ۱۶:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۶
    2 9
    داستان انتصاب دولت چهاردهم درست ومنطقیه اما برای بعضی ها مث گوشتی میمونه که آویزونه گربه دستش بهش نمیرسه اما میگه اخیه خخخخخخخخخخ
  • الی IR ۱۶:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۶
    3 16
    ملت از نظر شما همون ده درصدی هست ک ۸۵ میلیون نفر نادیده گرفته آره آره شما درست میگین ادامه بدین
  • محمد رضا IR ۱۶:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۶
    3 6
    اشک تمساح ریختن گروه بازنده برای مردم !!!!!!!
  • رضا DE ۱۶:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۶
    3 14
    کم به پزشکیان گیر بدید ،مگه انتصابات دولتهای قبا نبود که 60%ملت درظاهر و80%درواقع ازحکومت ناراضی بودند،پس بشینید سرجاتون ،که پزشکییان محبوبیت ازدست رفته حکومت راتاحدودی برگرداند،
  • مهدی IR ۱۷:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۶
    4 12
    برای چه کسی خطرناک است ملت یا جیره خوارها
  • بهمن IR ۱۷:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۶
    3 2
    قرارنیست همه مثل شما فکرکنند، اصلا مگرمملکت مال شما است،؟
  • شهریاری IR ۱۷:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۶
    21 6
    باسلام آقای پزشکیان ببخشید شما ازاول مناظرهایتان شروع از عدالت و برابری حقوق یکسان ولی در مدت بیشترانتصاباتتان افرادی هستند که مسعله دارند کسانی که با انقلاب مشکل دارند فقط مانده که رضا پهلوی را هم دعوت به همکاری نمایید این همه صحبت ازنهج البلاغه کجا ست
  • ناشناَس IR ۱۷:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۶
    4 10
    آقای روزنامه کیهان دست از فضولی بردار مملکت رهبری هوشمند و به روز و اهل مطالعه دارد برو یاد بگیر
  • IR ۱۷:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۶
    4 9
    کیهان و همشهری نگران از این چیزها نباشید همه ما مسلمان هستیم ومسلمان زاده شیعه ۱۲ امامی هستیم، نگرانی شما از ناحیه عدم نفوذ و چپاول دولت است ، خیالتون راحت باشد نخبه گان به هیچ وج وطن فروش و اطلاعات فروش نیستند همچین پایبند به علوم خویش هستند پایبند به کشورش هم هستند
  • ایرانی IR ۱۷:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۶
    10 3
    سالی که نکوست از بهارش پیداست. تازه اولشه!!!
  • IR ۱۷:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۶
    2 12
    کشور را بدهید دست جوانان مومن انقلابی
  • IR ۱۷:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۶
    2 1
    بس کنید اینقدر گزینش کردید نتیجش چی شد بذارید یه بارم بدون گزینش و نظر شما کار انجام بشه همه اونایی که از بیخ مورد گزینش قرار گرفتن الان کدومشون خود گزینش کنندگان قبول دارن تولید و.... در همه چی داره نابود میشه مغزها دارن فراری میش و اینکه مهاجرت میکنن چطوری هنوز حرف از گزینش می‌زنید
  • IR ۱۷:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۶
    6 8
    در این چندسال انتصابات طبق میل منتقدین بود وضع بدتر از بد شد. اهل علم را فراری دادن که عین خیانت است همه کاره شده بودند
  • IR ۱۷:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۶
    7 23
    ما مردم به انتخاب پزشکیان احترام می گذاریم.خدا بهش عژت دهد با اینکه دشمن زیاد دارد اما به دشمنانش هم رحم می کند و آنان را از سمت خود خلع نمی کند.مرحبا..کارش درست هست
  • مسعود IR ۱۷:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۶
    1 3
    با سلام بر هموطنان و همسفران عزیز کشور چین اصلاحات اقتصادی خودش رو از سال ۱۹۸۰ و پس از دوران مائو شروع کرد و به طور متوسط سالانه ۱۰ درصد رشد اقتصادی داشته و الان تبدیل به ستون اقتصادی جهان شده و همیشه سعی کرده با آمریکا مدارا و سازش داشته باشه و به چشم یک رقیب ببینه و نه یک دشمن به همین دلیل هم موفق بوده کل پیشرفت چین در عرض ۴۴ سال اتفاق افتاده اونم از زمانی که در چین آقایانی که افکاری مانند آقای شریعتمداری و همفکرانش داشتند و مائوئیسم از چین رفت پیشرفت کردند آقای شریعتمداری از خدا بترس و از روز قیامت البته خداوند عالم و آگاه به همه چیز و همه کس هست در مورد ارتباط با آمریکا رجوع کنید به نظر مردم ، رای گیری کنید تمام امارات نیروگاه اتمی خودش رو سه برابر ظرفیت نیروگاه اتمی بوشهر در ۱۰ سال ساخت و ما بعد از سی سال هنوز معطل روسیه برادر و دوست هستیم
  • IR ۱۷:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۶
    10 2
    اکثرا انتصابات وزرای دوران روحانی هستند ، اگر اینها عمل کردشان درست بود در هشت سال دولت روحانی مشخص می شد و صدور چهل هزار میلیارد تومان دولت را بده کار نمی کردن
    • IR ۱۹:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۶
      3 7
      الان هم دولت سیزدهم خزانه درست وحسابی دولتی هاتحوبل ندادندومطالبات ۹۰درصدبازنسگشستگان وکارمندان اگربپرسی برای سه سال گذشته است که پاک نکردن وجمع شده وتلمبارشده ودولت جدیدنیومده بایدازیه جایی اون همه مطالبه اون هارپرداخت کنه اون هم بااون اوضاع خراب خزانه که چیزی تحویل ندادندومجبوره دولت جدیدازصندوق هاوجاهایی مطالبات سه سال به اون همه زیادی روپرداخت کنه
  • محبی IR ۱۷:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۶
    5 10
    تا. با. دنیا ارتباط برقرار نکنیم. همین اش وکاسه است خوصاامریکا. ۴۵ سال. چکار کردید.
  • IR ۱۷:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۶
    10 2
    آقای پزشکیان با این کارها واین انتصاب ها ظریف ها وامثالهم که همه داروندار مملکت را به امضای کری معامله می‌کردند. بالاخره هم خودش را نابود می‌کند وهم مملکتمان را که با خون پاکترین انسانها تا اینجا رسیده است خدا عاقبت همه ما را ختم به خیر بگرداند.
  • IR ۱۸:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۶
    5 10
    نظر کیهان بدرد خودش میخوره . فقط انتقاد از جناح مقابل . اللهم عجل لولیک الفرج
  • IR ۱۸:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۶
    2 1
    اتفاقا عشقی و ... هم گواهی عدم سو پیشینه داشتن
  • IR ۱۸:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۶
    5 0
    دور دادن به منتقدین در شرایط و تنگناهای کنونی که بدنبال رفع نیازهای ضروری مردم هستیم فقط تقویت بحث و جدل بجای گره گشایی در کارهای به زمین مانده میکند
  • IR ۱۸:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۶
    1 2
    واقعا درسته احسنت پزشکیان اصلا نمیدونه چیکار باید بکند حتی به حقوق خودش هم نیگا نمیکنه و نمیدونه
  • IR ۱۸:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۶
    3 30
    اینقدر دنبال روسیه وچین نباشيم تنها کشوری که از قدیم به ایران خیانت حمله تجاوز کردند روسیه بود این ۴۵ سال با روسیه چین ایران نابود شد آمریکا مذاکره کنیم تحریم برداشته بشه ایران خوب میشه گرانی فقر بدبختی از بین میره
  • IR ۱۸:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۶
    3 2
    با درامد پارس جنوبی دوتا مملکت رو میشه با رفاه اداره کرد اب و برق ونفت میفروشید هنوز نصف مردم گدایی میکنن
  • رسول حاتمی IR ۱۸:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۶
    3 1
    فکر کنم فقط کیهان از این انتصابات ناراحته والا تنها راه برون رفت از این همه تحریم وفشار به مردم عادی تعامل با دنیا ودوستی با بقیه دنیاست نه دشمنی ۴۵ سال مرگ بر امریکا گفتن نه باعث نابودی امریکا که نشد هیچ کمر ما قشر فقیر را شکست مادر خانه غیر نان خشک چیز دیگری نداریم اقای شریعت مداری اینها را بنویس به جای ایراد گرفتن وخالی کردن دل رییس جمهور ووزراش
  • حسین ادهمی IR ۱۹:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۶
    1 6
    یعنی محلتش هم نمیدهید با دست خالی شروع کند ،پس مسولیت قبول کنیدو بگذارید پلکانی بالا برویم وگرنه اگر پرید با صورت به زمین میخورند همه ما.جانش رادر کف دست گرفته ومیخواهد از صفر همه چیز را بسازد
  • قاسم IR ۱۹:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۶
    2 10
    اگر بنا بود پزشکیان افراد مورد نظر کیهان رو در مناصب دولتی بگمارد مردم به جلیلی رای میدادند و دیگر نیازی به رای به پزشکیان نبود
  • IR ۱۹:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۶
    1 9
    اجازه بدید به روال اصلی برگردیم .شمااز چی میترسید.از کنار گذاشته شدنتان یا پیشرفت ایران وانقلاب!
  • عبدالله IR ۱۹:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۶
    2 5
    البته این نظر جناب شریعتمداری است نه ملت ایران ،
  • ناشناس IR ۱۹:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۶
    1 5
    آقای شریعتمداری اینه تذهبون
  • IR ۱۹:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۶
    1 4
    این کسان را شما مسئله دار کردید تا در هیچ دولتی بکار گرفته نشوند و پزشکیان د رس شما راخوند و درست غملکرد ای درود بر درایت و فهم درست ایشان
  • IR ۱۹:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۶
    5 3
    اول به رانت و دزدی عشقی و اون وام میلیاردی که بانک ها به کارمندان خودشان داده اند ، رسیدگی کنید اصل را رها نکنید و به فرع بچسبید.
  • حمید IR ۱۹:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۶
    1 0
    آقای پزشکیان هرکاری میکنی بکن جژ حذف سوبسیدها و بیشترکردن مالیاتها اف ای تی اف رو حل کنی خودش ۲۰ درصد درآمده دلاریو بیشتر میکنه
  • CA ۲۰:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۶
    1 1
    مرد مومن یه خبری مینویسی فکر هم نمیکنی...انتصابهای،سالهای گذشتع و درره های گذشته که سوپیشینه نداشتن چه گلی،بسر زدن...رفتن برا خودشون سو پسینه ایجاد کردن
  • استقلالی لر گچساران IR ۲۰:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۶
    1 9
    کارش درسته
  • ع ح IR ۲۰:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۶
    2 10
    از اینکه کیهان ناراحت هست ما خوشحالیم
  • IR ۲۰:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۶
    9 0
    چرا افراد خاص که سوء پیشینه دارن در مقام خود ابقا یا به مقام بالاتر ارتقا میابند
  • ابوذر نظری IR ۲۰:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۶
    0 11
    بخدا من آرزو داشتم تو سپاه برم باختر دست ختم منو استخدام نکرن حلا فکر دنیا ارزش هیچی دیگه نداره
  • علی IR ۲۰:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۶
    1 7
    تبعیض بین مردم عادی و دولتی بزرگترین اشتباه یک مسئول است قانون باید برای همه یکسان باشد اول باید مسئول قانون را مراعات کند تا از مردم انتظار درستی داشته باشیم این کارها بیشتر هرج ومرج میاره تا وحدت... همین است که میگویند قانون فقط برای مردم عادی است
  • مهدی IR ۲۱:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۶
    0 0
    قابل پیش بینی بودپزشکیان ازفتنه گران وبراندازان دردولتش استفاده کنه خیلی اژهمین هاتوستادهاش فعال بودن الانم انتظاردارندبهشون موقعیتی داده بشه قراره همون اهداف پلیدشون روتودولت پزشکیان دنبال کنن امیدوارم نهادهای امنیتی بدقت این جماعت رورصدکنن هنوزفجایع دوره روحانی وخاتمی فراموش نشده
  • IR ۲۱:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۶
    0 0
    کشور مال همه هست تو مدیر کیهان باید فکرتو عوض کنی که فقط عده ای خاص میتوانتد مسئول شوند اقای پزشکیان بر اساس رای ملت انتخاب شده شما هم به رای ملت احترام بزلرید
  • حبیب شیرزادی IR ۲۱:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۶
    0 0
    کیهان اصلا ببین چند درصد مردم شما را بعنوان رسانه قبول دارن، همین که تو میسوزی یعنی کار داره درست پیش میره
  • IR ۲۱:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۶
    0 0
    خطرناک برای نظام و کشور شرایط دشوار اقتصادی است‌. انتصابات که فقط به عقیده و دینداری ظاهری فرد متمرکز شده است. خطرناک است. نه استفاده از افراد متخصص. کیهان از گذشته درس نگرفته است.
  • IR ۲۱:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۶
    0 0
    بااین انتصابات فله ای وبدون گزینش خدابه هممون رحم کنه
  • ارش IR ۲۱:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۶
    0 0
    با جناب پزشکیان زاویه دارید ؟ زاویییییه دارید !!!!!
  • ایران IR ۲۱:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۶
    0 0
    انتصابات ازنظرآحاد مردم مشکلی ندارد.
  • علی IR ۲۲:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۶
    0 0
    حرف بی ربط و تفرقه افکنانه نزنید،،،،دیدگاه شما با دیدگاه آقای پزشکیان متفاوت است،چون ایشان مثبت اندیش خوش بینند اما شما یه عده ای که فکر می کنید فقط خودتان خوب هستید و درست می گویید وبد بینید وشکاک نسب به همه حتی نزدیکانتان،،،
  • IR ۲۲:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۶
    0 0
    باسلام این کیهان یک طرفه اکثر مواقع حرف می زنه
  • عبدالله IR ۲۲:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۶
    0 0
    رئیس جمهور باید سخنان حکیمانه رهبر انقلاب رو در مورد انتخاب کارگزاران آویزه گوش خود کند. و آن را قاب کرده و پیش روی خود قرار دهد. و ذره ای از آن تخلف نکند که در آن صورت اول خودش ضربه شدیدی خواهد خورد. چرا که افراد مسئله دار برای انقلاب مثل سم مهلک می مانند.