رئیس پلیس امنیت اقتصادی پایتخت از انهدام یک باند خانوادگی خبر داد که کارشان خرید و فروش کالاهای وارداتی با ثبت شرکت‌های صوری و فرار مالیاتی بود.

سرنوشت زن - افسردگی زنان

به گزارش همشهری آنلاین، سرهنگ کارآگاه مهدی افشاری رئیس پلیس امنیت اقتصادی پایتخت بیان داشت: با انجام اقدامات فنی و پلیسی مأموران این پلیس موفق به دستگیری مؤسس شرکت‌های صوری با مبالغ کلان مالیاتی و اعضای باند خانوادگی وی در محدوده شرق تهران شدند.

وی عنوان داشت: بررسی‌های اولیه نشان از این داشت که سرکرده این باند با سوءاستفاده از مدارک هویتی یک خانم و جعل امضای وی شرکت بازرگانی ثبت و اقدام به خرید و فروش کالاهای وارداتی کرده‌ است.

این مقام انتظامی با بیان اینکه متهمان شرکت ثبت‌شده به نام شاکی را متحمل ۲۰۰ میلیارد ریال بدهی مالیاتی کرده بودند، ادامه داد: در تحقیقات پلیسی مشخص شد سرکرده این باند با ۷ نفر از اعضای خانواده‌اش ۴۴ شرکت صوری به ثبت رسانده و فرارهای مالیاتی انجام می‌دهد.

سرهنگ افشاری افزود: مخفیگاه و دفاتر اعضای این باند در چندین نقطه از شهر تهران شناسایی و طی اقدامی منسجم اعضای این باند دستگیر شدند. در بازرسی از دفاتر متهمان تعداد زیادی مهر جعلی، فاکتورهای جعلی و آلات و ادوات ثبت فاکتور کشف و توقیف شد.

وی ادامه داد: با همکاری سازمان امور مالیاتی، حدود ۸۵۰ میلیارد ریال برگ تشخیص فرار مالیاتی صادر شده است.

این مقام انتظامی افزود: شرکت‌های انتسابی و میزان تخلفات هر یک از متهمان همزمان با تحقیقات و بازجویی از آنان در حال احصا بوده و شناسایی و دستگیری سایر همدستان ادامه دارد.

وی از شهروندان درخواست کرد در صورت مشاهده هرگونه موارد مشابه با این پلیس به شماره‌های ۰۲۱۶۶۷۴۷۳۴۳ و یا ۰۹۹۹۹۸۷۱۳۹۲ تماس بگیرند.

کد خبر 881883
منبع: مهر

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار پليس

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha