دوشنبه ۲۶ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۴
۰ نفر

شهردار منطقه ۱۲ گفت: در راستای توجه به احیای خانه تاریخی شهر تهران، با تلاش احیا گران و علاقه مندان به تاریخ اصیل ایرانی و همکاری شهرداری منطقه ۱۲؛ احیای خانه پدری جلال آل احمد در محله سنگلج با پیشرفت ۸۰ درصدی؛ در پاییز امسال به بهره برداری خواهد رسید.

خانه جلال

به گزارش همشهری آنلاین،وحیدرضا انارکی محمدی در ادامه گفت : با توجه به مصوبه شورای اسلامی شهر تهران برای احیای خانه های تاریخی، شاهد استقبال بی نظیر دوستداران تاریخ ایران برای احیای این خانه ها بودیم که به یاری خدا این خانه ها از مأمنی برای معتادان متهاجر به حیات شهری بر خواهد گشت.

او افزود: خانه‌های تاریخی، این میراث فرهنگی ایران زمین، مدت مدیدی است که دستخوش بی‌توجهی و غفلت واقع شده‌اند. بسیاری از آن‌ها یا به قصد ساختن یک ساختمان امروزی تخریب شده‌اند و یا به دلیل عدم توجه و مراقبت لازم در آستانه نابودی قرار دارند که با تسهیلات مدیریت شهری شاهد اتفاقات خوبی در حوزه خواهیم بود.

وحیدرضا انارکی محمدی ضمن بیان اینکه خانه‌های تاریخی به عنوان هویت اصیل در قلب تهران شناخته می‌شوند، فعالیت دوستداران فرهنگ وسنن تاریخی ایران برای احیای این خانه‌ها را ارزشمند توصیف کرد.

کد خبر 881907
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهردارى

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha