یکی از اتفاقات مهم در ترکیب تیم ملی بعد از جام ملت‌های آسیا، حذف اسم رامین رضاییان بوده است.

رامین رضاییان

به گزارش همشهری‌آنلاین، با اینکه رامین فصل بسیار خوبی را پشت سر گذاشت و در این تابستان هم طی انتقالی جنجالی راهی استقلال شد، دیگر شاهد دعوت او به اردوی تیم ملی نیستیم. فرضیه غالب در این مورد آن است که مدافع راست ۳۴‌ساله استقلال مشمول پروژه جوانگرایی تیم ملی شده و جای خودش را در ترکیب اصلی به نفراتی همچون صالح حردانی و حتی آریا یوسفی داده است. تازه صادق محرمی هم هست که همچنان می‌تواند به‌عنوان مدعی اصلی این پست مطرح باشد. با این حال به‌نظر نمی‌رسد مسئله رامین فقط به سن و سال او مربوط باشد، چرا که همین حالا شجاع خلیل‌زاده در ۳۵‌سالگی به تیم ملی دعوت می‌شود و فیکس هم بازی می‌کند. داستان رضاییان، احتمالا تا حدی هم به سبک بازی او مربوط می‌شود.

درخشش خیره‌کننده رضاییان در بازی با الغرافه در لیگ نخبگان آسیا، انتقادات را از عدم حضور او در تیم ملی دوچندان کرده، اما داستان دیگری هم وجود دارد. همیشه در مورد رضاییان این موضوع مطرح بوده که با وجود توانایی‌های هجومی فوق‌العاده او، این بازیکن در زمینه تدافعی عملکرد قابل‌قبولی ندارد. در تیم‌های باشگاهی رامین، چنین نقصی زیاد به چشم آمده است. یکی از دلایل بی‌اعتنایی برانکو به او همین بود و اصلا دراگان اسکوچیچ که در تیم ملی صراحتا اعلام کرد به‌دلیل مشکلات رامین در بخش دفاعی او را دعوت نمی‌کند. حتی ژوزه مورایس، سرمربی سپاهان هم یکی دو بار در مصاحبه‌هایش به این نکته اشاره کرد. در شرایطی که فصل جدید به تازگی آغاز شده، کم نبوده تعداد کسانی که گفته‌اند مثلا در بازی با شمس‌آذر، ملوان یا استقلال خوزستان فضای پشت سر رضاییان به جولانگاه بازیکنان حریف تبدیل شده است.

در تیم ملی هم این ماجرا در مهم‌ترین بزنگاه‌ها به چشم آمده است. درحقیقت ردپای رامین در حذف تیم ملی از ۲ جام ملت‌های آسیای اخیر به چشم می‌خورده است. در جریان شکست ۳ بر صفر سال۲۰۱۹ برابر ژاپن، سمت راست تیم ملی به پاشنه آشیل تیم کارلوس کی‌روش تبدیل شد و در جریان باخت ۳ بر ۲ سال۲۰۲۳ برابر قطر هم روی گل معزعلی، این رضاییان بود که آفساید را پر کرد. اگرچه امیر قلعه‌نویی در تازه‌ترین مصاحبه‌اش گفته هنوز هم به آفساید بودن آن گل شک دارد(!) اما در قطر از فناوری تشخیص خودکار آفساید استفاده شد و اهمال رضاییان واقعا ایران را حذف کرد. این، پای طاووس دفاع راستی است که در فاز هجومی نظیر ندارد و حتی در خود جام‌جهانی می‌تواند آن گل زیبا را به ولز بزند. اما بابت همین میل به هجوم، گاهی تاوان سنگینی به تیم‌هایش تحمیل کرده است.

کد خبر 882152
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha