در شهر تهران گروه های جهادی بسیاری فعالند که برخی با مدیریت شهری مشارکت دارند. صبح امروز در نشستی از این گروه های جهادی با حضور مسئولان شهری و کشوری تقدیر شد و در حاشیه آن خبرهای خوشی هم از افزایش بودجه جوانی جمعیت توسط شورای شهر تا شروع فعالیت گروه ها در سراهای محله مطرح شد.

جلسه جوانی جمعیت

به گزارش همشهری آنلاین - یکی از فعالیت های مدیریت شهری و به ویژه حوزه سلامت تسهیل گری فعالیت گروه های جوانی جمعیت در محله های مختلف است و در زمینه برنامه های گوناگونی در سراهای محله، بوستان ها، مراکز پرتردد برگزار می شود. در جلسه تقدیر از فعالان گروه های جهادی حوزه جوانی جمعیت ، حمید صاحب مدیر کل سلامت شهرداری تهران گفت: علاوه بر سراهای محله فعالیت های گسترده ای در حوزه جوانی جمعیت انجام می شود و ۲۸ گروه جهادی با اداره کل سلامت مشارکت دارند. در نپز داریم برنامه های مشارکتی را گسترش دهیم.

زهرا شمس احسان هم در این نشست به بودجه اختصاصی شورا در این زمینه اشاره کردو گفت: ۱۵ میلیارد تومان اعتبار در زمینه جوانی جمعیت اختصاص یافته است. در حالیکه در گذشته این بودجه یک میلیارد تومان بود.این بودجه برای افزایش فرزند آوری اختصاص یافته است و نیاز هست که گروه های جهادی فعالیت های خود را معرفی کنند.

رحمانی، مشاور بانوان فرمانداری تهران در این نشست گفت: خبری در زمینه فرزندآوری مطرح کرد و گفت:بر اساس بانک اطلاعاتی فرمانداری تهران ثبت ۱۳۶ گروه جهادی بوده است. اما بانک اطلاعاتی گروه های مردمی فعال را نداریم . در نتیجه لازم است با همکاری شهرداری، شورای شهر گروه های مردمی شناسایی شود و گروه های تک فرزندی، فرزندآوری و سقط جنین احصا شوند تا بتوانیم با این گروه ها همکاری داشته باشیم. همچنین در مناطق ۲۲ گانه جلسه ها برگزار شود

او با اعلام خبری هم گفت: در حال ثبت نام از گروه های جهاددی در قالب های مختلف هستیم. پس از این مرحله برنامه های آموزشی برگزار و گروه های جهادی شناسه دار می شوند تا نیازهایشان در سراهای محله و با کمک بنیاد برکت پیگیری شود. برای این منظور لازم هست تا گروه های جهادی فعال شوند.

کد خبر 882160
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهردارى

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha