مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۲۷ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۶
۱ نفر

دره و آبشار کشیت در استان کرمان که در آن فرود آبشار از ارتفاع، حوضچه‌ای زیبا را ایجاد کرده در ۴۰ کیلومتری شهداد واقع شده ثبت ملی شد.

آبشار کشیت کرمان

به گزارش همشهری، یکی از جاذبه‌های گردشگری کرمان، آبشار کشیت است که در نزدیکی کویر شهداد واقع شده. همین همسایگی کویر و آبشار به فاصله ۴۰ کیلومتر از اصلی‌ترین جذابیت‌های گردشگری این منطقه است و آبشار در کنار منظره کویری، چشم‌اندازی دیدنی را به‌وجود آورده.

آبشار ۱۲ متری در یک منطقه کویری کرمان + تصاویر و فیلم

آبشار کشیت کجاست؟

آبشار کشیت در دره‌ای به همین نام واقع شده و حاصل جریان رودهایی است که در دل کویر پیچ‌وتاب می‌خورند. این رودها با رسیدن به دره از دیواره آن جاری شده و سرابی خیال‌انگیز را تشکیل می‌دهند.

آبشار ۱۲ متری در یک منطقه کویری کرمان + تصاویر و فیلم

دره کشیت به‌واسطه حضور این آبشار به محل سرسبزی تبدیل شده و مملو از درختانی است که سایه خود را بر سر گردشگران می‌اندازند. ارتفاع آبشار کشیت به ۱۲ متر می‌رسد و در اطراف آن گونه‌های گیاهی خاصی نظیر گل سنگ و سرخس دیده می‌شود. جریان پر فشار این پدیده طبیعی، حوضچه‌ زیبایی را ایجاد کرده که وسعت آن به ۶۰۰ متر مربع می‌رسد.

آبشار ۱۲ متری در یک منطقه کویری کرمان + تصاویر و فیلم


درختان میوه، مرکبات و نخلستان‌های اطراف این منطقه با آب‌وهوا و شرایط اقلیمی کویر لوت تناسبی نداشته و بیش‌تر منظره‌ای غیرواقعی و افسانه‌ای را به تصویر می‌کشند. این همه طراوت و سرزندگی در میان کویری خشک و بی‌آب‌و علف مانند معجزه‌ای باورنکردنی به‌نظر می‌آید.

فیلمی از این آبشار اینجا تماشا کنید:

کد خبر 882307

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha