پیجرهای در دست نیروهای حزب‌الله لبنان یک به یک منفجر شد و تاکنون بیش از هزار نفر زخمی شده‌اند.

پیجر

همشهری آنلاین؛ عصر امروزی خبری تمام لبنان را به لرزه درآورد. پیجرهای در دست نیروهای حزب‌الله لبنان یک به یک منفجر شد و تاکنون بیش از هزار نفر زخمی شده‌اند که بخشی از آنها مردم غیرنظامی هم هستند. رویترز به نقل از منابع امنیتی حزب الله اعلام کرده است که اسرائیل به نفوذ و هک در داخل پیجرهای ارتباط بی سیم حزب الله باعث انفجار آنها شده است.

خبرگزاری ملی لبنان نیز گزارش کرد رژیم صهیونیستی به دستگاه‌های ارتباطی بی‌سیم در تعدادی از مناطق این کشور نفوذ کرده است.در پی این انفجارها که به طور همزمان، متوالی و در مناطق مختلف لبنان صورت گرفت، تاکنون بیش از هزار لبنانی زخمی شده‌اند اما هنوز گزارشی از جان‌باختن شهروندان این کشور منتشر نشده است.

وزارت بهداشت لبنان از همه بیمارستان‌ها خواست در حالت آماده‌باش حداکثری قرار گیرند و سطح آمادگی خود را افزایش دهند.این وزارت‌خانه از شهروندانی که دستگاه‌های پیجر دارند، خواست فورا آن‌ها را دور بیندازند.

برخی منابع لبنانی مانند المیادین هم اعلام کرد مجتبی امانی، سفیر ایران در لبنان هم جز زخمی شدگان است. نیروهای امنیت داخلی لبنان هم در بیانیه ای اعلام از شهروندان برای تخلیه جاده ها برای تسهیل درمان مجروحان و انتقال آنها به بیمارستان ها درخواست عاجل کردند. ک منبع آگاه از جراحت سفیر ایران در بیروت در پی انفجار پیجر خبر داد و گفت که «مجتبی امانی جراحت سطحی داشته و در حال حاضر در بیمارستان تحت‌نظر است. وال استریت ژورنال به نقل از منابع آگاه اعلام کرد. دستگاه های ارتباطی مورد هدف در لبنان بخشی از محموله جدیدی بود که اخیرا حزب الله دریافت کرده است.

وسایلی که در میان اعضای حزب الله منفجر شد، تنها 3 ماه پیش توسط حزب‌الله وارد شده بود. دستگاه هایی که در لبنان منفجر شدند از آخرین مدلی بودند که حزب الله در ماه های اخیر شروع به استفاده از آن کرده است.

یک منبع امنیتی مقاومت هم گفت: این رویداد امنیتی هک سیستم پیجر است که روی فرکانس‌های رادیویی کار می‌کند و به طور گسترده در لبنان توسط افراد غیرنظامی و نظامی استفاده می‌شود و اعضای حزب‌الله نیز از آن استفاده می‌کنند.رویداد امنیتی پایان یافته است، مهار حاصل شده است و جراحات در میان اعضای حزب الله عمدتا جزئی است. نیروهای امنیتی مقاومت برای اطلاع از چگونگی حمله به شبکه ارتباطی رادیویی پیجر در حال بررسی هستند تا اقدامات لازم انجام شود. مقاومت اسرائیل را مسئول این حمله به شبکه ارتباطی پیجر می داند.

کد خبر 882370

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • Utopia IR ۱۸:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۷
    2 0
    وقتی با پیجر اینکارو کردن شما حساب کن این گوشی هایی که تو دست میلیاردها انسان هست مثل بمب ساعتی میمونه و فقط کافیه اراده کنن تا ماشه رو فعال کنن...😶😑😐🙄
  • فریبرز IR ۱۸:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۷
    1 1
    واقعا عجب!!! به حق چیزهای ندیده و نشنیده
  • IR ۱۹:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۷
    2 0
    یعنی هر چی بمب و موشک ساختیم الان خودشون به عنوان یک تهدید بالقوه علیه خودمون باقیه. وحشتناکه
  • IR ۱۹:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۷
    0 0
    صداوسیما زیرپوستی خبر رو میره....
  • ناصر IR ۱۹:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۷
    2 0
    حزب الله لبنان نگفته که این پیجرها رو از کدام کشور وارد کرده !!!!!!! حکرها با اطلاعات از سیستم داخلی پیجرها که قاعدتا در اختیار سازنده است ، توانسته خرابکاری کنه !!!!!!