محسن بنگر، مدافع اسبق پرسپولیس، با اشاره به شکست این تیم برابر الاهلی عربستان گفت: شاید اولین بار باشد که کسی از شکست پرسپولیس ناراحت نبود.

پرسپولیس گاریدو ارونوف الاهلی

به گزارش همشهری آنلاین نمایش اوستون اورونوف در دومین فصل حضورش در پرسپولیس بار دیگر مورد توجه اهالی فوتبال و خصوصا هواداران این تیم قرار گرفته است. هافبک جوان ازبکستانی پرسپولیس که با قدرت پا به توپ خود و سرعتی که در بخش تهاجمی دارد، نگاه‌ها را کاملا به سمت خود جلب کرده و در بازی برابر الاهلی عربستان نیز با اختلاف می‌توان او را برترین بازیکن زمین نامید.

محسن بنگر، مدافع اسبق پرسپولیس، با اشاره به شکست این تیم برابر الاهلی عربستان گفت: شاید اولین بار باشد که کسی از شکست پرسپولیس ناراحت نبود. نمایش این تیم برابر الاهلی عربستان با آن ستاره‌هایش و البته در زمین حریف به شکلی بود که می‌توان گفت اگر این روند ادامه داشته باشد، آنها قادر خواهند بود اتفاقات بزرگی را در ادامه مسیر رقم بزنند. قطعا اگر از فرصت‌ها استفاده بهتری می‌شد نتیجه متفاوتی در عربستان رقم می‌خورد.

کاپیتان اسبق پرسپولیس با تمجید از خط دفاعی پرسپولیس گفت: نگاهی به عملکرد آماری فاز تهاجمی الاهلی که به آن می‌نازیدند در این بازی نشان می‌دهد که خط دفاعی پرسپولیس یک شب فوق العاده را به نام خود کرده است. الاهلی قطعا یکی از بهترین خطوط تهاجمی آسیا را در اختیار دارد. اما خط دفاعی پرسپولیس شاید در تک موقعیت‌هایی که در ضدحملات برای حریف شکل گرفت و البته با واکنش‌های مناسبی نیز همراه شد، نمایش خوبی را به جا گذاشتند. حسین کنعانی‌زادگان اکنون به بالاترین بلوغ فنی خود رسیده و روی صحنه پنالتی هم قطعا علی‌رغم استفاده از VAR به نظرم داور اشتباه کرد.

بنگر درباره مهار ضربه پنالتی ریاض محرز توسط الکسیس گوندوز در این جدال گفت: دروازه‌بان الجزایری پرسپولیس نشان داده بود چیزهایی در چنته دارد و در چند بازی اخیر نمایش خوبی داشت. او در این بازی هم به خوبی دو سه موقعیت مناسب حریف را مهار کرد که مهمترین آن قطعا پنالتی ریاض محرز بود. این پنالتی و مهار آن قطعا یکی از اتفاقات بزرگ این بازی بود که قطعا روی آینده این دروازه‌بان که به جای بیرانوند آمده بود و نگاه‌های مثبت و منفی را به دنبال خود داشت، تاثیر خواهد گذاشت.

کاپیتان اسبق پرسپولیس که روزگاری با درخشش در لیگ قهرمانان نامزد دریافت عنوان مرد سال آسیا هم بود، درباره ستاره ازبکستانی پرسپولیس نیز نظر جالبی دارد: اورونوف کلاس متفاوتی را به نمایش می‌گذارد. به شخصه از نمایش او با احترام به تمامی بازیکنان کنونی و اسبق پرسپولیس لذت می‌برم. بازیکنی که شما منتظر هستید توپ زیر پای او بیفتد و حرکت ویژه‌ای را برای اینکه روی مدافعان حریف آوار شود را شکل دهد.

وی ادامه داد: در تاریخ باشگاه پرسپولیس بازیکنانی تکنیکی به این شکل شاید کمتر از انگشتان دست حضور داشتند که از جمله آنها می‌توان به ناصر محمدخانی و علی کریمی اشاره کرد. بازیکنانی که قادر هستند بلیت استادیوم را برای شما پیش‌فروش کنند و برای دیدن آنها صف کشیده شود. فوتبال یک نمایش دیدنی و جذاب است و به بازیکنانی به این سبک نیاز دارد.

بنگر در ادامه به نکته جالبی هم اشاره می‌کند و می‌گوید: اورونوف بازیکنی تکنیکی و خلاق است و طبیعی است که رفتار او در زمین باعث عصبانیت بازیکنان رقیب شود و از سویی نیز برای اینکه جلوی موقعیت‌سازی‌اش گرفته شود، اقدام به خطاهای زیادی شود. نمونه آن را فصل گذشته نیز بارها شاهد بودیم. امیدوارم داوران در لیگ برتر خصوصا و با توجه به شناختی که دارند، اقدام به محافظت از وی کنند. تا جایی که من حرکات او را دیدم، اهل تمارض و فریب نیست که داوران را گول بزند. در فصل گذشته هم صحنه خطای وحشتناکی روی او صورت گرفت که البته در اتفاقی عجیب از سوی داور نادیده گرفته شد. چنین بازیکنانی نه سرمایه پرسپولیس که قطعا سرمایه لیگ و فوتبال ما هم محسوب می‌شوند و امیدوارم اقدامات مناسبی در مسیر محافظت او صورت گیرد.
اولین جدال آسیایی برای اوستون اورونوف و طنازی او مقابل الاهلی عربستان کاملا چشمگیر بود. اتفاقی که باعث شده تا تمام فضای مجازی مربوط به هواداران پرسپولیس مربوط به درخواست برای تمدید قرارداد با این ستاره ازبکستانی باشد.

کاپیتان اسبق پرسپولیس درباره درخواست‌هایی که برای تمدید قراردادش می‌شود نیز گفت: قطعا خیلی‌ها با من هم عقیده هستند که او یک سرمایه بزرگ برای پرسپولیس محسوب می‌شود. باشگاه قطعا باید مسیر مذاکرات و توافق برای ادامه همکاری به صورت بلندمدت را با وی دنبال کند. در فوتبال کنونی و نمایشی که این بازیکن ارائه می‌دهد بیش از 10 میلیون یورو می‌توان قطعا روی او ارزش‌گذاری کرد و این یک سرمایه بزرگ برای پرسپولیس است. اونوروف تا جایی که من شنیده‌ام هم از فضای ایران و خصوصا هواداری پرسپولیس کاملا لذت می‌برد و با پیشبرد مذاکرات به صورت برد – برد می‌توان شرایط ادامه همکاری و تمدید قراردادش تا پروژه فروش تاریخی پرسپولیس را پیش برد.

بنگر درباره اینکه آیا قیمت‌گذاری و عقد قرارداد بالا و در کنار توجه بیش از حد به اورونوف باعث موضع‌گیری داخلی در تیم نمی‌شود گفت: تا جایی که من اطلاع دارم پرسپولیس اکنون یکی از بهترین جوهای داخلی را دارد. بازیکنانی که در بازار کنونی به پیشنهادات بالایی که دیگر تیم‌ها داده‌اند به خاطر نام و علاقه‌شان به پرسپولیس گذشته‌اند. این کاملا شایسته قدردانی و تمجید است. مسلما آنها نیز به اینکه واقف هستند که هزینه روی اورونوف از یک بحث باعث بالا رفتن کیفیت فنی می‌شود و از سوی دیگر یک درآمدزایی بزرگ و تاریخی برای پرسپولیس خواهد بود. اورونوف در صورت جدایی از پرسپولیس و حضور در هر تیمی خارج از ایران با چنین کیفیتی کمتر از 5 میلیون یورو دریافت نخواهد کرد و طبیعتا تیم‌های خواهان او هزینه مناسبی برای رضایتنامه‌اش نیز خواهند کرد و باشگاه تمام هزینه‌هایی که درباره‌اش صورت داده را به این شکل بازگشت خواهد داد و در ضمن از کیفیت فنی‌اش نیز بهره برده است. این در حالی است که طبق قوانینی که شنیده‌ام منابع مربوط به فروش بازیکن و دریافتی رضایتنامه نیز به سقف قرارداد اضافه می‌شود و از این حیث نیز بهانه و نگرانی بابت کم بودن سقف قرارداد وجود ندارد و این موضوع در نهایت به نفع بازیکنان نیز خواهد بود که بدون دردسر و پشت پرده دیگر تیم‌ها بودجه و سقف قرارداد بالاتر قانونی را در اختیار خواهند داشت و قادر خواهند بود خواسته خود را از باشگاه مطالبه کنند.

کد خبر 882474

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 2
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • اوف IR ۰۸:۲۴ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۸
    2 2
    پس بازیکن باکلاس ندیدی
  • #لنگ بی لیاقت IR ۱۲:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۸
    1 3
    لنگ در آسیا هیچی نیس