مجموع نظرات: ۰
پنجشنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۳ - ۰۹:۳۰
۰ نفر

منطقه 15 شهرداری تهران یکی ازنقاطی است که سرانه فضای سبزمناسبی را داردو راه اندازی تفرجگاه نرجس خاتون در ارتفاعات مسگر آباد توانسته شهروندان زیادی را برای تفریح به این منطقه راهی کند.

تفرجگاه نرجس خاتون منطقه 15

همشهری آنلاین- مهدیه تقوی راد:‌ تا هوا سرد نشده به این تفرجگاه بروید و از دیدن فضای سبز و جانوران وحشی که درآن زندگی می کنند لذت ببرید.

نشانی: منطقه ۱۵ تهران، ارتفاعات مسگر آباد

چطور برویم: از سه راه افسریه به سمت مسعودیه بروید، در خیابان ابومسلم راهی مسگر آباد و جاده نظامی شوید. بعد از عبور از یک دوراهی در مسیر سمت چپ وارد تفرجگاه نرجس خاتون (س) ‌شوید.

امکانات:سرویس بهداشتی، نیمکت، ‌زمین بازی کودکان، ست های بدنسازی، نمازخانه

ساعت بازدید:۶ تا ۲۴

معرفی: این تفرجگاه بیش از ۱۸۶ هکتار مساحت و پوشش گیاهی متنوعی دارد. دو طرف جاده پر پیچ و خم تفرجگاه که تداعی گر جاده چالوس است، را درختان سرو پوشانده اند.

سفر به سرزمین ستارگان

دره ای که در این تفرجگاه قرار دارد در بین اهالی به دره ستارگان معروف شده چرا که شباهت زیادی به دره ستارگان قشم دارد. این دره هم همانند دره ستارگان قشم بر اثر فرسایش ناشی از رگبارهای فصلی به وجود آمده و یکی از نقاط دیدنی تفرجگاه محسوب می شود.

در ارتفاعات این تفرجگاه و در ساعات کم ترددتر گونه های پرندگان مثل کبک، شاهین و عقاب را میتوانید مشاهده کنید. انواع جانوران مثل خرگوش، روباه های وحشی، سنجاب و ... هم در این تفرجگاه زندگی می‌کنند.

بام مسگر آباد

بالاترین نقطه این تفرجگاه به بام مسگر آباد معروف است، محلی که اختلاف دمای آن با سایر نقاط منطقه ۱۵ کاملا مشهود است و تمام تهران را می توانید از این ارتفاع تماشا کنید. این نقطه موردتوجه مراجعه کنندگان قرار گرفته است و در روزهای آخر هفته تعداد زیادی از همشریان خود را به این نقطه می رسانند تا بتوانند هم کلانشهر پایتخت را تماشا کنند و هم از آب و هوای مطلوب آن بهره ببرند.

کد خبر 882509
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha