خانه‌های پلاک قرمز محله خزانه پس از ۳۰سال با دستور مقامات قضایی پلمب شدند.

پلمب پلاک های قرمز کوچه قهرمانی

همشهری- زینب زینال زاده: پلمب خانه‌های پلاک قرمز کوچه قهرمانی در روزهای اخیر سبب خوشحالی اهالی خزانه شده است؛ کوچه‌ای در مجاورت پایانه جنوب که در ۳ دهه اخیر یکی از کلونی‌های آسیب اجتماعی پایتخت بود و با توجه‌ به شرایط حاکم در این محدوده پاکسازی آن محقق نمی‌شد. این روزها با سفید شدن وضعیت کوچه قهرمانی آرامش به محله خزانه برگشته و اهالی از این بابت رضایت دارند.

پاسخ به مطالبات اهالی

اهالی محله خزانه در دیدارهای مردمی با مدیران شهری به‌طور مستمر موضوع پاکسازی کوچه قهرمانی را مطرح می‌کردند. بنا به‌گفته‌ محمدامین سالاری‌پور، شهردار منطقه ۱۶، در راستای پاسخ به مطالبات شهروندان رسیدگی به وضعیت این کوچه با اولویت در دستور کار قرار گرفت. پاکسازی کوچه قهرمانی نیازمند هماهنگی با دستگاه‌های انتظامی و قضایی بود و ازاین‌رو زمان‌بر شد.

اجرای طرح ضربتی

با پیگیری‌های مستمر مدیریت شهری و نیروهای انتظامی و با مساعدت دادستانی ناحیه۱۶ بعثت و فرماندهی پایگاه هفتم پلیس مبارزه با مواد ‌مخدر مقرر شد تا طرح ضربتی در کوچه قهرمانی عملیاتی شود. در این طرح پلیس مبارزه با مواد مخدر به موضوع ورود کرد و در نهایت خانه‌ها یکی پس از دیگری پلمب شدند.

دیوارکشی مقابل ورودی خانه‌ها

در قالب طرح ضربتی درهای ورودی خانه‌های پلاک قرمز مقابل ورودی خانه‌ها دیوارکشی انجام شد. به‌گفته محمدحسین شیخ سفلی، معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهردار منطقه۱۶، خانه‌ها از طریق تونل به یکدیگر راه داشتند و برای ورود به خانه‌ها باید از چندین در بزرگ و آهنی که با قفل‌های بزرگ بسته شده بودند، عبور می‌کردیم. همین موضوع نفوذپذیری به خانه‌ها را سخت می‌کرد اما به‌هرحال پاکسازی و سفیدسازی کوچه انجام شد.

تقدیر اهالی از پاکسازی کوچه قهرمانی

زندگی در محله‌ای امن مطالبه همه شهروندان است. این روزها اهالی محله خزانه پس از ۳۰ سال طعم شیرین امنیت را می‌چشند. اکبر محمدی یکی از معتمدان محله درباره این تغییرات صورت گرفته در محله اش می‌گوید: پاکسازی کوچه قهرمانی کار بزرگی بود که انجام شد و امیدواریم موضوع ساماندهی آسیب‌دیدگان اجتماعی با جدیت پیگیری شود و دیگر شاهد حضور معتادان در محله‌ نباشیم.

حراج، بلای خانمان‌سوز

در جریان تهیه گزارش نوسازی بافت‌های فرسوده گذرمان به این کوچه افتاد؛ کوچه‌ای که ۳ قسمت داشت. بخش اول کم‌عرض بود و سپس وارد بخش دوم شدیم که طولانی بود و در نهایت بخش انتهایی هم به‌صورت ال به بن‌بست می‌رسید. فروشندگان موادمخدر در انتهای کوچه ایستاده بودند و مصرف‌کنندگان یکی‌یکی وارد کوچه می‌شدند و مواد مخدر مورد نیاز خود را تهیه می‌کردند.

رصد شبانه‌روزی رفت‌وآمدها

آن روزها و حتی تا همین چند وقت قبل هم هر نوع مواد مخدری به‌صورت خرد و کلان در کوچه قهرمانی عرضه می‌شد و سراسر کوچه به دوربین مجهز بود و فروشندگان و مصرف‌کنندگان مواد مخدر رفت‌وآمدها را شبانه‌روزی رصد می‌کردند، به‌طوری‌که اگر مردها در محل نبودند تعدادی از بانوان مسئولیت را به‌عهده می‌گرفتند. اتاق‌هایی هم برای استعمال مواد مخدر و انجام سایر رفتارهای ناهنجار، مهیا و به متقاضیان کرایه داده می‌شد.

فریز شدن خانه‌ها

در ۳ دهه خواسته اهالی خزانه، پاکسازی کوچه قهرمانی بود بنا به‌گفته‌ معتمدان محله قیمت خانه‌ها به‌دلیل وجود کوچه قهرمانی پایین آمده بود و ساکنان کوچه‌های مجاور قصد فروش خانه‌هایشان را داشتند اما با وجود قیمت پایین باز هم هیچ‌کس حاضر به خرید نبود.

کد خبر 883401
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهردارى

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha