حضور نیروی جوان بهتر است همراه با افراد باتجربه و کارکشته باشد؛ به این شکل که این جوانان پیشران و افراد صف اول در امور به حساب بیایند و در کنار آنان هم افرادی که سابقه و تجربه بالایی دارند به مشورت و توصیه مشغول باشند تا مسیر به شکل بهتری طی شود.

منصور حقیقت پور

به گزارش همشهری آنلاین،منصور حقیقت‌پور، نماینده اسبق مجلس شورای اسلامی: نیروهای جوان کشور از ظرفیت و توانایی‌هایی برخوردارند که می‌توانند به عنوان شتابدهنده در امور اجرایی و علمی کشور شناخته شوند. این فرصتِ نیروی جوان اگر در مسیر صحیح قرار گیرد می‌تواند موجبات پیشرفت کشور را به نحو شایسته برقرار سازد. نیروی جوان در کشور را باید به عنوان یک موتور محرک ضروری قلمداد کرد که پیشبرد اهداف اساسی با حضور آنان میسر است. ضمن اینکه جوانگرایی را هم باید از بُعد دیگری مورد بررسی قرار داد؛ به این مفهوم که به هرحال نیروهای حال حاضر یک روزی بازنشسته شدند؛ و نیاز است که افرادی جایگزین این افراد شوند، از این رو ضرورت کادرسازی برای ما از اهمیت بسزایی برخوردار است.

تدوین و برقراری یک برنامه منسجم و هماهنگ از ضروریات امروز کشور است. لازم است که جوانان و نوجوانان از دوران مدرسه و دانشگاه مورد ارزیابی و بررسی قرار گیرند و نخبگان جدا شوند. با سرمایه‌گذاری طولانی مدت روی این جوانان مستعد و نخبه می‌توان آنان را برای آینده کشور تربیت و آماده کرد تا در صورت نیاز با حضور خود در سطوح مختلف نظام جمهوری اسلامی مسیر خدمت را طی کنند.

موضوع مهم دیگر این است که لایه به کارگیری جوانان تنها در سطح سخت‌افزار نیست و در ابعاد نرم‌افزاری هم می‌توان از ظرفیت و استعداد جوانان بهره برد. انگیزه جوانی در سطوح مختلف بروز و ظهور می‌کند لذا نباید آنان را صرفا برای پیشبرد نقشه‌های سایر افراد به کار گرفت، بلکه باید از نبوغ و تفکر آنان هم استفاده کرد. تزریق نیروی جوان اگر به این شکل باشد، وضعیت رخوت نیروی انسانی کشور می‌تواند تا حد زیادی حل شود و به سامان برسد.

حضور نیروی جوان بهتر است همراه با افراد باتجربه و کارکشته باشد؛ به این شکل که این جوانان پیشران و افراد صف اول در امور به حساب بیایند و در کنار آنان هم افرادی که سابقه و تجربه بالایی دارند به مشورت و توصیه مشغول باشند تا مسیر به شکل بهتری طی شود. در رویکرد شایسته سالاری هر جوانی با هر استعداد و شایستگی باید در امور به کار گرفته شود و نباید او را کنار گذاشت. شایسته سالاری اگر متوجه جوانان باشد آثار و نتایج بهتری در روند پیشبرد اهداف خواهد داشت.

کد خبر 883926

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha