مدیر کل اداره سلامت شهرداری تهران گفت که در چالش بحران سالمندی قرار داریم و اگر به این موضوع توجهی صورت نگیرد، به ابر بحران تبدیل خواهد شد.

نشست خبری سلامت

همشهری آنلاین - حمید صاحب در نشست خبری هفته ملی سلامت گفت: ۱۳ درصد جمعیت تهران سالمند است. مناطق ۱، ۳ و ۶ سالمندترین مناطق هستند و وضعیت سالمندی در مناطق ۱۸، ۱۹و۲۲ شیب ملایمی تری دارد.

وی افزود: وظیفه ما مقابله و پیشگیری از چالش های سالمندی است. ما به اهداف در این حوزه دست نمی یابیم مگر سالمندان بدانند و بخواهند تا در حوزه خود مراقبتی، توانمند شوند.

به گفته مدیر کل اداره سلامت شهرداری تهران برنامه های متنوعی برای هفته ملی سالمندان پیش بینی شده که هدف از اجرای آن حال خوب در جامعه سالمندی، تکریم سالمندان، کاهش انزوای سالمندی و... و. است.
صاحب در ادامه با بیان این که ۱۰ درصد جامعه سالمندان، منزوی هستند تاکید کرد: در راستای ایجاد حال خوب پنجمین دوره نشاط سالمندی با حضور ۷۰ هزار سالمند برگزار می شود. همچنین به وقت قدردانی برای اولین بار اجرا می شود.

وی با با تاکید بر اینکه در این برنامه اعضای کانون سالمندان در محلات سالمندان بی بضاعت و منزوی و بیمار را شناسایی و برای آنها برنامه اجرا می کنند گفت: شهرداری هم وظیفه پشتیبانی خواهد داشت. با این کار زمینه مشارکت سالمندان و رفع چالش سالمندان توسط جامعه هدف فراهم می شود.

کد خبر 884260
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهردارى

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha