مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۴ مهر ۱۴۰۳ - ۲۱:۱۶
۰ نفر

رئیس هیأت‌مدیره یکی از باغ‌وحش‌های فنلاند اخیرا اعلام کرده که دیگر از عهده پرداخت هزینه‌های نگهداری ۲پاندای غول‌پیکر بر نمی‌آیند و قرار است آنها را به کشور چین بازگردانند.

پاندا

همشهری آنلاین - سیدسروش طباطبایی‌پور: ماجرا از زمان بازدید رهبر چین از کشور فنلاند در سال ۲۰۱۸ آغاز شد؛ از وقتی که شی جین پینگ، رهبر چین برای تقویت روابط ۲کشور، توافقنامه‌ای مشترک در مورد حفاظت از حیوانات پیشنهاد داد و پس از امضای این توافقنامه و برای اثبات برادری خود، تصمیم گرفت ۲ پاندای غول‌پیکر را به نام‌های «لومی» و «پیری» به باغ‌وحشی در فنلاند هدیه دهد.

بیش‌تر بخوانید:

مار پایتون بگیر، ۱۰هزار دلار جایزه ببر

این اتفاق در سال ۲۰۱۸ رخ داد و مسئولان باغ‌وحش با هزینه‌ای حدود ۸میلیون یورو، شرایط نگهداری این پانداهای بازیگوش را فراهم کردند. البته این ۲ پاندا حدود یک و نیم میلیون یورو هم هزینه نگهداری سالانه داشتند و برای این باغ‌وحش که یک شرکت خصوصی است، سخت بود.

البته تصور مسئولان باغ‌وحش این بود که پانداها می‌توانند گردشگران زیادی را به‌سوی خود جلب کنند، اما در عمل، اینگونه نشد و باعث شد فنلاند توافق ۱۵ساله نگهداری پانداها را لغو کند و تصمیم بگیرد آنها را پس از یک‌ماه قرنطینه، دوباره به زادگاهشان، یعنی کشور چین بازگردانند.

بد نیست بدانید سال‌هاست کشور چین برای تقویت روابط خارجی خود با دیگر کشورها، پانداها را به باغ‌وحش‌های خارجی هدیه می‌دهد تا روابط خارجی خود را با آنها تقویت کند.

چرا پانداهای تجملی فنلاند به چین برگشت خوردند ؟

کد خبر 884627

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha