"زبان دست‌ها را بشنویم و درک کنیم" این شعار امسال هفته ملی ناشنوایان است. مدیریت شهری با همکاری نهادهای دیگر، برنامه‌های فرهنگی و تفریحی متنوعی برای جامعه ناشنوایان و کم‌شنوایان در نظر گرفته است. دورهمی در بهشت مادران، یکی از این برنامه‌هاست.

ناشنوایان

همشهری آنلاین: همزمان با هفته جهانی ناشنوایان دورهمی بزرگ ناشنوایان و کم شنوایان، اعضای جامعه ناشنوایان و خانواده‌هایشان در بوستان بهشت مادران دور هم جمع شدند و در حاشیه این دورهمی، پیوند ازدواج دو جوان ناشنوا را هم جشن گرفتند. برنامه‌های فرهنگی و تفریحی دیگری هم به مناسبت این هفته برگزار شده است.

با توجه به لزوم توجه به نیازها و مشکلات این گروه از شهروندان، اداره کل سلامت با مشارکت خیرین، گروه‌های جهادی و سازمان های دولتی و غیردولتی مرتبط و با استفاده از ظرفیت کانون افراد دارای معلولیت محلات به منظور گرامیداشت مناسبت مذکور (۲ الی ۸ مهرماه) با شعار "زبان دست ها را بشنویم و درک کنیم"، اجرای برنامه‌های مختلفی را پیگیری کرده است.

فعالیت هایی نظیرافتتاحیه سومین دوره بازی های افراد دارای معلولیت(برنده شو) با محوریت شهروندان کم شنوا و ناشنوا در مجموعه ورزشی شهید مظاهری منطقه ۱۵، افتتاحیه دورهمی افراد دارای معلولیت(فعال شو) در مجموعه موزه ملی ایران منطقه ۱۲، نشست هم اندیشی با سازمان های مردم نهاد فعال در حوزه افراد دارای معلولیت با تاکید بر حوزه ناشنوایان در محل اداره کل سلامت، برگزاری پاراتورهای گردشگری ویژه افراد دارای معلولیت شنوایی، شناسایی و تقدیر از افراد شاخص و نخبه کم شنوا و ناشنوا، بازدید از مراکز فعال و مدارس ویژه کودکان دارای معلولیت شنوایی سطح مناطق توسط مدیران شهری، برخی از این برنامه‌هاست.

برنامه های حمایتی از شهروندو دورهمی افراد دارای معلولیت شنوایی با عنوان دستان توانا با همکاری شهرداری مناطق ۲ و ۳، منطقه فرهنگی و گردشگری عباس آباد و شبکه ملی تشکل های مردم نهاد افراد دارای معلولت شنوایی در روز جمعه ششم مهرماه از ساعت ۱۰ صبح تا ساعت ۱۸ در محل بوستان بهشت مادران برگزار شد. در این مراسم که به مناسبت گرامیداشت هفته جهانی ناشنوایان با حضور بیش از ۲ هزار فرد دارای معلولیت شنوایی و خانواده های ایشان و برخی از مدیران شهری برگزار شد، یک زوج ناشنوا نیز به عقد و ازدواج یکدیگر درآمدند. دان دارای معلولیت شنوایی و خانواده آنان با سیاست تبعیض مثبت با استفاده از ظرفیت خیرین از دیگر برنامه های اداره کل سلامت بود. اجرای سرود، تئاتر استنداپ شعبده بازی، برگزاری مسابقات مختلف ورزشی، برپایی رینگ بازی های بومی محلی، ارائه خدمات پزشکی و مشاوره از دیگر برنامه های این رویداد بود.

کد خبر 885243
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha