وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اقدام تروریستی رژیم صهیونیستی در به شهادت رساندن «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب الله لبنان اعلام کرد: بدیهی است تبعات و پیامدهای این اقدام تروریستی وحشیانه، متوجه رژیم جنایتکار صهیونیستی و حامیان آن و در رأس آن‌ها رژیم آمریکاست.

وزارت خارجه

به گزارش همشهری آنلاین، وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در پی شهادت سید حسن نصرالله، دبیرکل جنبش مقاومت اسلامی - حزب الله- لبنان در حمله تروریستی رژیم سفاک و جنایتکار صهیونیستی بیانیه ای صادر کرد.

در متن بیانیه وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی آمده است:

بسم الله الرحمن الرحیم

وَلَا تَحْسَبَنَّ الَّذِینَ قُتِلُوا فِی سَبِیلِ اللَّهِ أَمْوَاتًا بَلْ أَحْیَاءٌ عِندَ رَبِّهِمْ یُرْزَقُونَ

جناب آقای سید حسن نصرالله دبیر کل جنبش مقاومت اسلامی - حزب الله - لبنان از تبار طلایه‌داران راستین مجاهدان فی‌سبیل الله بود که عمر بابرکت خویش را در راه مبارزه و جهاد در مقابل جبهه شیاطین و دشمنان تعالیم نورانی و الهی قرآن کریم و سیره و سنت حضرت رسول الله الاعظم (ص) و اهل بیت (ع) و در حمایت و دفاع از مظلومان در لبنان و فلسطین در برابر استکبار جهانی و شجره خبیثه صهیونیسم صرف کرد و در پایان این راه نورانی، به دست شقی‌ترین دشمنان انسانیت به خیل شهدای پرافتخار دفاع از آرمان مقدس آزادی فلسطین و قدس عزیز پیوست.

شهید بزرگوار سیدحسن نصرالله، ادامه‌دهنده راه درخشان رهبران برجسته مقاومت همچون شهید سید عباس موسوی بود و ذکاوت و هوش سرشار همراه با شجاعت و شهامت، او را به رهبری بصیر و مبارزی دلیر و شجاع مبدل ساخت که هر سخن و عمل او لرزه بر خانه عنکبوتی باند جنایتکار صهیونیست می‌انداخت و کام ملت‌های مسلمان و آزاده جهان را با شکست های مکرر اشغالگران صهیونیست -از اخراج و عقب‌نشینی ذلیلانه آنان از جنوب لبنان تا ناکامی مفتضحانه در جنگ سی و سه روزه- شیرین ساخت و توطئه دشمنان امت اسلامی به منظور تغییر نقشه منطقه غرب آسیا را به هم ریخت و جبهه مقاومت در برابر جبهه صهیونیسم و استکبار جهانی را جانی تازه بخشید و مایه افتخار جهان اسلام شد.

وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران ضمن محکوم کردن شدید اقدام جنایتکارانه رژیم صهیونیستی در ارتکاب جنایت جنگی و تجاوز به تمامیت سرزمینی لبنان، مسئولیت مستقیم دولت آمریکا به عنوان شریک جرم و جنایت و حامی و هم‌دست رژیم صهیونیستی در استمرار ارتکاب انواع جنایات بین‌المللی و اقدامات تروریستی را مورد تاکید قرار می‌دهد.

بدیهی است تبعات و پیامدهای این اقدام تروریستی وحشیانه، متوجه رژیم جنایتکار صهیونیستی و حامیان آن و در رأس آن‌ها رژیم آمریکا است.

موضع اصولی و راهبردی دولت و ملت ایران در حمایت قاطع و همه‌جانبه از مقاومت در فلسطین و لبنان و سراسر منطقه غرب آسیا علیه اشغالگران و متجاوزان، تا پایان اشغال و تحقق حق تعیین سرنوشت و آرمان مقدس آزادی فلسطین و قدس عزیز با قوت ادامه خواهد یافت و بدون تردید اقدامات غیر انسانی، تشدید ددمنشی صهیونیست‌ها در ترور رهبران مقاومت، عزم و اراده ملت و دولت ایران در حمایت از مظلومان را مستحکم‌تر می‌کند.

وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران تاکید می‌کند که تداوم ارتکاب جنایات بین‌المللی از جمله جنایت نسل‌کشی، جنایات جنگی و جنایت تجاوز، از سوی رژیم صهیونیستی، نشانگر ماهیت تروریستی و جنایتکارانه مقامات صهیونیستی و حامیان آن‌ها بوده و هیچ گاه بی‌کیفر نخواهد ماند. بر این اساس جمهوری اسلامی ایران همه ظرفیت‌های سیاسی، دیپلماتیک، حقوقی و بین‌المللی خود را برای حمایت از مردمان قهرمان فلسطین و لبنان در مجامع منطقه‌ای و بین‌المللی به کار خواهد گرفت و در کنار فلسطین و لبنان برای تنبیه متجاوزان خواهد ایستاد.

وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران شهادت سید شهیدان جبهه مقاومت جناب آقای سیدحسن نصرالله دبیر کل جنبش مقاومت اسلامی لبنان - حزب الله - را محضر حضرت صاحب العصر و الزمان (عج الله)، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی (مد ظله العالی)، امت اسلامی و ملت‌های غیور لبنان و فلسطین، جنبش مقاومت اسلامی لبنان (حزب الله)، دولت لبنان، خانواده آن شهید بزرگ، گروه‌های مقاومت و همه اجزای محور مقاومت، کلیه دولت‌ها و ملت‌های حامی آرمان فلسطین و آزادیخواهان جهان تبریک و تسلیت می‌گوید.

جمهوری اسلامی ایران تاکید می‌نماید که مسیر نورانی مقاومت اسلامی در فلسطین و لبنان و منطقه غرب آسیا، با شهادت رهبران شجاع و دلیر راه آزادی بیت‌المقدس از سیدحسن نصرالله تا اسماعیل هنیه دچار خلل نخواهد شد و کشورها و ملت‌های مسلمان راه عزت، مقاومت و مبارزه علیه اشغالگران تروریست را با قدرت و قوت ادامه خواهند داد.

کد خبر 885486
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha