همشهری - محمد سرابی: در ستاد ۱۳۷ پلاس، کارشناسان یکییکی از راه میرسند و پشت رایانهها مینشینند تا شیفت ۸صبح را شروع کنند. خودشان هم در باران صبح خیس شدهاند و از اوضاع شهر بیخبر نیستند.
شهروندان از قبل به ما کمک کردند
علی هاشمی، معاون هماهنگی سامانه ۱۳۷پلاس:
نکته قابل توجه در بارندگی هفتم مهر، تماسهایی بود که در روز جمعه از برخی شهروندان مسئول دریافت کردیم. همشهریان جمعه عصر با ۱۳۷تماس گرفتند و پیامهایی ثبت کردند که در برخی نقاط، نهرها به دلایلی مسدود شده و ممکن است هنگام بارندگی دچار آبگرفتگی شوند.
نیروهای خدمات شهری مناطق به این نقاط اعزام شدند و نهر را باز کردند و در نتیجه از آبگرفتگی پیشگیری شد.
امیدواریم در آینده هم بتوانیم از همکاری و اطلاعرسانی این شهروندان عزیز استفاده کنیم.
شهروندانی که درباره آبگرفتگی تماس میگیرند معمولا اهالی همان محله هستند و در ابتدای صبح با مشاهده آبماندگی به ۱۳۷زنگ میزنند.
بیشترین دلیل این آبگرفتگیها هم زبالههایی مانند کیسههای پلاستیکی و نخالههایی است که در جویها، نهرها و کانالها ریخته میشوند.
نظر شما