متوسط قیمت کالاهای خوراکی منتخب در مناطق شهری کشور در شهریور ۱۴۰۳ از سوی مرکز آمار ایران اعلام شد.

بازار مرغ و گوشت در انبار نفت

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، بیشترین افزایش قیمت در گروه گوشت و مرغ مربوط به اقلام مرغ ماشینی با ۵.۱ درصد و ماهی قزل آلا با ۱.۹ درصد افزایش نسبت به ماه قبل ثبت شد.

در گروه گوشت قرمز، سفید و فرآورده‌های آن‌ها، بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به اقلام مرغ ماشینی با ۵.۱ درصد و ماهی قزل آلا با ۱.۹ درصد بوده است.

در شهریور ماه ۱۴۰۳ تغییرات متوسط قیمت اقلام خوراکی منتخب برای گروه‌های مختلف کالاهای خوراکی در مناطق شهری کشور به شرح زیر است:

نان و غلات:

در این گروه، اقلام "شیرینی خشک" با ۱.۸ درصد و "برنج خارجی درجه یک" با ۱.۳ درصد بیشترین افزایش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته‌اند.

همچنین بیشترین کاهش قیمت مربوط به "رشته آش" با ۴.۳- درصد است.

گوشت قرمز، سفید و فرآورده‌های آن‌ها:

در این گروه، بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به اقلام "مرغ ماشینی" با ۵.۱ درصد و " ماهی قزل آلا " با ۱.۹ درصد است.

لبنیات، تخم مرغ و انواع روغن:

در این گروه، بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به "تخم مرغ" با ۵.۶ درصد و "کره پاستوریزه" با ۴.۵ درصد و "ماست پاستوریزه" با ۲.۱ درصد است.

میوه و خشکبار:

در این گروه، بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به "کشمش پلویی" با ۳.۰ درصد و همچنین بیشترین کاهش قیمت مربوط به "هندوانه" با ۲۳.۰- درصد و "خربزه" با ۱۹.۲- درصد و "هلو" با ۱۰.۵- درصد است.

سبزیجات و حبوبات:

در این گروه، بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به"خیار" با ۱۳.۵ درصد و "هویج فرنگی" با ۹.۸ درصد و "قارچ" با ۷.۹ درصد و همچنین بیشترین کاهش قیمت مربوط به "گوجه فرنگی" با ۱۰.۴- درصد و "پیاز" با ۵.۰- درصد است.

قند و شکر، آشامیدنی‌ها و سایر خوراکی‌ها:

در این گروه، بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به "سس گوجه فرنگی" با ۳.۷ درصد و "رب گوجه فرنگی" با ۳.۲ درصد است.

کد خبر 885630

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha