مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۲ شهریور ۱۳۸۸ - ۱۷:۱۷
۰ نفر

گروه شهری: محمدباقر قالیباف، شهردار تهران در جمع خبرنگاران ضمن دفاع از یکطرفه کردن خیابان ولیعصر گفت:

با این اقدام علاوه بر روان‌کردن ترافیک، اقتصاد این منطقه نیز بیش ازپیش رونق می‌گیرد.

این اظهارنظر در زمانی اعلام شد که خبرنگاران از نگرانی‌های صاحبان مشاغل این محور مبنی بر رکود کسب و کارشان با قالیباف سخن گفتند.

شهردار تهران افزود: در خیابان‌های مولوی، خاوران و قزوین هم روزی که اتوبوس‌های تندرو (BRT) راه‌اندازی می‌شد همین نگرانی‌ها وجود داشت اما همین امروز  بروید از کسبه این خیابان‌ها بپرسید خواهید دید قطعا از رونق اقتصادی صحبت خواهند کرد.

وی پیش‌بینی کرد که حضور مردم چه برای تفریح و چه برای خرید در این محور افزایش یابد؛ زیرا زمانی که بدون استفاده از وسیله شخصی و مصرف بنزین و استهلاک و... با کمترین قیمت و باسرعت زیاد می‌شود مسیر تجریش تا راه‌آهن را با فراغ بال طی کرد، استقبال مردم افزایش خواهد یافت  چراکه خیابان ولیعصر قرار است به خیابان نمونه تبدیل شود.

قالیباف با تاکید بر اینکه این طرح موقتی نیست بلکه نهایی است، گفت: بالاخره می‌خواهیم این شهر را بسازیم یا نه؟ اما بعضی‌ها به هر فعالیتی که در تهران آغاز می‌شود مغرضانه می‌تازند.

قالیباف که در مراسم افتتاح تقاطع غیرهمسطح بزرگراه باکری با بزرگراه آبشناسان سخن می‌گفت، افزود: در یکطرفه کردن خیابان ولیعصر 16 سناریو طراحی و 6 ماه کار کارشناسی انجام شد. این طرح مثل هر طرح دیگری حداقل یک ماه زمان نیازدارد تا منافع و معایبش بتواند خود رانشان دهد و قابل ارزیابی نهایی باشد.

شهردار تهران در ادامه با تاکید بر اینکه طرح یکطرفه شدن خیابان ولیعصر باید در این موقع زمانی به‌دلیل کاهش سفرهای شهری در ماه رمضان انجام می‌شد تا زمان آغاز سال تحصیلی به سامان رسد، گفت: درطرح جامع شهر تهران، خیابان ولیعصر به‌عنوان محور فرهنگی و گردشگری تهران دیده شده است؛ خیابانی که محور گردشگری است باید در قرق انسان‌ها باشد نه در قرق ماشین و موتورسیکلت.

وی در این باره یادآورشد: در مورد اتوبوس‌های تندرو هم از سوی برخی اساتید دانشگاه اشکالاتی مطرح شد اما وقتی پشتوانه یک سال‌ونیم ‌کار کارشناسی ما را با 3‌هزار صفحه اسناد دیدند قانع شدند که این طرح از نظر کارشناسی مشکلی ندارد اما ممکن است در اجرا با مشکل مواجه شود که آن هم نیازمند همکاری و همدلی است.

قالیباف با تاکید بر اینکه من به‌عنوان شهردار تهران وظیفه دارم حمل‌ونقل عمومی را در اولویت قرار دهم، اضافه کرد: رویکرد و شعار ما در شهرداری تهران این است که بیشترین منفعت را به بیشترین مردم برسانیم نه این بیشترین منفعت را به کمترین مردم. این رویکرد به گفته شهردار تهران، عین عدالت، انصاف، مدیریت عقلایی و اعتدال و کارآمدی در اداره شهر است.

احداث 100 نمازخانه در شهر

شهردار تهران در مورد احداث نمازخانه‌های عمومی در شهر تهران گفت: در تعداد زیادی از مساجد تهران فقط در هنگام اقامه نماز جماعت باز است و اگر کسی در خارج از ساعت اقامه نماز جماعت بخواهد نماز بخواند با توجه به اینکه در مساجد بسته است چه‌کار کند.

وی افزود: ما به همین دلیل درنظر داریم 100 نمازخانه کوچک را در خیابان‌های اصلی و در محل‌های در دسترس بنا کنیم.

قالیباف گفت: امور مساجد نیز باید از آن استقبال کند گرچه بابت این اقدام هنوز مخالفتی با ما نشده است. وی ادامه داد: من از این طرح دفاع می‌کنم زیرا شهرداری در جاهایی که به‌دلیل واقع شدن در خیابان‌های اصلی و در دسترس بودن می‌تواند بهره اقتصادی و تجاری ببرد صرف‌نظر کرده و آن را به ترویج نماز و نمازخوانی اختصاص می‌دهد.

وی با اشاره به پروژه‌های در دست احداث شهرداری گفت: پل جوادیه از زیباترین پل‌های خاورمیانه خواهد بود که تا‌کنون طراحی نظیر آن انجام نشده، در میانه کار نیز به گروه کارشناسی خارجی نیاز داشتیم که این گروه از ژاپن دعوت شدند و در پروژه حضور یافتند، بنابراین تا قبل از اتمام ماه رمضان قطعه اصلی پل را نصب خواهیم کرد.

شهردار تهران با بیان اینکه تا اول مهرماه نیز احداث پل خاقانی تمام خواهد شد، یادآور شد: پل پیچ‌شمیران (روشندلان) که پل بسیار مهمی بوده و بلندترین پل فلزی تهران است در پرترافیک‌ترین نقطه شهر تهران در حال اجراست و امیدواریم تا اول مهرماه به پایان برسد.

قالیباف همچنین با اشاره به اهمیت پروژه افتتاح شده گفت: امیدوارم بزرگراه باکری تا اتوبان کرج تا پایان سال نهایی شود و بزرگ‌ترین فروشگاه خدماتی در غرب تهران نیز در حاشیه این بزرگراه تا عید فطر آماده خواهد شد.

به گزارش همشهری، دیروز تقاطع غیرهمسطح بزرگراه‌های شهید باکری (آسیا) و شهید آبشناسان (ایرانپارس) به همراه رمپ و لوپ‌های مربوطه به بهره‌برداری رسید.

به گفته احمد دنیامالی معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران این پل بخشی از طرح‌های هفت‌گانه‌ای است که در محور اتوبان شهید باکری دردست احداث است. وی گفت: این پل 600 متر طول دارد که به همراه رمپ و لوپ‌های آن به 4860 متر می‌رسد.  به گفته دنیامالی، هزینه احداث این پل 22 میلیارد تومان برآورد شده است.

دنیامالی افزود: اساس این طرح تکمیل رینگ بزرگراهی و کاستن ترافیک تهران- کرج و کاهش ترافیک محور خیابان شهید ستاری، شهرک اکباتان، تقاطع محمدعلی جناح و شیخ فضل‌الله نوری است.

کد خبر 88589

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز