دوشنبه ۹ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۵
۰ نفر

در حالی که در یک اتفاق نادر شیر نر آفریقایی باغ وحش ارم، شیشه محل نگهداری خود را خرد کرد که کارشناسان علت این اتفاق را به رفتار این گونه در فصل جفت‌گیری و جنس شیشه استفاده شده برای جایگاه آن مرتبط می‌دانند.

آرش

به گزارش همشهری آنلاین،‌ ۲۷ شهریور «آرش» - شیر نر آفریقایی باغ وحش ارم - در اتفاقی نادر به منظور حفاظت از جفت خود به سمت میله‌های قفسه حمله کرد و شدت حمله به‌حدی بود که توانست شیشه‌ قفس را خرد کند.

به گقته قاسم محمدی - مدیر باغ وحش ارم - آرش به علت جفت گیری، سطح بالای هورمون‌ها، قلمرو طلب بودنش و شدت بالای محافظت از شیر ماده به شیشه قفسش ضربه وارد کرد و باعث شکستن آن شد. حال او پس از این اتفاق خوب است و به جایگاهش برگشته است.

افشین علیزاده - کارشناس حیات وحش - درباره این اتفاق به ایسنا می‌گوید: باتوجه به این‌که شیر مثل کلاغ دوست دارد جفت‌گیری‌ پنهانی داشته باشد، وقتی مردم در آن محیط حضور دارند و تماشا می‌کنند، شیر عصبی می‌شود. طبیعی است در این شرایط با تمام قدرت به سمت شیشه حمله ور ‌شود اما باید جلوی شیشه، نرده یا حفاظ دیگری هم باشد تا شیر دیگر نتواند ضربه بزند.

عبدالله سالاری - کارشناس حیات وحش - در گفت‌وگو با ایسنا به علت شکستن شیشه اشاره و عنوان می‌کند: جنس شیشه قفس شیر مرغوب و مناسب جایگاه نگهداری حیوانات نبود و نوعی شیشه معمولی بود این در حالیست که باید شیشه گرانقیمت‌تری نصب می‌کردند که البته در این خصوص با مسئولان باغ وحش بحث داشتیم. شیشه‌های قفس شیر ایرانی در باغ وحش ارم باکیفیت و گران‌ قیمت‌تر هستند و هزینه بالای این نوع شیشه باعث شد تا دیگر از شیشه مرغوب استفاده نکنند.

به گفته سالاری بنا بود محدوده نگهداری شیر از حالت قفس خارج شود اما میله کشی کردند. قصد داشتند محل نگهداری از شیرهای آفریقایی به جای قفس، جایگاه نگهداری باشد ولی مسوولان باغ وحش برای کاهش هزینه‌ها از شیشه ارزان‌قیمت‌تر و میله استفاده کردند. در واقع باتوجه به بدرفتاری مردم با حیوانات و اخلاق و واکنش‌های «آرش» همچنین استاندارد نبودن شیشه، این اتفاق رخ داد.

کد خبر 886063
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 2
  • نظرات غیرقابل انتشار: 4
  • احسان رحمتی پرسپولیسی 98 IR ۱۴:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۷/۰۹
    13 1
    چرا تو مسائل خصوصی مردم دخالت می کنید من حق رو به آرش جون میدم
    • رایین IR ۱۵:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۷/۰۹
      4 1
      منم باهات کاملا موافقم😄