در مورد یاسین سلمانی؛ ستاره‌ای که کلا ۸دقیقه بازی کرده و یک راه بیشتر ندارد.

یاسین سلمانی

به گزارش همشهری‌آنلاین، با شروع فصل جدید، خیلی از هواداران پرسپولیس بهبود یاسین سلمانی را در حد و اندازه‌های جذب یک بازیکن جدید و مهم می‌دانستند؛ بمبی که با تأخیر یک‌ساله قرار بود بترکد. سلمانی تابستان پارسال پرسپولیسی شد و در مجموع ۵بازی لیگی و آسیایی انجام داد. در همین چند مسابقه هم او نمایش‌های خوبی داشت و مقابل فولاد نیز موفق به گلزنی شد اما در دقیقه نهم مسابقه با گل‌گهر رباط صلیبی پاره کرد و رفت تا آخر فصل. در همه آن روزهای سخت، هواداران پرسپولیس منتظر بودند سلمانی درمان شود و به میدان برگردد اما حالا که چنین اتفاقی رخ داده، این سرمربی جدید سرخپوشان است که علاقه‌ای به استفاده از هافبک ۲۲ساله خود نشان نمی‌دهد؛ معمایی که همچنان حل نشده.

داستان دنباله‌دار

نیمکت‌نشینی یاسین سلمانی از همان بازی اول محل بحث شد. او در مسابقه با ذوب‌آهن در فهرست قرار نگرفت اما در دیدار با تراکتور و فولاد به لیست برگشت و کل ۹۰دقیقه را از روی نیمکت ذخیره‌ها دنبال کرد. این اتفاق در دیدار آسیایی با الاهلی عربستان هم رخ داد. در بازگشت به ایران، سلمانی برای نخستین و آخرین‌بار به‌مدت ۸دقیقه در مسابقه با آلومینیوم اراک به میدان رفت و پس از آن در دربی تهران هم فرصت حضور در زمین را نیافت. گاریدو از همان ابتدا در مورد بازی‌ندادن به سلمانی مورد پرسش واقع شد و این مسئله به‌قدری ادامه یافت که بعد از بازی با فولاد کلافه شد و گفت: «کاش فیفا قانونی می‌گذاشت تا خبرنگاران در مورد نفراتی که بازی می‌کنند سؤال بپرسند، نه آنهایی که بازی نمی‌کنند!»

چرا عجیب است؟

طبیعتا هر مربی‌ای حق دارد بازیکنان مورد نظرش را انتخاب کند و به زمین بفرستد. با توجه به اینکه در نهایت این خود اوست که باید جواب بدهد، خودش هم اختیار دارد که کسی را به زمین بفرستد یا نه. با این حال، بعضی نکات، ماجرای یاسین را قدری عجیب و پیچیده کرده است. مثلا گفته می‌شود گاریدو به‌دلیل مصدومیت طولانی سلمانی مایل نیست روی او ریسک کند و می‌خواهد به‌تدریج این بازیکن را به میدان بفرستد اما خب در این صورت پرسش آنجاست که اصلا چرا این بازیکن در فهرست قرار می‌گیرد؟ بالاخره وقتی اسم سلمانی در لیست هست، یعنی او آمادگی بازی دارد و مربی روی حضور این بازیکن حساب کرده، بنابراین به‌احتمال فراوان سلمانی هنوز از نظر فنی و انگیزشی نتوانسته خودش را به کادرفنی جدید ثابت کند.

مبارزه کن!

اینجور مواقع یک فرضیه قدیمی هم وجود دارد که می‌گوید شاید مربی با بازیکن لجبازی می‌کند و روی او حساسیت منفی پیدا کرده است؛ مثلا به‌خاطر همان پرسش‌های مکرر خبرنگاران. این ایده اما چندان منطقی نیست، چون مربیان دوست ندارند به چنین دلایلی تیمشان را از حضور بازیکنان باکیفیت محروم کنند. از سوی دیگر، گاریدو که اوایل فصل تا حدی تحت فشار منتقدان بود، حالا با توجه به نمایش‌های بهتری که تیمش ارائه می‌کند، نشان داده سزاوار زمان است و منتقدان را مجاب کرده به تصمیماتش احترام بیشتری بگذارند. پس چاره‌ای نیست جز اینکه به یاسین سلمانی توصیه کنیم برای کسب جایگاه بهتر بجنگد و بیشتر تلاش کند. او باید در تمرینات طوری باشد که قشنگ به چشم مربی بیاید و دیگر نشود روی اسمش خط قرمز کشید.

کد خبر 886067
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha