با پایان عملیات جستجوی مفقودی‌های سیل کرمان، آمار جانباختگان ۱۵ نفر و میانگین سنی آنان ۱۰ سال اعلام شده‌است.

سيل كرمان

به گزارش همشهری آنلاین فرماندار جیرفت با اعلام این خبر به همشهری گفت: «سیلاب رودخانه هلیل در جیرفت استان کرمان دوشنبه شب (۹ مهر) اتفاق افتاد. ساعت ۹ صبح امروز سه‌شنبه (۱۰ مهر) پس از ۱۶ ساعت عملیات امداد و نجات با همکاری نیروهای هلال احمر، شهرداری و بسیج مردمی همه مفقودان سیل کرمان پیدا شدند و آمار جانباختگان ۱۵ نفر اعلام شد.»
احمد بلندنظر افزود: «از میان جانباختگان ۱۴ نفر از اتباع افغانستانی و یک نفر ایرانی بود که برای نجات و کمک آنان رفته‌بود.»
بلندنظر درباره آمار سنی جان باختگان ادامه داد: «فرد ایرانی ۵۶ ساله بود. ۱۴ نفر اتباع نیز بین ۲ ماهه تا ۲۰ ساله بودند. از بین آن ۱۴ نفر نیز ۲ نفر آقا و ۱۲ نفر خانم بودند.»
بلندنظر درباره صدور هشدار هواشناسی تاکید کرد: «هشدار هواشناسی برای جیرفت صادر نشده بود و هیچ مطلبی در این خصوص به ما اعلام نشده بود. علاوه بر این، سیل در ۳۰ کیلومتری بالای دست شهرستان جیرفت اتفاق افتاد و راهی شهرستان شد. جان باختگان در حالی که هوا کاملا صاف بود و حتی ابری هم نبود در کنار رودخانه فصلی هلیل رود بودند.»
فرماندار جیرفت یادآور شد: «با توجه به بارش‌های فصل پاییز و وقوع سیلاب‌های نقطه‌ای شهروندان نکات ایمنی را رعایت کنند و از استقرار در حاشیه رودخانه‌های فصلی خودداری کنند.»
پیش از این حمید سالخورده، مدیر بحران استان کرمان به همشهری گفته بود که در موج اول طغیان رودخانه فصلی هلیل رود، دو فرزند یک خانواده را آب با خود می برد و مادر خانواده در پی آنها می رود که متاسفانه این خانم را هم آب با خود می برد. بقیه اعضای خانواده سروصدا و جیغ را می شوند و وقتی در پی آن می روند، موج دوم طغیان رودخانه آنها را هم گرفتار می کند. از میان افرادی که جان باختند، ۱۲ نفر از اعضای یک خانواده بودند.

کد خبر 886435

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار کرمان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز