مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران درباره آخرین وضعیت ساخت پروژه‌های نهضت ملی مسکن این استان توضیحاتی داد.

نهضت ملی مسکن

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، حسین جنتی افزود: علی رغم مشکلات مالی، پروژه‌های نهضت ملی مسکن استان تهران متوقف نشده و با قدرت در حال انجام است.

وی اظهار کرد: به دلیل کمبود تزریق نقدینگی و تسهیلات از سوی بانک‌ها به پروژه‌های نهضت ملی مسکن و برای جلوگیری از توقف پروژه‌ها سعی کرده‌ایم بخشی از منابع را از طریق تأمین آورده متقاضیان تامین کنیم و علی رغم مشکلات مالی، پروژه‌های نهضت ملی مسکن استان تهران متوقف نشده و با قدرت در حال انجام است.

جنتی بیان کرد: به هیچ عنوان پرداخت آورده متقاضیان ماهانه نشده است و بر اساس پیشرفت فیزیکی پروژه از جمله طراحی، پروانه ساخت و طرح نقشه که در سیستم بارگذاری می‌شود به متقاضیان اطلاع رسانی می‌شود که بخشی از آورده خود را متناسب با پیشرفت پروژه پرداخت کنند.

وی تصریح کرد: تاکنون حتی متقاضیانی که واریز وجوه ناقص و کم داشته اند را حذف نکرده‌ایم.

جنتی با بیان اینکه تا به امروز متقاضیان پروژه‌های نهضت ملی مسکن باید حداقل ۲۸۰ میلیون تومان را تکمیل کنند، گفت: تاکنون میانگین پرداخت آورده متقاضیان برای پروژه ۵۴۰۰ واحدی رباط کریم به ۱۵۰ میلیون تومان رسیده است که با این میزان آورده نگران کاهش سرعت عملیات اجرایی پروژه‌ها در ماه‌های آتی هستیم و در این خصوص رایزنی‌های خوبی با مراجع ذی‌ربط داشته‌ایم.

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران اظهار کرد: پروژه ۵۴۰۰ واحدی رباط کریم به پیشرفت فیزیکی ۱۲ درصدی رسیده است که در صورت عدم تامین آورده متقاضیان و پرداخت عدم تسهیلات نمی‌توان امید داشت که پروژه پیشرفت سریعی در ماه‌های آتی داشته باشد.

وی افزود: اداره کل راه و شهرسازی پیامک آورده را راسا به متقاضیان ارسال می‌کند و برای پیگیری پرداخت آورده در چندین مرحله پیامک‌های یادآوری و تاکیدی به متقاضیان ارسال می‌شود.

کد خبر 886454

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار راه و مسکن

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha