مجموع نظرات: ۰
پنجشنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۳ - ۰۸:۳۶
۰ نفر

منطقه ۲۲ در غربی ترین قسمت تهران قرار گرفته و قدمت زیادی ندارد. شاید فکر کنید در این جا امامزاده ای وجود ندارد. اگر تصورتان این است، سخت در اشتباهید.

امامزاده قاسم

همشهری آنلاین- مژگان مهرابی: چراکه در این محدوده از پایتخت به‌ویژه روستاهای اطراف آن، آرامگاه امامزاده‌ها و بقعه شهدای گمنام جزو اماکن مذهبی و گردشگری‌ای هستند که حضور در آنها در واقع یک تیر و ۲نشان است. و گردشگری‌ای هستند که حضور در آنها در واقع یک تیر و ۲نشان است؛ چون می‌توانید هم از طبیعت سبز روستاها بهره ‌ببرید و هم در امامزاده‌ها زیارتی داشته باشید. برخی از این اماکن مذهبی را در زیر برایتان معرفی کرده‌ایم.

امامزاده قاسم

معرفی: امام زاده قاسم(ع) از نــوادگان حضرت سجاد(ع) است. بقعه این امامزاده در نزدیکی آبشار سنگان قرار دارد.

چطور برویم: از خیابان کوهســار واقع در کن به سمت امامزاده داوود بروید. بعد از ۱۰کیلومتر رانندگی به روستای سنگان میرسید.

نشانی: روستای سنگان

مناسب برای: بزرگسالان و کودکان

ساعت فعالیت: ۶ تا ۲۲

مهمان امامزاده سنگان

بقعه امامزاده قاسم(ع) در سنگان بالا واقع شده است و برای رفتن به آنجا باید مسیری را پیادهروی کرد. در اطراف امامزاده سنگان امکانات رفاهی مناسبی همچون رستوران، سکو برای نشستن و استراحت‌کردن، بوفه فروش خوراکی و سرویس بهداشتی برای مسافران فراهم شده است. حتی اقامتگاه بومگردی هم در فاصله چندقدمی امامزاده واقع شده که مسافران و گردشگران میتوانند برای اقامت شبانه از آنها استفاده کنند. از آنجا که مسیر در بعضی از نقاط ناهموار است پیشنهاد میشود سالمندانی که توان راه رفتن ندارند، به این مکان زیارتی سفر نکنند.

در این اماکن روحتان جلا می یابد

امامزاده علاء‌الدین

معرفی: امامزاده علاءالدیــن(ع) در محله پایین سنگان واقع شده است که بالای تپه ای در کنار گورستان سنگان قرار دارد و یکی از نشانه های قدمت و اصالت منطقه سنگان است.

نشانی: روستای سنگان

چطور برویم: از میدان آزادی ســوار تاکسی های خطی سنگان شوید.

مناسب برای: کودکان و بزرگسالان

ساعت فعالیت:۵ تا ۲۰

بقعه کوچک در محله پایین

گفته می شود که امامزاده علاءالدین(ع) عموی امامزاده قاسم(ع) است که بقعه او هم در روستای سنگان قرار دارد. ساختمان بقعه شــامل یک اتاق کوچک است و در اطراف آن هیچگونه امکانــات رفاهی و محوطه ای برای اسکان مسافران وجود ندارد. به همین دلیل هم گردشگران و مسافران باید امکانات لازم را همراه داشته باشند و بعد از زیارت مکان دیگری را برای اســتراحت انتخاب کنند.

در این اماکن روحتان جلا می یابد

تپه نورالشهدا

معرفی:تپه نورالشــهدا بــر بلندای شــهرک شهیدباقری قرار گرفته و مکانی مناسب برای شرکت در برنامه های مذهبی است.

نشانی: شهرک شهید باقری

چطور برویم: : از میدان شهران به بخش کن رفته و از چطور برویم: از انتهای بزرگراه شــهیدهمت غرب آنجا وارد خیابان شهیدسلیمانی شوید.

مناسب برای: خانواده

ساعت فعالیت: شبانه روزی

دیدار با شهدای گمنام در بــالای تپه

۲شــهید گمنــام دفاع مقــدس دفن شــده اند. همین موضوع حال و هوایی معنوی به این محدوده از منطقه۲۲ داده اســت. در نزدیکی مقبره شهدا حســینیه ای بزرگ ساخته شــده که مجهز به امکانات رفاهی است. گردشگران می توانند برای اقامه نماز یا استراحت از شبســتان حسینیه استفاده کنند. برنامه های فرهنگی و مذهبی زیادی در تپه نورالشهدا برگزار می شــود و همین باعث شده شهروندان زیادی از راه هــای دور و نزدیک به این جا بیاینــد. این محوطه دارای پارکینــگ و مســیر همــوار بــرای رفت و آمــد شهروندان است.

در این اماکن روحتان جلا می یابد

امامزاده بی‌بی زرین‌قمر (س)

معرفی: بقعه امامــزاده بیبــی زرینقمر) ع(در نزدیکی روســتای واریش قرار گرفته و طبیعت اطراف بر جذابیتهای گردشگری آن افزوده است.

نشانی: روستای واریش حریم منطقه ۲۲

چطور برویم: از انتهای بزرگراه شــهیدهمت غرب آنجا وارد خیابان شهیدسلیمانی شوید. با ورود به بلوار پژوهش، بعد از شهرک دانشگاه شریف به خیابان شهیداردستانی وارد شوید. تابلوی روستای واریش پیداست

مناسب برای: بزرگسالان

ساعت فعالیت: ۶ تا ۲۰

پناهگاه کوهنوردان

بقعه بی بــی زرین قمر نــام امامــزاده ای در دامنه قله پهنه حصار اســت و در فصل ســرما تبدیل بــه یکی از پناهگاه های کوهنوردان می شــود. این امامزاده ۲اتاق دارد. در یکــی از اتاق ها مقبره بی بــی زرین قمر دختر حضرت موســی بن جعفر(ع) قرار گرفتــه و اتاق دیگر به اســتراحتگاه و پناهگاه کوهنوردان و گردشــگران اختصــاص دارد. از آنجا که بقعه در فضای کوهســتانی واقع شــده، بهتر است برای سفر به این مکان ییلاقی به وسایل ایمنی مجهز باشید.

کد خبر 886458
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار روز هفتم

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha