دبیرکمیته همگانی انجمن مینی‌گلف کشور که مربی یکی از ایستگاه‌های تندرستی تهران است در گفت و گو با همشهری اعلام کرد که امکان و ظرفیت راه اندازی زمین مینی گلف در بوستان های تهران وجود دارد.

مینی گلف در بوستان ها

همشهری- زینب زینال زاده: سال‌ها به‌عنوان مربی ورزش در ایستگاه‌های تندرستی تهران فعالیت می‌کرد و حالا به انجمن مینی‌گلف کشور راه‌یافته و به‌عنوان دبیر کمیته همگانی این انجمن انتخاب شده است. زهرا صدرایی‌منش یکی از مربیان ایستگاه تندرستی منطقه ۱۰، نسل امروز را نیازمند رشته‌های ورزشی جدید و جذاب می‌داند و ازاین‌رو سعی دارد این رشته‌ها را ترویج دهد. او در نخستین گام هم قصد دارد درصورت همکاری شهرداری تهران، ایجاد زمین مینی‌گلف در بوستان‌ها را محقق کند.

  • نشاط و حال خوب مردم در ایستگاه‌های تندرستی

هوا کاملا روشن نشده، اما ایستگاه‌ تندرستی بوستان شهدای خدمت در دل منطقه۱۰ از انبوهی از بانوانی پرشده که همگی برای ورزش صبحگاهی آمده‌اند. بانوی مربی حرکات نرمشی را که انجام می‌دهد، شرکت‌کنندگان همان را تکرار می‌کنند و این حدود نیم‌ساعت ادامه دارد. زهرا صدرایی‌منش، مهم‌ترین ویژگی این ایستگاه‌ها را حال خوبی می‌داند که علاوه بر ورزش‌کردن در سایه معاشرت میان مربی و ورزشکاران ایجاد می‌شود. او می‌گوید: «اینکه همه شهروندان در پایان ورزش با لبخند می‌روند، حالم را خوب می‌کند.»

  • مدیریت بهتر خانه و خانواده

بانوان یک ساعتی به فعالیت بدنی ادامه می‌دهند و حال همه شرکت‌کنندگان خوب و لبخند بر لبانشان نقش بسته است؛ بانوانی که بخش اعظمی از مدیریت خانه و خانواده برعهده آنهاست وقتی شاد باشند، حتماً مدیریت خانه بهتر انجام می‌شود. صدرایی‌منش با تأیید این موضوع صحبت‌هایش را اینطور ادامه می‌دهد: «امروزه همه شهروندان با مشکلاتی مواجه هستند. انجام یک ساعت حرکات ورزشی ساده در ایستگاه‌های تندرستی به مادران کمک می‌کند تا بانشاط‌تر شوند و همین شادی و نشاط به کانون خانه و خانواده منتقل می‌شود.»

  • ایجاد میدان مینی‌گلف در مدرسه ایران من

ورزش مینی‌گلف نیاز به فضای وسیع ندارد و محدودیت سنی در آن مطرح نیست. همچنین هر فردی با هر توانایی جسمی می‌تواند آن را انجام دهد؛ به‌طوری‌که دبیر کمیته همگانی انجمن مینی‌گلف کشور می‌گوید: «این رشته ورزشی حتی برای دانش‌آموزان هم مفید است؛ چراکه سبب افزایش تمرکز و آرامش می‌شود؛ ازاین‌رو ۶ میدان مینی‌گلف در مدرسه ایران من ایجاد شده که از این طریق می‌توان ورزشکارانی در سطح جهانی تربیت کرد.»

  • ورزش با حضور مربی

بانوی مربی حواسش جمع تک‌تک شرکت‌کنندگان است تا مبادا با انجام حرکت ورزشی نادرست، به‌خودشان آسیب برسانند. صدرایی‌منش می‌گوید: «حضور مربیان ورزش در ایستگاه‌های تندرستی یک ضرورت است؛ ازاین‌رو تمام ایستگاه‌های تندرستی مربی دارند و شهروندان با حضور آنها می‌توانند با خیال آسوده نرمش کنند. در میان شهروندان، زنان سالمند، بیمار و حتی نوجوانان و جوانان حضور دارند که انجام برخی از حرکات ورزشی ممکن است برایشان سخت و حتی ضرر داشته باشد. من هم با شناختی که از افراد حاضر دارم، هنگام انجام حرکات توجه می‌کنم تا هر فردی متناسب با شرایط جسمی‌اش حرکات را انجام دهد.»

  • توجه به رشته‌های جذاب، جدید و ارزان

این بانوی مربی که در کنار ورزش صبحگاهی سعی دارد مینی‌گلف را به شهروندان آموزش دهد، هر صبح تجهیزاتش را با خود به ایستگاه‌های تندرستی می‌آورد و سایر بانوان را رایگان با این رشته آشنا می‌کند. صدرایی‌منش می‌گوید: «رشته‌های ورزشی مرسوم، خیلی برای نسل امروز جذاب نیستند و به‌نوعی تکراری شده‌اند؛ ازاین‌رو برای این نسل باید رشته‌های ورزشی جذاب، جدید و مفرح پیش‌بینی کرد. مینی‌گلف ازجمله همین رشته‌هاست که نسل امروزی می‌تواند از انجامش لذت ببرد و سرشار از شادی و نشاط شود.»

  • در دسترس همه

بوستان‌ها ظرفیت خوبی برای ایجاد میدان مینی‌گلف دارند. صدرایی‌منش در راستای تأیید این موضوع می‌گوید: «آرزوی من ایجاد یک یا ۲میدان مینی‌گلف در بوستان‌های تهران است. از این طریق همه شهروندان به این ورزش جذاب و مفرح دسترسی خواهند داشت؛ بنابراین امیدوارم از طریق همکاری شهرداری تهران و انجمن مینی‌گلف کشور این موضوع محقق شود و قطعا من هم پیگیر آن خواهم بود.»

  • یک توصیه دوستانه

این بانوی مربی سال‌ها در حوزه ورزش فعالیت کرده و همچنان در این صحنه حضور دارد. یک توصیه به شهروندان دارد و می‌گوید: «مردم باید ورزش را جزو یکی از برنامه‌های ضروری قرار دهند. در همه حال ورزش حال آدم را خوب می‌کند و من این را با تمام وجودم تجربه کرده‌ام و تأثیر آن را دیده‌ام و امیدوارم همه مردم هم این حس خوب را تجربه کنند.»

کد خبر 886518
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهردارى

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha