مرد جوانی که متهم است یک جوان ۲۰ ساله را از روی پل اتوبان به پایین پرت کرده و موجب مرگ او شده است، در دادگاه گفت که مقتول را نمی‌شناخته و تصور کرده او قصد توهین به پرچم ایران را دارد.

پرچم ایران

به گزارش همشهری آنلاین، گزارش سقوط مرگبار کارگر ۲۰ ساله شهرداری از روی پل ماشین‌رو در ساعت ۲ بامداد روز ۲۰ بهمن سال ۱۴۰۲ به مرکز فوریت‌های پلیسی اعلام شد. پس از آن مأموران به محل حادثه که زیر پل نیایش بود رفتند و در بررسی‌های اولیه مشخص شد مقتول پسر ۲۰ ساله‌ای به نام کریم بوده که پس از درگیری با سرنشین یک خودرو از روی پل به پایین افتاده و در همان لحظه یک خودروی عبوری از زیر پل با او برخورد کرده است.

در تحقیقات بعدی معلوم شد کریم کارگر افغانستانی بوده که به صورت پیمانی با شهرداری همکاری می‌کرده است. جسد با دستور قضایی به پزشکی قانونی منتقل شد و مأموران تحقیقات خود را برای شناسایی عامل قتل آغاز کردند.

جزئیات ماجرا از زبان همکار مقتول

در نخستین گام پلیس به سراغ همکار مقتول که در لحظه درگیری در محل حضور داشت و شاهد درگیری بود، رفت. وی در تشریح ماجرا گفت: از چند روز قبل چند پرچم ایران را روی پل نیایش افراشته بودند و ما برای تمیز کردن پایه‌های پرچم و نرده‌های لبه پل به روی پل رفته بودیم و برای تمیز کردن باید پرچم‌ها را پایین می‌آوردیم و بند و دیواره پایه را پاک می‌کردیم تا پرچم‌ها و پایه آن برای روز ۲۲ بهمن تمیز باشد.

کریم برای پاک کردن پایه‌ها پرچم را پایین آورد که ناگهان یک خودروی پژو ۴۰۵ توقف کرد و مردی با حالتی عصبانی از خودرو پیاده شد و به سمت کریم دوید و با او درگیر شد. در نهایت هم کریم از روی پل پایین افتاد و ماشینی با او برخورد کرد که باعث مرگش شد.

پس از اظهارات همکار کریم، پلیس فیلم دوربین‌های مداربسته محل حادثه را مورد بازبینی قرار داد و پلاک خودرو به دست آمد. با استعلام پلاک خودرو مأموران راننده آن را که جوانی ۲۸ ساله به نام نوید بود شناسایی و بازداشت کردند.

اعترافات قاتل در بازجویی‌های اولیه

نوید بعد از انتقال به پلیس آگاهی و در بازجویی‌های اولیه به درگیری با کریم اعتراف کرد و در تشریح ماجرا گفت: شب حادثه در حال گذر از بزرگراه نیایش بودم. وقتی از روی پل می‌گذشتم ۲ نفر را دیدم که داشتند پرچم ایران را از بالای پایه به پایین می‌کشیدند.

وی افزود: از آنجا که فکر کردم آنها با این کار قصد بی‌حرمتی به پرچم کشورم را دارند، عصبی شدم و خودرویم را متوقف کردم و به سمت آن مرد جوان دویدم و با او درگیر شدم. چند ثانیه بعد از درگیری‌مان او ناخواسته از بالای پل به پایین افتاد و بعد هم یک ماشین به او خورد. من هم از ترسم به سرعت سوار ماشینم شدم و فرار کردم تا اینکه پلیس دستگیرم کرد.

با اظهارات صریح متهم، وی صحنه جرم را بازسازی کرد و با تکمیل تحقیقات برای نوید کیفرخواست صادر و پرونده برای رسیدگی به شعبه ۱۰ دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد.

رضایت قاتل از ولی دم

نوید پیش از زمان رسیدگی به اتهامش توانست از اولیای دم مقتول رضایت بگیرد و به این ترتیب مقرر شد رسیدگی به اتهام وی از جنبه عمومی جرم صورت گیرد.

در ابتدای این جلسه اعلام شد که اولیای دم مقتول رضایت خود را اعلام کرده‌اند. سپس نوید به جایگاه رفت و گفت: من نه کریم را می‌شناختم و نه خصومتی با او داشتم. آن شب برایم سوء‌تفاهم پیش آمد و پیش‌داوری کردم. از آنجا که آن ۲ نفر لباس فرم به تن نداشتند که بدانم کارگر شهرداری هستند، در یک لحظه فکر کردم او یا قصد دارد به پرچم کشورم بی‌حرمتی کند یا می‌خواهد پرچم‌ها را بدزدد.

وی ادامه داد: به همین خاطر اصلاً درنگ نکردم و با او درگیر شدم. اما باور کنید قصدم این نبود که او را از بالای پل پایین بیندازم. کریم در لحظه‌ای که درگیر بودیم تعادلش را از دست داد و از بالای پل سقوط کرد. حالا هم پشیمان هستم و از قضات می‌خواهم در حد امکان در مجازاتم تخفیف قائل شوند.

با پایان جلسه رسیدگی به پرونده قضات برای صدور رأی وارد شور شدند.

کد خبر 886877
منبع: ایران

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار جامعه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha