وزیر خارجه ارمنستان در واکنش به عملیات موشکی ایران علیه رژیم اسرائیل گفت که کشورش نسبت به وضعیت کنونی نگران است و هر اقدامی برای رسیدن به صلح انجام خواهد داد.

آرارات میرزویان

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ارمن پرس، آرارات میرزویان وزیر امور خارجه ارمنستان در واکنش به عملیات موشکی ایران علیه رژیم صهیونیستی از اوضاع کنونی در غرب آسیا اظهار نگرانی کرد و گفت: «اگر از وضعیت ژئوپلیتیکی، روندها و سیاست در قفقاز جنوبی مطلع هستید، می دانید که ما در ارمنستان هر کاری برای رسیدن به صلح در منطقه انجام می‌دهیم.»

میرزویان که در مجمع امنیتی ورشو سخنرانی می‌کرد، گفت: «ما می‌بینیم که کشورهای همسایه ما به سمت یکدیگر موشک شلیک می‌کنند. البته ما نگران هستیم. البته ما نمی‌توانیم از تشدید تنش استقبال کنیم و تنها می‌توانیم امیدوار باشیم که راه‌حل این درگیری در اسرع وقت پیدا شود.»

به گزارش ایرنا، موشک های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شامگاه سه‌شنبه دهم مهر ۱۴۰۳ در عملیات وعده صادق ۲ با رمز مبارک یارسول‌الله، اهداف امنیتی و اطلاعاتی رژیم صهیونیستی را مورد اصابت قرار دادند که ۹۰ درصد شلیک‌ها با موفقیت به اهداف اصابت کرد و رژیم صهیونیستی از تسلط اطلاعاتی و عملیاتی جمهوری اسلامی ایران به وحشت افتاد.

این عملیات با تصویب شورای عالی امنیت ملی و ابلاغ ستاد کل نیروهای مسلح و حمایت و پشتیبانی ارتش جمهوری اسلامی ایران و وزارت دفاع صورت گرفت.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تاکید کرده است چنان‌چه رژیم صهیونیستی به این عملیات که منطبق بر حقوق قانونی کشور و قوانین بین المللی است واکنش نظامی نشان دهد با حملات کوبنده و ویرانگر بعدی مواجه خواهد شد.

سید عباس عراقچی وزیر امور خارجه کشورمان دیشب در تماس تلفنی با وزرای خارجه انگلیس، آلمان و فرانسه تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران تنها از حق خود برای دفاع مشروع بر اساس ماده ۵١ منشور ملل متحد استفاده کرده و منحصرا پایگاه‌های نظامی و امنیتی رژیم صهیونسیتی را مورد هدف قرار داده است.

 
 
 

کد خبر 887071
منبع: ایرنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۷:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۷/۱۱
    0 0
    نها می‌توانیم امیدوار باشیم که راه‌حل این درگیری در اسرع وقت پیدا شود.