سران گروه هفت در بیانیه‌ای مشترک که شامگاه روز پنجشنبه منتشر شده است، پاسخ نظامی ایران به اقدامات تروریستی رژیم صهیونیستی را محکوم کردند و آن‌را «تهدیدی جدی علیه منطقه دانستند».

گروه 7

به گزارش همشهری آنلاین،‌ این موضع‌گیری درحالی است که ایران اعلام کرده پس از خویشتن‌داری ۲ ماهه و پس از بی‌عملی غرب در وادار کردن رژیم صهیونیستی به پایان‌دادن به اقدامات تروریستی خود، پاسخ قاطع و هوشمندی به این رژیم در عملیات «وعده صادق ۲» داده است.

سران کشورهای گروه هفت که اکثر آن‌ها حامی تمام‌قد رژیم صهیونیستی هستند، همچنین نگرانی عمیق خود را درباره بروز بحران در منطقه غرب آسیا ابراز کردند و از تمام بازیگران منطقه خواستند «رفتار مسئولانه» از خود نشان دهند.

سران آمریکا، انگلیس، فرانسه، آلمان، کانادا، ایتالیا و ژاپن ضمن تاکید بر تعهد خود به «امنیت اسرائیل»، خواستار آتش‌بس در غزه و آزادی اسرای اسرائیلی شدند.

آن‌ها در پایان از اوضاع در لبنان عمیقأ ابراز نگرانی کردند و خواستار برقراری آتش‌بس به‌منظور هموار کردن مسیر برای حل‌وفصل دیپلماتیک موضوع شدند.

رژیم صهیونیستی به بهانه مقابله با حزب‌الله، حملات شدیدی را به لبنان صورت داده که با پاسخ مقاومت روبه‌رو شده است.

کد خبر 887335
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مجامع‌ جهانی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 10
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • تنها IR ۰۸:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۷/۱۳
    5 4
    ژاپن این وسط چی میگه؟! اینام میخوان خودشون رو برای آمریکا لوس کنن. چطور میتونن با کسیکه دوتا بمب اتم زد بهشون سَر یک میز بشینن! #بیغریت
  • امیر IR ۰۸:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۷/۱۳
    2 3
    آقا عراقچی تحویل بگیرید که این ژاپن ، سگ کوچولوی یانکی ها ، باز هم بجای جانبداری از حق دنباله رو مشتی جنایتکار تاریخ بشریت شده . عذر این عناصر شوم و حرامی ژاپنی‌ها را از این سرزمین پاک و شریف بخواهید و اخراج شوند .
  • IR ۰۸:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۷/۱۳
    2 6
    خخخخخ از مشتی استعمارگر پیر و تروریست پرور بیش از این انتظاری نیست آمریکا سر دسته جنایتکاران جهان
  • IR ۰۹:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۷/۱۳
    3 2
    جمهوری اسلامی بیشتر از چهل ساله با یک استراتژی جلو رفته و موفقیت آمیز نبوده، خب استراتژی را عوض کنید، چند سالی مانند چین عمل کنید ممکنه موفقیت آمیز باشه، اینقدر لجبازی تو این استراتژی نداشته باشید
  • علی آزاد IR ۰۹:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۷/۱۳
    2 2
    دربحث هسته ای آلمان بی ارتش واقعی همراه شیطان بزرگ است و در گروه هفت ژاپن بدون ارتش واقعا به معنی واقعی کلمه دو دست آموز بون اراده به جمع آنان پیوسته اند
  • IR ۱۰:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۷/۱۳
    3 3
    مردم مظلوم، بی دفاع و بی گناه لبنان هر روز مانند مردم غزه توسط صهیونیست ها جنایتکار و با حمایت همه جانبه آمریکا جنایتکار و غرب جنایتکار کشتار، بمباران، قتل عام و نسل کشی می شوند مسئولان خیانتکار لنبان هم هیچ کاری، اقدامی و اعتراضی نمی کنند و فقط سکوت کردند چرا؟ و باید به طور علنی و آشکار از کشورهای مختلف درخواست و تقاضای نیروهای نظامی و هم تسلیحاتی نظامی کنند. تجاوزات اسرائیل جنایتکار با حمایت همه جانبه آمریکا جنایتکار، انگلیس جنایتکار و... و در سایه سکوت بی شرمانه سازمان های بین المللی خیانتکار به غزه، لبنان، سوریه و یمن کل منطقه و جهان را تهدید می‌کند.
  • IR ۱۰:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۷/۱۳
    2 0
    ژاپن خیانتکار از سال 1945 تاکنون هنوز هم درک نمی کند، نمی داند، نمی فهمد و توجه نمی کند که آمریکا جنایتکار در سال 1945 علیه مردم ژاین از بمب اتم استفاده کرده است.
  • IR ۱۰:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۷/۱۳
    2 0
    سران بی ادب ژاپن خیانتکار از سال 1945 تاکنون هنوز هم درک نمی کنند، نمی دانند، نمی فهمند و توجه نمی کنند که آمریکا جنایتکار در سال 1945 علیه مردم ژاین از بمب اتم استفاده کرده است.
  • IR ۱۰:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۷/۱۳
    1 0
    آمریکا جنایتکار و کشورهای اروپایی جنایتکار به همراه برخی کشورهای عربی جنایتکار در جنگ تحمیلی 8 ساله از رژیم جنایتکار صدام دیکتاتور همه جانبه کمک، حمایت و پشتیبانی تسلیحاتی و مالی می کردند و هم شریک جرم جنایت های صدام بودن و هستند.
  • IR ۱۱:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۷/۱۳
    1 0
    سران بی ادب آمریکا، انگلیس، فرانسه، آلمان، کانادا، ایتالیا و ژاپن باید در مورد جنایات صهیونیست‌ها پاسخگو باشند. دولت‌های جنایتکار آمریکا، انگلیس، فرانسه، آلمان، کانادا، ایتالیا و ژاپن با توجه به حمایت علنی از جنایات جنگی صهیونیست‌ها در غزه باید پاسخگو باشند.