مجموع نظرات: ۰
شنبه ۱۴ مهر ۱۴۰۳ - ۱۸:۵۱
۰ نفر

از دوره صفویان به‌عنوان اوج شکوفایی هنر اسلامی نام برده می‌شود و به گواه تاریخ بسیاری از سبک‌های هنری ازجمله نقاشی روی شیشه در این دوره رایج شده‌اند. به همین دلیل به هر کدام از موزه‌های پرتعداد شهر که پا بگذارید، می‌توانید گنجینه‌ای را از آثار نفیس و ارزشمند هنر ایرانی -اسلامی به‌جا مانده را ببینید.

موزه رضا عباسی

همشهری: اگر شما هم به تماشای یادگارهای این دوره تاریخی علاقه‌مند هستید، این گزارش را از دست ندهید. در این گزارش گشت و گذاری در موزه رضا عباسی که مجموعه نفیسی از آثار هنری، دست‌سازه‌ها، ظروف و اشیای به‌جا مانده از دوره صفوی در دو تالار این موزه به نمایش گذاشته شده است را داشتیم.

گنجینه صفوی در تالارهای هنر اسلامی و نگارگری

اشیای نفیس موزه در ۵ تالار به‌ترتیب زمانی به نمایش گذاشته شده‌اند و آثار به‌جا مانده از دوره صفوی را در ۲ تالار هنرهای اسلامی و نگارگری می‌توانید ببینید. در تالار هنرهای اسلامی عناصر معماری، نقش‌مایه‌ها، آذینه‌ها و رنگ‌مایه‌های متفاوت بر فلزها، سفالینه‌ها و بافته‌های پرنقش و نگار متعلق به دوره صفویه به نمایش گذاشته شده‌اند. در بخش دیگر موزه که تالار نگارگری نامیده شده آثاری از رضا عباسی، هنرمند صاحب‌نام دوره صفوی همراه با نگاره‌های برخی از شاگردانش تماشایی است.

نشانی: شریعتی تهران، روبه‌روی دانشکده برق دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

نزدیک‌ترین ایستگاه اتوبوس: سیدخندان

نزدیک‌ترین ایستگاه مترو: مصلی

ساعت بازدید: ۹ تا ۱۷

تماشای گنجینه صفویه در موزه رضا عباسی

کد خبر 887621
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار روز هفتم

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha