مرد بدهکار که قصد داشت از یک سو از دست طلبکارانش فرار کند و از سوی دیگر پولهای همسرش را صاحب شود نقشه آدم‌ربایی ساختگی کشید اما با پیگیری همسرش دستش رو و توسط پلیس دستگیر شد.

دزد آدم‌ربایی

همشهری آنلاین - حوادث: چند روز قبل زن جوانی به شعبه اول دادیاری دادسرای امور جنایی تهران رفت و از ربوده شدن شوهرش خبر داد. او گفت همسرم از خانه به مقصد محل کارش بیرون رفت اما دیگر برنگشت. چند مرتبه با او تماس گرفتم اما جوابم را نداد و هیچ کس هم از او خبری نداشت. یک روز در بی‌خبری گذشت تا اینکه فرد ناشناسی تماس گرفت و گفت شوهرم را دزدیده و برای آزاد شدنش پول می‌خواهد. من هم تصمیم گرفتم این ماجرا را به طور قانونی پیگیری کنم.

در شرایطی که با دستور قضایی، تحقیقات پلیس در این باره آغاز شده بود چند روز بعد فرد ناشناس بار دیگر با زن تماس گرفت و این بار گفت اگر ۲ میلیارد تومان به حساب بانکی که اعلام می‌کند واریز نشد شوهرش جانش را از دست خواهد داد. این تماس به شدت باعث ترس و وحشت زن شد. طوری که او تصمیم گرفت هر طور شده ۲ میلیارد تومان را به آدم‌ربایان داده و جان شوهرش را نجات دهد. او مقداری طلا و جواهرات داشت و تصمیم گرفت برای آزادی شوهرش همه را بفروشد. او علاوه بر پول فروش طلاهایش، مبلغی هم از دوستان و اقوامش قرض گرفت. زن ۲ میلیارد تومان را به حساب مرد ناشناس واریز کرد و منتظر آزادی شوهرش شد.

کلید معما در حساب بانکی

چند روز از واریز پولها به حساب آدم‌ربایان گذشته بود اما زن همچنان خبری از شوهرش نداشت. او دلشوره بیشتری گرفت. هم ۲ میلیارد تومان پولش رفته بود و هم از سرنوشت شوهرش خبری نداشت. معلوم نبود در پشت پرده این ماجرا چه کسی قرار دارد و چه بر سر مرد ربوده شده آمده است. زن که نگران جان شوهرش بود این بار تصمیم گرفت تا خودش در این باره تحقیق کند. وقتی او به بررسی شماره حسابی که پولها را به آن واریز کرده بود پرداخت فهمید این حساب متعلق به یکی از دوستان شوهرش است. پی بردن به این موضوع زن را بیشتر از قبل سردرگم کرد. شوهر او از مدتی قبل بدهی سنگینی داشت و مدام طلبکاران سراغش می‌رفتند. زن وقتی تکه‌های پازل این ماجرا را کنار هم قرار داد فهمید که به احتمال زیاد شوهرش او را فریب داده است. در این شرایط بود که او ماجرا را به پلیس گزارش کرد.

دستگیری مرد ربوده‌شده

گروهی از ماموران با مجوز قضایی راهی خانه فردی که ۲ میلیارد تومان به حسابش واریز شده بود رفتند و ضمن دستگیری او در بازرسی از آنجا مرد ربوده شده را نیز دستگیر کردند. شواهد نشان می‌داد که این مرد برای فرار از دست طلبکارانش و همچنین برای اینکه همسرش بخشی از بدهی‌های او را بدهد نقشه آدم‌ربایی ساختگی کشیده است. این مرد وقتی تحت بازجویی قرار گرفت به طراحی و اجرای آدم‌ربایی ساختگی اعتراف کرد و گفت:‌ مدتی بود که به شدت دچار مشکلات مالی شده بودم و مدام طلبکارانم جلوی خانه و به محل کارم می‌آمدند و آبرویم رفته بود. هرچه تلاش کردم تا پول جور کنم و بدهی‌هایم را بپردازم فایده نداشت تا اینکه با دوستم این نقشه را کشیدیم. قرار شد تا من به خانه نروم و او با همسرم تماس بگیرد و به دروغ بگوید که من را دزدیده و برای آزادی‌ام ۲ میلیارد تومان می‌خواهد. همه بخش‌های نقشه‌مان را موبه‌مو اجرا کردیم. طوری که همسرم همه چیز را باور کرد و به حساب دوستم پول واریز کرد اما در آخر کار همسرم متوجه ماجرا شد و گیر افتادیم. حالا با این کار مشکلاتم چند برابر شده است. هنوز بدهی‌هایم را پرداخت نکرده‌ام. به اتهام آدم ربایی ساختگی دستگیر شده ام و آبرویم پیش همسرم رفته است.

بر اساس این گزارش با دستور دادیار پرونده، تحقیقات تکمیلی در این باره ادامه دارد.

کد خبر 887716

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار حوادث

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha