رئیس اداره مفتیات مرکزی فدراسیون روسیه از شهید سید حسن نصرالله به عنوان چهره نمونه مقاومت یاد کرد و گفت: دبیرکل حزب الله لبنان، فردی بود که می‌توانستیم از او الگو بگیریم.

به گزارش همشهری آنلاین، مفتی انار رمضانوف در مسکو افزود: ما همواره در کنفرانس هایی که برگزار می کردیم به یاد ایشان بودیم و از جملات ایشان در میزگردها استفاده می کردیم که چگونه می توانیم مقابل تهاجم اسرائیل، از موضوعات مقاومتی صحبت کنیم.
وی افزود: افراد دیگری هم هستند که در روند مقاومت، زندگی خود را می‌دهند اما شهید بزرگ سید حسن نصرالله، کسی بود که نه تنها سخنرانی می‌کرد،‌ بلکه زندگی خود و خانواده‌ اش را در خطر قرار داده بود و بارها وقتی اسرائیل به لبنان حمله می‌کرد، نصرالله به ما می‌گفت که چگونه در مقابل اسرائیل مقاومت کنیم.

این عالم دینی اهل تسنن گفت‌: سید حسن نصرالله نه تنها با کلمات و سخنرانی بلکه با عمل و زندگی خود این را ثابت کرد.
وی ادامه داد: سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان برای ما نمونه مقاومت است، فردی است که می‌توان از وی به عنوان شهید بزرگ و قهرمان یاد کرد.

رمضانوف مسیر شهدا همیشه ادامه خواهد داشت و جایگاه آنها در مقابل خداوند بسیار بالا خواهد بود. ما به عنوان برادر و رهبر مقاومت از او یاد خواهیم کرد.

ایران در عمل از مسلمانان دفاع کرد

رئیس اداره مفتیات مرکزی فدراسیون روسیه در پاسخ به پرسش دیگری نیز گفت: زمانی که ایران با پرتاب موشک‌های خود به جنایات اسرائیل پاسخ داد، ما در مسجد، همراه با دیگر مسلمانان بودیم و این اخبار را دنبال می‌کردیم.

وی افزود: ما از اینکه ایران به اقدامات ناشایست اسرائیل در کشتار فلسطینیان و لبنانی‌ها پاسخ داد خوشحال شدیم، البته اسرائیل سالیان سال است که این جنایات را انجام می‌دهد. پیش از این، در کنفرانس ها و مجامع مختلف از اسرائیل خواسته شده است که کشتار مردم فلسطین و لبنان را متوقف کند ولی این رژیم توجهی نکرده است.

رمضانوف گفت: در این شرایط، زمانی که برادران ما از ایران به طور شایسته ای به دشمن اسرائیلی پاسخ دادند، احساس افتخار و غرور کردیم.

وی ادامه داد: الحمدلله ایران، یک کشور اسلامی است که آماده است از افتخار و غرور مسلمانان نه تنها در حرف ، بلکه در عمل دفاع کند؛ نکته جالب توجه دیگر، ترس دشمن بود که به حمله موشکی ایران پاسخی نداد.

این عالم دینی روس گفت: در شرایطی که اسرائیل به سیاست اشغالگرایانه خود علیه فلسطین، لبنان و سوریه ادامه می‌دهد، پاسخ ایران به موقع بود.

وی خاطرنشان کرد: بر این باور هستم که ما به اتفاق برادران خود در حزب الله و دیگر بخش‌های محور مقاومت و حمایت جمهوری اسلامی ایران، قادر هستیم پاسخ قاطع دیگری به دشمن صهیونیستی بدهیم و اسرائیل را نابود کنیم.

رمضانوف تصریح کرد: ما مسلمان هستیم و می‌خواهیم که رژیمی مثل اسرائیل نباشد؛ اما در غرب، می‌خواهند که ‌اسرائیل باشد و به کشتار ادامه دهد.

رئیس اداره مفتیات مرکزی روسیه گفت: در نمازها دعا می‌کنیم که خداوند با قدرت بی‌پایان خود، دشمنان ما را نابود کند و برای برادران فلسطینی و لبنانی ما،‌ صلح، آرامش و فرصت توسعه هدیه کند.

کد خبر 887755
منبع: ایرنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ویدئو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha